Dyrektywa Unii

11. Data: 2014-01-03 13:03:22

Temat: Re: Dyrektywa Unii
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Jan 2014 12:21:41 +0100, J.F. napisał(a):

> Dym chyba tez gleboko nie wnika.

Jak to nie? 33333-]
--
XL

12. Data: 2014-01-03 13:22:10

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ych-wedlin-Unia-wprowadza-nowe-przepisy,wid,16294681
,wiadomosc.html

ntrat-dymu-wedzarniczego-50g.html

> Ale benzopirenu w nim nie ma :-)

> Dym chyba tez gleboko nie wnika.

> Dzieki podgrzaniu ? Podgrzac mozna na rozne sposoby.
Oj, ty chyba nigdy nie widziałeś prawdziwej domowej wędzarni ani nie jadłeś
szyneczki jagniecej wedzonej w zimnym dymie przez trzy tygodnie... A pokoty
coraz blizej i na wiosnę będą młode jagniątka ;)))))
pozdr
Stefan

13. Data: 2014-01-03 13:34:35

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki podgrzaniu ? Podgrzac mozna na rozne sposoby.

Ale ty mało wiesz...
Nie będę tu robił wykładów, bo się nie czuje na siłach, ale co nieco
wiem. Przyjmij generalną zasadę przy wędzeniu: im wyższa temperatura w
czasie wędzenia (powyżej 80 stopni można w zasadzie mówić o pieczeniu)
tym produkt mniej trwały. A w wędzeniu chodzi m.in. o to, że dym zamyka
pory w mięsie i ogranicza dostęp bakterii.

14. Data: 2014-01-03 14:31:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Jan 2014 13:22:10 +0100, Stefan napisał(a):

> Oj, ty chyba nigdy nie widziałeś prawdziwej domowej wędzarni ani nie jadłeś
> szyneczki jagniecej wedzonej w zimnym dymie przez trzy tygodnie...

Oj tak, oj tak... :-)

> A pokoty
> coraz blizej i na wiosnę będą młode jagniątka ;)))))

Dzięki za przypomnienie, bo muszę zamówić u mojego stalego dostawcy :-)
--
XL

15. Data: 2014-01-03 14:36:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 03 Jan 2014 13:34:35 +0100, Robson napisał(a):

> [...]
> tym produkt mniej trwały. A w wędzeniu chodzi m.in. o to, że dym zamyka
> pory w mięsie i ogranicza dostęp bakterii.

Mięso nie ma porów. Dzięki nasoleniu (peklowaniu) utrudnione jest działanie
bakterii. Dodatkowo dzięki wędzeniu następuje zwiększenie stężenia płynu
komórkowego warstwy powierzchniowej mięsa (zahamowują się procesy
enzymatyczne oraz oraz następuje przesycenie jej dymem - jak najgłębiej.

--
XL

16. Data: 2014-01-14 22:16:31

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 1 stycznia 2014 09:32:30 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> Czy oni tam w tej Brukseli stawiają sobie za zadanie stworzenie nowego
>
> typu człowieka? Ta rasa będzie się nazywała - rasa kaukaska typ
>
> zachodnioeuropejski. Pożywieniem takiego osobnika będą różnego rodzaju
>
> bezsmakowe papki. Także jak widać strawa duchowa jest mocno ograniczana,
>
> niedługo pewnie jedynym dozwolonym obiektem kultu będzie Wielki i
>
> Wspaniały Parlament Europejski:
>

> http://finanse.wp.pl/kat,1033705,title,Koniec-wedzon
ych-wedlin-Unia-wprowadza-nowe-przepisy,wid,16294681
,wiadomosc.html

To dobrze że ograniczą. W sklepach firmowych producentów wędlin są wyroby w stylu "
wędzone w beczce". Na rynkach też takie wędzonki są. Mają wspólną cechę. Są na
zewnątrz prawie czarne. Nikt nikomu nie zabroni tradycyjnego wędzenia pod warunkiem
że się zmieści w normie. Od dłuższego czasu zajmuję się tradycyjnym wędzeniem, tylko
dla siebie. Białe siatki i sznurki u mnie robią się po wędzeniu co najwyżej lekko
żółte. Doszedłem do zużycia drewna na poziomie stu gramów na 8 godzin wędzenia. I
pracuję żeby jeszcze trochę mniej zużywać. Jak firmy zainwestują w nowoczesne komory
wędzarnicze do wędzenia drewnem to bez problemu zmieszczą się w przepisowej normie.
Mnie ten przepis nie dotyczy a nawet jak by miał dotyczyć to moje wędzonki spełnią
wymagania normy.

17. Data: 2014-01-14 22:38:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Jan 2014 13:16:31 -0800 (PST), k...@g...com
napisał(a):

> [...]
nie dotyczy a nawet jak by miał dotyczyć to moje wędzonki spełnią wymagania normy.

Racja, ale te normy to generalnie ja osobiscie mam w. Poważaniu. Głębokim.
One mają dotyczyć przedsiuębiorstw, a nie osob prywatnych, które wędzą
sobie a muzom. Nie ma siły, która mnie zmusi do zaniechania wędzonek moich.
Wędzić będę i basta - dziadek wędził, ojciec wędził... i żyli tyle ile się
należy, a ja też mam nadzieję, że przed śmiercią nie umrę :-)
--
XL

18. Data: 2014-01-14 22:40:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> I pracuję żeby jeszcze trochę mniej zużywać. Jak firmy zainwestują w nowoczesne
komory wędzarnicze do wędzenia drewnem to bez problemu zmieszczą się w przepisowej
normie.

Chyba nie wiesz, o czym mówisz - dyrektywa ma być taka, ze mają MOCZYĆ w
ekstrakcie dymu, a nie wędzić 3333-]
--
XL

19. Data: 2014-01-14 23:49:58