Dzien Kobiet -- poradzcie

141. Data: 2006-03-14 13:11:51

Temat: Re: Dzien Kobiet -- poradzcie
Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" napisała

> Byle nie za mocno, zęby sobie wybijesz ;)

Prędzej o chodzik zaczepię;)

Małgosia

142. Data: 2006-03-14 13:16:09

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał

> Nie no, czasem coś machnę. Ale zmęczenie mi nie pomaga, bo żeby robić
> dobre projekty potrzebuję jednak "świeżego spojrzenia". Ostatnio miałam
> problem ze zrobieniem głupiego bannera :/. Jak bym nie ustawiła to był
> szajs. Wydajność mi baaaaaaardzo spadła.

gdybam sobie on/
A może to zła organizacja domu jest?
I gdyby nad tym popracować to nie byłabyś taka padnięta i mogła się jednak
troche zawodowo realizować (pytanie tylko, czy Ty naprawdę chcesz?).
/off

> A co? Miałam usunąć? Czy oddać do domu dziecka po urodzeniu?

Wiesz - ja jestem z tej opcji, ze to dorośli ludzie podejmuja świadonie
decyzje a nie, ze decyzje podejmują się same.
Czyli idąc Twoim tropem ... możemy sie spodziewać jeszcze młodszego
rodzeństwa dla Stanisława, tak? ;-)

Pozdrawiam
MOLNARka

143. Data: 2006-03-14 13:20:09

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa"

> Prędzej o chodzik zaczepię;)

Tak czy siak masz przechlapane, ot co. :P

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

144. Data: 2006-03-14 13:20:34

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MOLNARka" napisała
> [...]
> decyzje a nie, ze decyzje podejmują się same.
> Czyli idąc Twoim tropem ... możemy sie spodziewać jeszcze młodszego

Nie wiem, czy zwróciłaś uwagę, ale Elske deklaruje się jako katoliczka. Więc
odpowiedź na Twoje pytanie brzmi, jak się domyślam: nie jest to wykluczone.

Małgosia

145. Data: 2006-03-14 13:32:59

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka napisał(a):

> [...]
> I gdyby nad tym popracować to nie byłabyś taka padnięta i mogła się
> jednak troche zawodowo realizować (pytanie tylko, czy Ty naprawdę chcesz?).

Niestety organizacja w domu polega na tym, że ja robię 80%. Arab robi
jak może (a często nie może), dzieci mają głęboko w d (1) a babcia jest
chora i robić nie może.

(1) po przeprowadzce do mamy układ mieszkania wygląda tak, że starsze
dzieci są w mieszkaniu razem z babcią a my ze Stasiem na strychu.
Inaczej się nie da, zresztą nawet gdyby się dało to babcia się nie
zgadza na zmiany. Babcia ma dość specyficzne podejście do dzieci: nie
egzekwuje wykonywania poleceń a potem się wścieka, że nie robią. Dzieci
przychodzą, mówią "przepraszam babuniu" i dalej mają głęboko.
Efekt jest taki, że młodzież przestaje robić cokolwiek w momencie kiedy
ja znikam z pola widzenia. "Potracili" wszelkie umiejętności typu
zrobienie sobie śniadania. Jacek nawet przestał kroić chleb, bo babcia
nie pozwala bo nóż jest ostry. Dodam, że babcia jest osobą całkowicie
niereformowalną a do tego w pełni władz umysłowych i w dodatku
nauczycielka (pracująca). Więc przegadać się nie da. Argumentów z cyklu
"rzeczowe" nie słucha.
Machnęłam ręką i robię ile mogę (tzn. pilnuję ile mogę), ale zajęcie
jest czaso i nerwochłonne z zadatkami na jedną z syzyfowych prac.
Jeśli masz jakiś pomysł na zorganizowanie tego bez wyrzucania babci prze
okno i przywiązywania dzieci do kaloryferów to jestem otwarta.

> Wiesz - ja jestem z tej opcji, ze to dorośli ludzie podejmuja świadonie
> decyzje a nie, ze decyzje podejmują się same.

Przypomnę Ci, bo widzę, ze nie pamiętasz, że kiedy zaszłam w ciążę i ja
i Arab mieliśmy pracę i to w obu przypadkach nieźle płatną. Mi
podziękowano jak byłam w trzecim miesiącu, Arabowi jak Staś miał dwa
miesiące.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

146. Data: 2006-03-14 13:34:20

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kolorowa napisał(a):

> Nie wiem, czy zwróciłaś uwagę, ale Elske deklaruje się jako katoliczka.
> Więc odpowiedź na Twoje pytanie brzmi, jak się domyślam: nie jest to
> wykluczone.

Jeśli chodzi Ci o stosowanie antykoncepcji to stosuję. Jak większość.

147. Data: 2006-03-15 12:07:40

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał

> Jeśli masz jakiś pomysł na zorganizowanie tego bez wyrzucania babci prze
> okno i przywiązywania dzieci do kaloryferów to jestem otwarta.

Babci bym raczej nie tykała bo ona chyba jest u siebie a nie u Was i ma
pełniejsze prawo życ po swojemu.

A z innej beczki - wiesz jak moje gnoje są niegrzeczne to je stawiam do
kąta. Może i u Ciebie powinien być jakiś kąt dla Twoich dzieci (oczywiście
nie kąt a kary jakieś - no przecież to nieprawdopodobne, zeby dzieci
funkcjonowały OK tylko z batem nad głową).

> Przypomnę Ci, bo widzę, ze nie pamiętasz, że kiedy zaszłam w ciążę i ja i
> Arab mieliśmy pracę i to w obu przypadkach nieźle płatną. Mi podziękowano
> jak byłam w trzecim miesiącu, Arabowi jak Staś miał dwa miesiące.

Faktycznie - nie notuje sobie tych wszystkich faktów ;-)
Natomiast to, ze ciąża była (mimo posiadania przez Was pracy) wpadkowa to
pamiętam. I o tym piszę w kontekście świadomego podejmowania decyzji.

Ale ... byłas w 3 miesiącu ciąży i Cie zwolniono? Z etatu? Toż to pod
kodeks pracy
i walka o odszkodowanie ...
Nie byłaś na etacie? ... no to sorki ale chyba zdawałaś sobie sprawę, ze
tak może być.

A ogólnie to chodziło mi o brak umiejętności podzielnej uwagi (praca i
dzieci) przy tak elestycznym zawodzie.

Pozdrawiam
MOLNARka

148. Data: 2006-03-15 17:57:12

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka napisał(a):

> [...]
> nie kąt a kary jakieś - no przecież to nieprawdopodobne, zeby dzieci
> funkcjonowały OK tylko z batem nad głową).

Znów wszystko się niestety kończy na babci. Mama zawiesza kary nałożone
przeze mnie. Ponieważ - jak słusznie zauważyłaś - to ona jest u siebie
nie chcę nic na niej wymuszać a wytłumaczyć jest baaaaardzo trudno.
Czasem uda sie podstępem, ale częściej nie. Problem polega na tym, że
mama przyznaje mi rację ale i tak robi po swojemu. Jest diablo
niekonsekwentna, potem wszyscy (w tym ona) ponosimy konsekwencje tej
niekonsekwencji, że tak ładnie sformułuję.

> Faktycznie - nie notuje sobie tych wszystkich faktów ;-)
> Natomiast to, ze ciąża była (mimo posiadania przez Was pracy) wpadkowa
> to pamiętam. I o tym piszę w kontekście świadomego podejmowania decyzji.

Wiesz, jeśli patrzysz na to przez pryzmat stwierdzenia "robimy sobie
dziecko" to rzeczywiście była wpadka. No chyba, że spojrzeć od strony
nieprzypadkowego zrezygnowania z antykoncepcji. Z dużym
prawdopodobieństwem zdawaliśmy sobie sprawę z możliwych skutków.

> Ale ... byłas w 3 miesiącu ciąży i Cie zwolniono? Z etatu? Toż to pod
> kodeks pracy
> i walka o odszkodowanie ...

Nie. Był to pierwszy i ostatni raz, kiedy zdecydowałam się na umowę o
dzieło. Wiem że byłam naiwna - myślałam, że wystarczy być dobrą, żeby
utrzymać się na stanowisku.

> Nie byłaś na etacie? ... no to sorki ale chyba zdawałaś sobie sprawę, ze
> tak może być.

J.w. Obiecano mi etat. W ogóle dużo rzeczy mi obiecano i przed ciążą i
na początku - np. darmową opiekę medyczną w LIMie. Nie chcę się nad tym
rozwodzić - nigdy więcej nie dam się wrobić w dzieło ani zlecenie
_zamiast_ etatu. Do tego nacięli mnie na kasę :/.
Poza tym nawet kiedy straciłam tą robotę (w sumie może i lepiej -
prawdopodobieństwo wylądowania w wariatkowie rosło z każdym dniem) Arab
zarabiał tyle, że może na kokosy nie było nas stać, ale potrafiliśmy się
jeszcze sami utrzymać. Prawdziwie poważne kłopoty zaczęły się w sierpniu.

> A ogólnie to chodziło mi o brak umiejętności podzielnej uwagi (praca i
> dzieci) przy tak elestycznym zawodzie.

Szczerze mówiąc pierwszy raz jako grafik mam małe dziecko w domu. No i
pierwszy raz w tak dużym stopniu nie mam wpływu na to, co wyprawiają
starszaki. Przedtem siadałam przy kompie i jakoś ogarniałam "lewym
uchem" - teraz nie ma takiej możliwości - albo jestem przy komputerze
albo na dole z dziećmi.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

pięciolatki do zerówki, sześciolatki do 1 klasy?
Koszmary
Biegunka i Coca-Cola
drenaż ucha u dziecka
Koniec roku 23 czerwca