Dlaczego ser brie jest teraz inny niż dawniej?

1. Data: 2013-12-22 16:37:28

Temat: Dlaczego ser brie jest teraz inny niż dawniej?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawniej brie jak poleżał to płynął. Taki lubiłam.
A teraz leży, i czekam, i czekam, i czekam,
i nie dość, że nie płynie, to się robi gorszy,
jak by ilość złego holesterolu w nim rosła.

Cammebert odpada, za bardzo płynie i śmierdzi.
Brie płynął i nie śmierdział.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

2. Data: 2013-12-22 21:17:12

Temat: Re: Dlaczego ser brie jest teraz inny niż dawniej?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Dec 2013 16:37:28 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Dawniej brie jak poleżał to płynął. Taki lubiłam.
> A teraz leży, i czekam, i czekam, i czekam,
> i nie dość, że nie płynie, to się robi gorszy,
> jak by ilość złego holesterolu w nim rosła.

Sery płynęły, pachniały, smakowały jak sery, bo dawniej generalnie ser był
serem, a teraz generalnie nic nie jest serem... o ile sobie sama mleka nie
wydoisz lub go nie kupisz od Baby i sera z niego nie zrobisz lub sera od
Baby nie kupisz. Byle od zaufanej. Mam to szczęście, uff. A ostatnio, na
spotkaniu klasowym z podstawówki, złapałam kontakt z kolegą, dziś
właścicielem gospodarstwa indywidualnego, produkującym sery (różne, w tym
wędzone) z własnego mleka i mam zamiar korzystać...

http://www.fakt.pl/Groza-Sprzedaja-nam-zolty-ser-z-o
leju-Z-czego-robia-ser,artykuly,152616,1.html

"Sery" dziś występujące w sprzedaży są owszem, produkowane z białka, ale
nie mlecznego, lecz z keratyny uzdatnionej enzymami (keratyna znaczy co -
pióra, sierść, rogi, pazury... itp), z lecytyny sojowej, plus z
utwardzanych chemicznie tłuszczów, plus z soli potasowych, które notabene
blokują przyswajanie wapnia... Z mlekiem te "sery" widzą się pierwszy raz w
sklepie - na sąsiednich regałach. I szok przeżywają. Albo raczej to mleko
szok przeżywa... ewentualnie.
Wczoraj czy przedwczoraj program tv na ten temat oglądałam. Zgroza.
--
XL

Promocja Lidla (nie) dla idiotów
Bezwodny tłuszcz mleczny a masło klarowane
Jak przechować matiasy?
Prace ręczne za miast kuchni, bo nie ma grupy