Wysiłek/ruch po posiłku

1. Data: 2007-05-21 16:46:09

Temat: Wysiłek/ruch po posiłku
Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

Czy po posiłku jest zalecany ruch, czy też powinno się odpocząć? Chodzi mi
powiedzmy o normalny spacer 15 minut po obiedzie.

W przedszkolu i na koloniach pamiętam obowiązkową ciszę poobiednią, teraz
spotkałem się ze stwierdzeniem, że to zły nawyk. Jak jest naprawdę?

Co do wysiłku to sam sobie potrafię odpowiedzieć, że nawet 2h po konkretnym
posiłku wystarczy 5 minut intensywnego biegania, aby się nabawić bardzo
nieprzyjemnego kłucia, które odpuszcza po dalszych 10 minutach dopiero.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

2. Data: 2007-05-21 17:20:48

Temat: Re: Wysiłek/ruch po posiłku
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości
> [...]
> posiłku wystarczy 5 minut intensywnego biegania, aby się nabawić bardzo
> nieprzyjemnego kłucia, które odpuszcza po dalszych 10 minutach dopiero.

Wysiłek fizyczny bezpośrednio po posiłku zaburza procesy trawienia.
Organizm już tak jest skonstruowany, że ALBO odpoczywa (i wtedy ma pracować
układ trawienny), ALBO pracuje (i wtedy układ pokarmowy nie powinien być
zmuszany do pracy napchanym żołądkiem, bo będzie źle trawił. Stresy hamują
wydzielanie enzymów trawiennych).
Oczywiście żywieniowa propaganda proroślinna stawia wzystko na głowie i
wzorując się na zwierzęcych przeżuwaczach (nic nie robiących cały dzień
poza pasieniem się i przeżuwaniem), namawia do coraz częstszych posiłków
węglowodanowych w ciągu całego aktywnego dnia i do niejedzenia przed
odpoczynkiem, co z kolei implikuje ustawiczny konflikt między aktywnością
układu pokarmowego i aktywnością jego właściciela, ale "eksperci" udają, że
tego nie widzą i że nic nie wiedzą o pracy układu wegetatywnego.. Taki styl
żywienia i życia z czasem musi wywołać conajmniej zaburzenia w układzie
pokarmowym.

Krystyna
--
Słodkie życie słono kosztuje. S.J. Lec

3. Data: 2007-05-21 18:11:58

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości

Kto prawidłowo odżywia się, nie może mieć żadnego kłucia ani na początku
biegu, ani na końcu. Przy prawidłowym odżywianiu nie mamy żadnej ochoty na
wysiłek fizyczny tuż po posiłku. Ale biegać można zawsze wtedy (pływać,
jeździć na rowerze, gimnastykować się) kiedy odczuwamy taką wewnętrzną
potrzebę ruchu. Jeżeli organizm nie ma takiej potrzeby nigdy (albo rzadko
taka potrzeba), znak, że dieta jest kiepska...
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2007-05-21 18:21:03

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 May 2007 20:11:58 +0200, Jurek wrote:
> Kto prawidłowo odżywia się, nie może mieć żadnego kłucia ani na początku
> biegu, ani na końcu.
Kiedy ostatnio biegałeś na 80%maxHR w czasie góra 2h po obiedzie? Wiesz, że
nie miałbyś kłucia czy teoretyzujesz?

Pzdr

5. Data: 2007-05-21 18:25:47

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 May 2007 19:20:48 +0200, Krystyna*Opty* wrote:
> [...]
> zmuszany do pracy napchanym żołądkiem, bo będzie źle trawił. Stresy hamują
Moje odczucia zgadzają się z tym, co piszesz, odnośnie wysiłku.

Ale konkretnie, po obiedzie należy się zdrzemnąć, czy przespacerować, czy
akurat nie ma to już znaczenia tak długo, dopóki ta aktywność nie jest
wysiłkiem?

6. Data: 2007-05-21 18:53:27

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy ostatnio biegałeś na 80%maxHR w czasie góra 2h po obiedzie? Wiesz,
> że
> nie miałbyś kłucia czy teoretyzujesz?

Nigdy nie teoretyzuję w sprawach tak ważnych jak dieta czy zdrowie. Gram w
tenisa stołowego 2 razy w tygodniu po 2 godziny. Gram w kręgle na słynnej
Czarnej Kuli w Poznaniu raz w tygodniu - 100-120 rzutów (godzinę temu
wróciłem z kręgielni). Biegam 3 razy w tygodniu przed kolacją ok. 21...1250
m. Na łyżworolkach jeżdżę po kilkanaście kilometrów bez odpoczynku. Mam 59
lat. Bez tego ruchu nie wyobrażam sobie życia. I jest on moją wewnętrzną
potrzebą.
Pozdrawiam Jurek M.

7. Data: 2007-05-21 18:58:04

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje odczucia zgadzają się z tym, co piszesz, odnośnie wysiłku.
>
> Ale konkretnie, po obiedzie należy się zdrzemnąć,

Jeżeli masz ochotę po obiedzie na drzemkę, to też świadczy o złej diecie.
Dlaczego? Bo co to za organizm, który musi odpoczywać w połowie dnia? Do
spania jest tylko i wyłącznie noc, 6/7 godzin. Kiedyś, jak "źle" jadłem,
spałem zawsze po obiedzie. teraz nigdy nie mam takiej potrzeby. Tydzień temu
myślałem, że chce mi się spać popołudniu. Położyłem się, leżałem 20 minut,
ale nie zasnąłem. Organizm kiepsko tym razem "podpowiedział"...:)
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2007-05-21 19:18:51

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości

> Jeżeli masz ochotę po obiedzie na drzemkę, to też świadczy o złej diecie.

Dokładnie.

> [...]
> spałem zawsze po obiedzie. teraz nigdy nie mam takiej potrzeby. Tydzień
> temu myślałem, że chce mi się spać popołudniu.

Podobnie było ze mną.

Krystyna
--
Z potraw, które się zjada powstają wszystkie choroby ludzkie. Herodot

9. Data: 2007-05-22 10:24:19

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 May 2007 20:53:27 +0200, Jurek wrote:
> Nigdy nie teoretyzuję w sprawach tak ważnych jak dieta czy zdrowie.
Zdajesz się nie czytać uważnie teskstu (brak szacunku dla rozmówcy), albo
nie rozumieć czytanego tekstu (zła dieta), bo mijasz się z moim pytaniem.

Powtórzę więc: czy w ciągu 2h po obiedzie uprawiałeś intensywny wysiłek? Czy
wtedy wszystko było w porządku?

Pzdr

10. Data: 2007-05-22 10:31:53

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

maciek kanski pisze:

> [...]
> posiłku wystarczy 5 minut intensywnego biegania, aby się nabawić bardzo
> nieprzyjemnego kłucia, które odpuszcza po dalszych 10 minutach dopiero.

Po przyjeciu posilku rozpoczyna sie proces trawienia, ktory wymaga
dostarczenia sporych ilosci energii (trzeba wlozyc, zeby wyjac). W tym
celu uklad trawienny musi zostac mocniej ukrwiony, nawet kosztem
pozostalych ukladow i narzadow. Stad nizsza sprawnosc umyslowa i
fizyczna bezposrednio po posilku oraz sensowne IMHO zalecenie, zwiazane
ze sjesta czy chocby zwyklym obnizeniem aktywnosci fizycznej na godzine
czy dwie.

Dieta Rozdzielna - maj 07
Adenoma tubulo-villosum LG
Podbicie krwinek - praktyczne porady