Filiżanka - ile to jest?

1. Data: 2003-06-28 22:12:17

Temat: Filiżanka - ile to jest?
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

To z pozoru banalne pytanie stanowi, przynajmniej dla mnie klucz (wytrych) do
wielu, często bardzo zachęcających przepisów kuchni amerykanskiej, których nie
jestem w stanie wprowadzić w życie, bo ich autorzy tą własnie miarą (cup)
mierzą wszystko, od mąki i cukru poczynając, poprzez masło i inne tłuszcze, na
jabłkach krojonych w plasterki kończąc. Filiżanka filiżance nierówna, a masła
czy jabłek w ogóle nie potrafię czymś takim odmierzyć. Oczywiście mogłabym
przyjąć jakąś inną, umowną miarę, zakładając, że najwyżej wyjdzie mi inna ilość
potrawy, ale co zrobić, jeśli w przepisie występuje np. jajko, które jest,
jakie jest? Bardzo proszę znawców tematu o przetłumaczenie tych filiżanek na
jednostki objętości, a jeśli się da, to w odniesieniu do masła czy margaryny
również na wagę.

Ostanio nabrałam na przykład ochoty, żeby poeksperymentować z ptysiowym ciastem
i różnymi typami nadzienia. Kiedyś próbowałam i wyszła klapa, ale teraz
trafiłam w Internecie na bardzo fajny, właśnie amerykański przepis, według
którego nawet osoba posidająca cztery lewe ręce powinna sobie moim zdaniem
poradzić. Składniki, jak wiadomo, są banalne: woda, mąka, masło, jajka... no
właśnie. Wszystko oprócz jajek podane w filiżankach. Please help i z góry
wielkie dzięki. :-)))

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-06-28 22:45:53

Temat: Re: Filiżanka - ile to jest?
Od: kamila slawinska <k...@a...for.it> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Jun 2003 00:12:17 +0200, a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
>potrawy, ale co zrobić, jeśli w przepisie występuje np. jajko, które jest,

w stanach po prostu nie uzywa sie szklanek w kuchni, a raczej
kubeczkow o tej samej pojemnosci, stad to slowko... 'cup' to 250 ml,
czyli tyle co polska szklanka wlasnie.

pozdrowienia,
kamila
--
"The war on terror involves Saddam Hussein because of the nature of Saddam Hussein,
the history of Saddam Hussein, and his willingness to terrorize himself."

1. Data: 2003-06-29 00:13:59

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> w stanach po prostu nie uzywa sie szklanek w kuchni, a raczej
> kubeczkow o tej samej pojemnosci, stad to slowko... 'cup' to 250 ml,
> [...]

Dzięki, to jest jakieś światełko w tunelu :------------------)

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-06-29 00:46:46

Od: Zbyszek <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> Dzięki, to jest jakieś światełko w tunelu :------------------)
>
> Pozdrawiam
> Lama

tak, tak... mam tu taka miarke, i zgadza sie: 1 cup = 8 uncji (8 oz) =
250 ml.. Zycze powodzenia...

Zb.

1. Data: 2003-06-29 00:50:04

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> tak, tak... mam tu taka miarke, i zgadza sie: 1 cup = 8 uncji (8 oz) =
> 250 ml.. Zycze powodzenia...
>

> Zb.

Dzięki! Teraz już nic mnie nie powstrzyma od zrobienia ptysiów.

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-06-29 00:56:09

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam
> Lama

A tak w ogóle, to może ktoś ma jakiś sprawdzony i godny polecenia pomysł na
nadzienie, niekoniecznie na słodko? (chociaż też, czemu nie?) Bo sałatka z
krabów - z powieści, którą właśnie tłumaczę i która mnie zainspirowała, to
jakby nie na nasze realia... Na razie podrzucono mi pomysł na takie małe
ptysiaki, na raz do dzioba, z kremem z sera pleśniowego. A większe czym by tu
fajnym nadziać? :-)

Lama

1. Data: 2003-06-29 02:19:03

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: <a...@p...onet.pl>

> [...]
> małe
> ptysiaki, na raz do dzioba, z kremem z sera pleśniowego.

Te male ptysiaki mozna tez nadziac bita smietana...
smietana oczywiscie ma byc BEZ cukru...

A większe
> czym by tu
> fajnym nadziać? :-)
> Lama

No coz, te wieksze to np. pokrojonymi srednio i podduszonymi na masle pieczarkami z
cebula i czosnkiem...
albo
troche pasty jajecznej - nie tak dawno byly tu wariacje przepisow na ten temat

Powiedz, co koniec koncow zostalo zrobione i jak smakowalo :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-06-29 05:02:55

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo
> troche pasty jajecznej - nie tak dawno byly tu wariacje przepisow na ten temat

A rzeczywiscie, poszukałam, poczytałam, dzieki wielkie!

> Powiedz, co koniec koncow zostalo zrobione i jak smakowalo :-)
> Barbara

Nie omieszkam donieść :---------------------)
Lama

1. Data: 2003-06-29 05:10:00

Od: "B-foot" <j...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote in message

> Dzięki, to jest jakieś światełko w tunelu :------------------)
>
> Pozdrawiam
> Lama

METRIC CHART Wymiary Metryczne
Cup equivalents (volume) Spoonful
1/4 cup = 60 ml. 1/8 teaspoon = .5 ml
1/3 cup =85 ml. 1/4 tsp = 1.5 ml.
1/2 cup = 125 ml. 1/2 tsp = 3 ml.
2/3 cup = 170 ml. 3/4 tsp = 4ml.
3/4 cup = 180 ml. 1 tsp = 5 ml.
1 cup = 250 ml. 1 tablespoon ( tbsp) = 15 ml.
temperatura

275* F = 135* C
300*F = 149*C

Conversion

teaspoons (tsp ) : 5 = milliliters ml.
tablespoons (tbsp) : 15 = ml.
fluid ounces (fl.oz) : 30 = ml.
cups ( c ) : 0.24 = liters
pints ( pt.) : 0.47 = liters
quarts ( qt.) : 0.95 = liters
ounces ( oz.) : 28 = grams
pound ( lb.) : 0.45 = kg

1. Data: 2003-06-30 00:21:41

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> METRIC  CHART          Wymiary Metryczne
> Cup equivalents   (volume)                 Spoonful
> 1/4  cup = 60 ml.                        1/8 teaspoon  = .5 ml
> 1/3  cup =85 ml.                         1/4 tsp           = 1.5 ml.
> 1/2  cup = 125  ml.                     1/2 tsp           =  3 ml.
> 2/3 cup  = 170 ml.                      3/4 tsp           =  4ml.
> 3/4 cup  =  180 ml.                      1 tsp             = 5 ml.
> 1 cup    = 250 ml.                        1 tablespoon  ( tbsp)  = 15 ml.
> [...]
O my goodness! Coś tak czułam, że ta Hameryka to nie na moją biedną,
matematyczną głowę. 2 x 0.5 = 1.5
4 x 0.5 = 3
3 x 1.5 = 4
2 x 3 = 5

Nic to! Gwardia umiera, ale się nie poddaje! Dzięki za tego "czarta", będę go

Pozdrawiam
Lama

CFV1: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)
Szal przetwarzania.. pomocy! Jak zrobic syrop?
banalnie prosta, a przepyszna salatka-polecam
deser owocowy z mascarpone - jak?
Dzis na obiad (rozpusta) i powitanie