Dieta Rozdzielna - maj 07

1. Data: 2007-05-21 16:01:27

Temat: Dieta Rozdzielna - maj 07
Od: "Kano" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie, które pragną zrzucić kilka kilogramów,
zapraszam na nowe forum: Andia - dieta rozdzielna.
-- www.andia.dietarozdzielna.com --
Zalety:
- jest to dieta zbilansowana,
- nie wymahga ograniczenia posiłków, tylko ich umiejętengo komponowania,
- pomaga racjonalnie i zdrowo się odchudzić, w przeciwieństwie do
wyniszczających diet, takich jak optymalna czy kopenhaska.
Zapraszam zarówno osoby, które jeszcze nie próbowały tej diety, ale
chciałyby współtworzyć nową społeczność, jak i ekspertów od diety
rozdzielnej :)
Paweł

2. Data: 2007-05-21 16:52:32

Temat: Re: Dieta Rozdzielna - maj 07
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kano" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - pomaga racjonalnie i zdrowo się odchudzić, w przeciwieństwie do
> wyniszczających diet, takich jak optymalna

Wyniszczających??? A skąd taka wydumka??? Stosowałeś???

czy kopenhaska.
> Zapraszam zarówno osoby, które jeszcze nie próbowały tej diety, ale
> chciałyby współtworzyć nową społeczność, jak i ekspertów od diety
> rozdzielnej :)

Czyli nic nowego, dieta Tombaka po prostu, węglowodanowa oczywiście... ;)

Krystyna optymalna (oczywiście)
--
Nic nie kosztuje tak drogo, jak tanie prawdy. Gabriel Laub

3. Data: 2007-05-21 20:09:45

Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 May 2007 18:01:27 +0200, Kano napisał(a):

> Panie, które pragną zrzucić kilka kilogramów,
a panowie to co? nie mogą pragnąć?

> - nie wymahga ograniczenia posiłków, tylko ich umiejętengo komponowania,
nie obraź się, to jakieś brednie, nie możesz schudnąć nie doprowadzając do
deficytu energetycznego

a w ogóle, to spam chyba jaki..
--
radek

4. Data: 2007-05-22 13:39:57

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 21 May 2007 18:52:32 +0200, na pl.misc.dieta, Krystyna*Opty*
napisał(a):

> Czyli nic nowego, dieta Tombaka po prostu, węglowodanowa oczywiście... ;)

Niby czemu rozdzielna to węglowodanowa? Jem rozdzielnie, ale tłuszcze czy
białko także. No i nie tylko Tombak o tym pisze, ja akurat dowiedziałem się
u Małachowa.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

5. Data: 2007-05-22 18:26:19

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Niby czemu rozdzielna to węglowodanowa? Jem rozdzielnie, ale tłuszcze czy
> białko także. No i nie tylko Tombak o tym pisze,

Cyt.:"Nie jedzcie dużo mięsa, ale jedzcie dużo warzyw i owoców.", "-Nadmiar
tłuszczu i mięsa sprzyja przemianie zdrowych komórek w rakowe."
http://www.apetycik.pl/teksty.php?tekst=251&kat=10
wiecej o Tombaku: http://glinki.com/?l=tvysf2

Dlaczego nie ostrzega przed nadmiarem węglowodanów i błonnika? Za to dużo i
chętnie namawia do jedzenia warzyw, owoców i wszelkich ziół, co z pewnością
musi przełożyć się na określenie jego diety jako wysokowęglowodanowa z
ograniczeniem tłuszczów zwierzęcych http://www.drnatura.pl/m__tombak.htm

Wiesz, ja oceniam diety wg zawartości zalecanych SKŁADNIKÓW: białka,
tłuszczu i węglowodanów, a nie wg zalecanych PRODUKTÓW spożywczych,
ponieważ w taki właśnie sposób odbiera je organizm.

> ja akurat dowiedziałem się u Małachowa.

Cóż, dość tajemniczy gościu... Żeby cokolwiek się od niego dowiedzieć to
trzeba kupić książkę... najwyraźniej bardzo ceni swoją wiedzę... ;)
nawet trudno dowiedzieć się jak wygląda...(?)... 8|

Krystyna

P.S. Oczywiście nie jadasz orzechów, maku, czy słonecznika? jako że
zawierają
podobne ilości białka i węglowodanów jednocześnie. Chyba że umiesz je
rozdzielić... ;)

6. Data: 2007-05-23 06:57:28

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 22 May 2007 20:26:19 +0200, na pl.misc.dieta, Krystyna*Opty*
napisał(a):

> Cyt.:"Nie jedzcie dużo mięsa, ale jedzcie dużo warzyw i owoców.", "-Nadmiar
> tłuszczu i mięsa sprzyja przemianie zdrowych komórek w rakowe."
> [...]
Nie od dziś wiadomo, że opychanie się (nadmierne) tłustym mięchem nie daje
zdrowia.

> [...]
> musi przełożyć się na określenie jego diety jako wysokowęglowodanowa z

Nie wiem jak Tombak ale Małachow bardzo często ostrzega przed nadmiarem
różnych składników. Nawet najzdrowsze pożywienie w nadmiarze i źle
skomponowane nie wyjdzie na dobre. A co do węglowodanów, to jest tak
szeroka gama, że generalizowanie nic nie tłumaczy. Płatki orkiszowe a
płatki kukurydziane z cukrem to duuuuża różnica na przykład.

> Wiesz, ja oceniam diety wg zawartości zalecanych SKŁADNIKÓW: białka,
> tłuszczu i węglowodanów, a nie wg zalecanych PRODUKTÓW spożywczych,
> ponieważ w taki właśnie sposób odbiera je organizm.

To dosyć płytkie podejście, bo w prawidłowym odżywianiu nie są ważne tylko
proporcje poszczególnych składników ale wiele innych rzeczy, jak
pochodzenie, stopień przetworzenia, itd...

> Cóż, dość tajemniczy gościu... Żeby cokolwiek się od niego dowiedzieć to
> trzeba kupić książkę... najwyraźniej bardzo ceni swoją wiedzę... ;)
> nawet trudno dowiedzieć się jak wygląda...(?)... 8|

Nie zdziwiłbym się gdyby to było kilku autorów ukrywających się pod
pseudonimem ale jak dla mnie te zalecenia działają i nie są wyssane z palca
tylko czerpią z czegoś co już wcześniej zostało zbadane.

> P.S. Oczywiście nie jadasz orzechów, maku, czy słonecznika? jako że
> zawierają
> podobne ilości białka i węglowodanów jednocześnie. Chyba że umiesz je
> rozdzielić... ;)

Dla jednego rodzaju pozywienia organizm spokojnie wykorzystuje poszczególne
składniki w nim zawarte w określonej kolejności. Dopiero jak się miesza
takie składniki z różnych pokarmów w dodatku przetworzonych (np. chleb +
wędlina) to organizm sobie z tym nie radzi.

7. Data: 2007-05-23 13:03:25

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dosyć płytkie podejście, bo w prawidłowym odżywianiu nie są ważne tylko
> proporcje poszczególnych składników ale wiele innych rzeczy, jak
> pochodzenie, stopień przetworzenia, itd...

Płytkie podejście, to właśnie zwracanie uwagi nie na proporcje, tylko na
pochodzenie, stopień przetworzenia. Optymalni nie jedzą wcale żywności
przetworzonej, jajka, mięso w kawałach. Kiełbasa optymalnym zazwyczaj nie
smakuje. A co ma samo pochodzenie do racjonalnego odżywiania? Ogórek
pryskany w szklarniach czy z ogrodu na naturalnym nawozie nie ma wielkiego
znaczenia, bo je się tego śladowe ilości (ogórek był tylko przykładem). A co
znaczą słowa "wiele innych rzeczy"? Bo cos te słowa brzmią mi bardzo
pusto...
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2007-05-23 14:12:20

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> napisał(a):
>
> Nie od dziś wiadomo, że opychanie się (nadmierne) tłustym mięchem nie

Truizm, KAŻDY nadmiar czegokolwiek jest szkodliwy. Dlatego swoją dietę
Kwaśniewski nazwał optymalną (w odniesieniu do rzeczywistych potrzeb
ludzkiego organizmu na różne składniki, opracowaną na podstawie pozytywnych
reakcji chorego organizmu).

> Nie wiem jak Tombak ale Małachow bardzo często ostrzega przed nadmiarem
> różnych składników. Nawet najzdrowsze pożywienie w nadmiarze i źle
> skomponowane nie wyjdzie na dobre.

Wszyscy żywieniowcy o tym mówią.

A co do węglowodanów, to jest tak
> szeroka gama, że generalizowanie nic nie tłumaczy.

Słusznie. Jednak uznana za najlepszą "piramida żywieniowa" to klasyczny
przykład uogólnienia, nie wspomnę o "jedyniesłusznym" zalecaniu zboża jako
podstawy żywienia...

Płatki orkiszowe a
> płatki kukurydziane z cukrem to duuuuża różnica na przykład.

Właśnie. Kontekst się liczy. Ta zasada dotyczy wielu produktów.

> To dosyć płytkie podejście, bo w prawidłowym odżywianiu nie są ważne
> tylko
> proporcje poszczególnych składników ale wiele innych rzeczy, jak
> pochodzenie, stopień przetworzenia, itd...

Oczywiście, że nie tylko. Jakość produktów jest równie ważna.

> Nie zdziwiłbym się gdyby to było kilku autorów ukrywających się pod
> pseudonimem ale jak dla mnie te zalecenia działają i nie są wyssane z
> palca tylko czerpią z czegoś co już wcześniej zostało zbadane.

Taki zabieg socjotechniczny? Też bym się nie zdziwiła... ;) Ludzie lubią
magiczne formy porad... wróżkę zamiast psychologa, uzdrawiacza zamiast
lekarza itp. Wszak prawda i rzeczywistość są tak banalne, że chętnie od
niej uciekają ;)

> [...]
> takie składniki z różnych pokarmów w dodatku przetworzonych (np. chleb +
> wędlina) to organizm sobie z tym nie radzi.

Jeśli sugerujesz, że jedzenie chleba (osobno) w zalecanych przez piramidę
ilościach jest ok. to ja się z tym nie zgadzam.
Oczywiście wędliny przesolone do granic absurdu i nasączone chemikaliami
też są niezdrowe i lepiej ich unikać, ale to już prawie wszyscy wiedzą.

Krystyna
--
Nowego kłamstwa słucha się chętniej niż starej prawdy. Antoni Czechow

9. Data: 2007-05-23 18:20:07

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 May 2007 15:03:25 +0200, Jurek napisał(a):

> [...]
> znaczenia, bo je się tego śladowe ilości (ogórek był tylko przykładem). A co
> znaczą słowa "wiele innych rzeczy"? Bo cos te słowa brzmią mi bardzo

Zanim przyczepisz siędo nawozów sztucznych w uprawie roślin najpierw pomyśl
czy aby zwierzęta nie dostają także pełno antybiotyków i sztucznych środków
poprawiających ich wzrost.

10. Data: 2007-05-23 21:31:26

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomyśl
> czy aby zwierzęta nie dostają także pełno antybiotyków i sztucznych

Zanim przyczepisz się do antybiotyków i sztucznie poprawiających ich wzrost,
napisz , gdzie są kury, świnie, inne zwierzęta, które można nabyć bez tych
"wynalazków". A jeżeli nawet znajdziesz takie źródło, napisz ile osób w
Polsce (w przybliżeniu) może korzystać z takiego dobrodziejstwa, bez
antybiotyków itd...?
Pozdrawiam Jurek M.

Adenoma tubulo-villosum LG
Podbicie krwinek - praktyczne porady