Czym chlapnąć ściany w starej piwnicy?

1. Data: 2006-10-16 20:13:02

Temat: Czym chlapnąć ściany w starej piwnicy?
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mieszkanie powoli dopinam na ostatni guzik. Teraz czas na piwnicę. A tam
stare 70-letnie cegły obślizgłe i obleczone czarną pajęczyną. Jak u Szeloby,
nie przymierzając. Wypadało by to wypucować i czymś pokryć, co by dało się
tam wejść z dzieckiem po rower. Myślałem o płycie gipsowej, ale nie wiem,
czy tam wilgotno nie będzie. W sumie teraz nie jest. Są niby wodoodporne,
ale jakoś im nie ufam. Może tynk? Ten znów może podobno odpaść. Nie mówiąc o
ilości roboty. A kształt ścian nieco skomplikowany. Może jest jakaś trzecia
droga? W sumie nie musi być równo. Wystarczy, że będzie czysto. Doradźcie
coś proszę.

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

***Wieszać za jaja kierowców TIRów z polskich autostrad!***

2. Data: 2006-10-16 22:11:22

Temat: Re: Czym chlapnąć ściany w starej piwnicy?
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Madoniowie napisał(a):
> ilości roboty. A kształt ścian nieco skomplikowany. Może jest jakaś trzecia
> droga? W sumie nie musi być równo. Wystarczy, że będzie czysto.
Pomalować zawiesiną wapna gaszonego (gęstość jak rzadka
smietanka), przecedzonym przez pończochę. Najlepsze na stare cegły,
chroni przed pleśnią itp., jest jasno, czysto, tanio i
niekłopotliwie. Najlepiej pędzlem "ławkowcem" lub nawet natryskiem,
o ile dokładnie przecedzisz. Wypraktykowane przez lata we wszelkich
piwnicach polskich. Nie dawaj do piwnicy żadnych nowoczesnych
"wynalazków" typu karton-gips itp! Zawsze może się pojawić wilgoć,
owady, gryzonie itp, a wtedy "nowoczesne" pożal się... technologie
wysiadają z kretesem.

3. Data: 2006-10-16 22:34:04

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

i...@w...pl napisał(a):
> Pomalować zawiesiną wapna gaszonego
Można dodać do zawiesiny jakis środek grzybobójczy - sa takie do
stosowania razem z farbą, trzeba poszukać w sklepach z art. do
malowania mieszkań.

4. Data: 2006-10-17 05:47:01

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

potwierdzam to i dodam od siebie, że przed malowaniem trzeba porządnie takie
ściany wyczyścic, żeby potem wapno nie odpadało. Wystarczy duża szczotka
ryżowa na kiju + jakaś maska przeciw kurzowi na twarz i coś do przepłukania
gardła (niekoniecznie ;-)
Jacek

5. Data: 2006-10-17 15:11:23

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" napisał:

> [...]
> takie ściany wyczyścic, żeby potem wapno nie odpadało. Wystarczy duża
> szczotka ryżowa na kiju + jakaś maska przeciw kurzowi na twarz i coś do

Hehe.
Dzięki. Tak zrobię. Tylko z tym płukaniem gardła, to chyba żal będzie
wypluwać... ;)

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

Lud potrzebuje prawd naocznych, nie pojęciowych. (Antoine Rivarol)

6. Data: 2006-10-17 15:49:52

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hehe.
> Dzięki. Tak zrobię. Tylko z tym płukaniem gardła, to chyba żal będzie
> wypluwać... ;)

rok po wapnowaniu można pomalowac farbą bo jednak samo wapno potrafi brudzić
ubrania - ściera się ze ścian. Wczesniej nie ma sensu bo wapno "zeżre"
farbę.

Aha i w trakcie wapnowania efektu nie widać, a właściwie jest on
zniechęcający. Trzeba dać wapnu szansę i poczekac aż wyschnie - wtedy jest
biało.

Inna możliwość to jednak malowanie. Ja bym zrobił tak:
1. Wyczyścić ściany
2. Preparat grzybobójczy
3. Grunt akrylowy 1:2
4. Emulsja elewacyjna

Na pewno jednak będzie to sporo droższe od bielenia wapnem.
--
Jackare

7. Data: 2006-10-17 20:49:08

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Jackare napisał(a):
> rok po wapnowaniu można pomalowac farbą bo jednak samo wapno potrafi brudzić
> ubrania - ściera się ze ścian.
Owszem, można pomalowac farbą, najlepiej emulsyjną z dodanym
odpowiednim środkiem grzybobójczym, poza tym trzeba przedtem zmyć
ściany mydłem malarskim lub innym tego typu "zmywadłem". Co do
brudzenia ubrań wapnem - nie jest to aż tak męczące, przecież nie
ocieramy się o te ściany notorycznie, zwłaszcza w piwnicy, gdzie na
ścianach raczej coś wisi lub przy nich stoi. Do starej piwnicy i
starych ścian polecam jednak wapno - z różnych, wcześniej
wymienionych względów.

8. Data: 2006-10-20 07:30:39

Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko się zgadza, ale dodajcie, że przy malowaniu wapnem trzeba
baaardzo uważać coby nie zostać uzytkownikiem białej laski.

9. Data: 2006-10-20 08:57:40

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/20/2006 9:30 AM, krzysiek napisał(a):
> Wszystko się zgadza, ale dodajcie, że przy malowaniu wapnem trzeba
> baaardzo uważać coby nie zostać uzytkownikiem białej laski.

No nie przesadzajmy! W razie chlapnięcia wapnem w oko wystarczy
prezepłukać je zwykłą czystą wodą i nie ma żadnych złych konsekwencji.
Czego jestem chodzącym dowodem. :-)

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

10. Data: 2006-10-20 20:16:57

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

krzysiek napisał(a):
> Wszystko się zgadza, ale dodajcie, że przy malowaniu wapnem trzeba
> baaardzo uważać coby nie zostać uzytkownikiem białej laski.
To w przypadku użycia wapna NIEGASZONEGO; gaszone jest bezpieczne!
Patrz: chemia - kl. (chyba)6 szk.podst. :-)

Co zrobic z telewizorem?
zatkany pion kanalizacyjny - rura zeliwna
Problem z brodzikiem
skóra ekologiczna
okap do otwartej na salon kuchni