Gabitril

1. Data: 2007-04-25 23:00:37

Temat: Gabitril
Od: Angels <m...@d...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hey
Mam do Was takie pytanie. Szukalem na internecie informacji ale
spotkalem sie ze sprzecznymi tak jak i podczas rozmow z lekarzami czy
rowniez tak jak i ja chorymi na epi. Pytanie brzmi: Kiedy dokladnie (w
jakich typach padaczki) stosuje się gabitril? Oraz czym rózni się
Gabitril od Lamitryginy lub Oksykarbamazepiny?

Bardzo dziekuje za wszelkie udzielone mi rady i pomoc.

2. Data: 2007-04-26 05:06:42

Temat: Re: Gabitril
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Apr 2007 01:00:37 +0200, Angels wrote:

> [...]
> rowniez tak jak i ja chorymi na epi. Pytanie brzmi: Kiedy dokladnie (w
> jakich typach padaczki) stosuje si? gabitril?

W napadach częściowych i wtórnie uogólnionych.

> Oraz czym rózni si?
> Gabitril od Lamitryginy lub Oksykarbamazepiny?

Składem chemicznym, tudzież mechanizmem działania.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2007-04-26 10:29:51

Od: Angels <m...@d...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Apr 2007 07:06:42 +0200, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

>W napadach cz??ciowych i wtórnie uogólnionych.

Dziekuje Panie Marku. A mam pytanie. Czy to jest lek na padaczke
lekooporna? Z tego co mowil lekarz mam padaczke lekooporna. Bral bym
go razem z Orfiril'em. Oraz czy teraz jak biore Orfiril i Lamitrin to
tez mozna juz powiedziec ze jest lekooporna?
Oraz mam pytanie. Czy jesli byly w zyciu kilka atakow a dokladniej
(status epilepticus) ostatni po probie odstawienia lekow 10 lat temu,
od tego czasu nie bylo napadow (bralem najpierw tylko Tegretol poter
Trileptal, w Koncu przez rozne zmiany lekow i dawki gdyz bralem juz
maksymalne skonczylo sie na Orfiril i Lamitrin. Podobno leki
wstrzymuja grand mal, ale mam petit mal. Czy to oznacza ze gdybym nie
bral lekow to z petit mal by przeszlo na grand mal? Czy gdy sie bierze
leki i od proby odstawienia lekow chocby ponad 10 lat nie bylo ataku
jak u mnie mozna mowic o padaczce ze jest w remisji czy jak dokladnie?
Wczesniej gdy bralem Trileptal z Lamotrigina byly w zapisie eeg
notowane zmiany napadowe, teraz Orfiril + Lamitrin"zmiany uogolnione
bez cech napadowych" czy to znaczy ze padaczka ustapila . wyleczona
czy jak? mam 28 lat.
co oznacza zapis "czynnosc podstawowa alfa 10c/s o ampl. do 40 uV,
symetryczna, synchroniczna, przecietnie zroznicowana przestrzennie z
narzutem niskonapieciowej czynnosci szybkiej (polekowej). W
odprowadzeniach czolowych obecna czynnosc beta. FS nie wplywa na
zapis. Wodzenie przecietne. Podczas HV podnosi sie ampl zapisu do 70
uV, oraz w odprowadzeniach czolowo-skroniowych bez przewagi stron
obserwuje sie synchronicznie wystepujace grupy kilku fal o wyostrzonym
rysunku wyzszych od tla.: (to moj ostatni zapi)
Co to jest fala beta i kiedy wystepuje oraz te grupy fal o wyostrzonym
rysunku?
Czy jak reka drzy na od kilkunastu sekund do ok. 1,5 minuty i spokoj,
to jest petit mal? Jesli tak to jaki?
Wiem ze duzo pytan, ale bardzo prosze o odpowiedz :(

4. Data: 2007-04-26 10:42:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Apr 2007 12:29:51 +0200, Angels wrote:

> Dziekuje Panie Marku. A mam pytanie. Czy to jest lek na padaczke
> lekooporna?

Biorąc pod uwagę rejestrację w polsce, to tak.

> Z tego co mowil lekarz mam padaczke lekooporna. Bral bym
> go razem z Orfiril'em. Oraz czy teraz jak biore Orfiril i Lamitrin to
> tez mozna juz powiedziec ze jest lekooporna?

Jeśli nie ma wystarczającej kontroli napadów na tych dwóch lekach, to
lekarz ma prawo ją tak określić. Na dobrą sprawę wiąże się to głównie z
refundacja leku, jako że zarówno kontrola napadów, jak i lekooporność
padaczki są w dużej mierze pojęciami subiektywnymi (zwłaszcza to
pierwsze).

> [...]
> wstrzymuja grand mal, ale mam petit mal. Czy to oznacza ze gdybym nie
> bral lekow to z petit mal by przeszlo na grand mal?

Leki mają to do siebie, ze mają różny profil działania. Są leki, które
lepiej działają na napady uogólnione (pierwotnie lub wtórnie) - czyli
takie, które kiedyś określało się terminem petit mal, a są takie, które
działają lepiej w napadach częściowych (prostych i złożonych), kiedyś
określanych jako petit mal. Napady częściowe leczą się trudniej, to
fakt.

> Czy gdy sie bierze
> leki i od proby odstawienia lekow chocby ponad 10 lat nie bylo ataku
> jak u mnie mozna mowic o padaczce ze jest w remisji czy jak dokladnie?

Jeśli były napady, choćby i częściowe, to nie może być mowy o remisji.
Przyjmuje się, że remisją określa się okres minimum 3 lat (niektórzy
mówią o 5) bez żadnych napadów; można wtedy myśleć o odstawieniu leku -
stopniowym, bardzo powolnym, w ciągu wielu tygodni czy miesięcy - ale
nie zawsze i nie we wszystkich postaciach padaczki.

> [...]
> notowane zmiany napadowe, teraz Orfiril + Lamitrin"zmiany uogolnione
> bez cech napadowych" czy to znaczy ze padaczka ustapila . wyleczona

EEG jest cennym badaniem, ale nie leczy się zapisu EEG.

> [...]
> obserwuje sie synchronicznie wystepujace grupy kilku fal o wyostrzonym
> rysunku wyzszych od tla.: (to moj ostatni zapi)

Nienajgorszy zapis:)

> Co to jest fala beta i kiedy wystepuje oraz te grupy fal o wyostrzonym
> rysunku?

Fale beta to jeden z rodzajów fal czynności bioelektrycznej mózgu; jeśli
chcesz o tym poczytać, to w Sieci są dobrze zrobione strony o tym. Nie
chcę przepisywać tu książki.

> Czy jak reka drzy na od kilkunastu sekund do ok. 1,5 minuty i spokoj,
> to jest petit mal? Jesli tak to jaki?

To może być napad częściowy prosty.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

5. Data: 2007-04-26 19:10:07

Od: Angels <m...@d...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Apr 2007 12:42:07 +0200, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

>Je?li nie ma wystarczaj?cej kontroli napadów na tych dwóch lekach, to
>lekarz ma prawo j? tak okre?li?. Na dobr? spraw? wi??e si? to g?ównie z
>refundacja leku, jako ?e zarówno kontrola napadów, jak i lekooporno??
>padaczki s? w du?ej mierze poj?ciami subiektywnymi (zw?aszcza to
>pierwsze).

A Pan jako lekarz kiedy by okreslil u swoich pacjentow ze maja
padaczke lekooporna?

>Leki maj? to do siebie, ze maj? ró?ny profil dzia?ania. S? leki, które
>lepiej dzia?aj? na napady uogólnione (pierwotnie lub wtórnie) - czyli
>takie, które kiedy? okre?la?o si? terminem petit mal, a s? takie, które
>dzia?aj? lepiej w napadach cz??ciowych (prostych i z?o?onych), kiedy?
>okre?lanych jako petit mal. Napady cz??ciowe lecz? si? trudniej, to
>fakt.

Czyli jak ja mam pierwotnie uogolniona i toniczno-kloniczna to
wychodzi na to, ze leki mi wstrzymuja ta, natomiast nie przynosi to
efektow na czesciowe (petit mal) to drzenie reki tak?
Jesli gdy mam wlasnie pierwotnie uogolniona (tylko leki widac
utzrymuja to ze nie mam tych duzych napadow) oraz doszly napady petit
mal (jak to Pan okreslil czesciowe) to sensowna jest zmiana leku
Lamitryny na Gabitril? Ewentualnie Neurontin? Lekarz podobno chce mi
zmienic, z powodow bolu glowy i wtedy mi sie kreci i czasami mam
gwiazdki w oczach :)

>Je?li by?y napady, cho?by i cz??ciowe, to nie mo?e by? mowy o remisji.
>Przyjmuje si?, ?e remisj? okre?la si? okres minimum 3 lat (niektórzy
>mówi? o 5) bez ?adnych napadów; mo?na wtedy my?le? o odstawieniu leku -
>stopniowym, bardzo powolnym, w ci?gu wielu tygodni czy miesi?cy - ale
>nie zawsze i nie we wszystkich postaciach padaczki.

A jesli przyjmujac ze niby nie bylo napadow (choc nie wiadomo czy nie
mam ich w nocy, zgadza sie?) ale po bardzo powolnym 2 miesiace
odstawieniu lekow, przez 3 miesiace bylo dobrze, i potem nastapil
kolejny duzy napad i status epilepticus, to zaliczamy to do remisji
czy tez nie, gdyz dzieki lekom tylko nie bylo napadu?

>EEG jest cennym badaniem, ale nie leczy si? zapisu EEG.

Moze byc tak ze EEG nie pokazuje zmian napadowych, a tak naprawde one
wystepuja? Jesli tak to jakie rodzaje napadow moga byc?

>Nienajgorszy zapis:)

Dobrze wiedziec :) A to zwiekszenie amplitudy czym jest spowodowane
lub co wtedy oznacza?

>Fale beta to jeden z rodzajów fal czynno?ci bioelektrycznej mózgu; je?li
>chcesz o tym poczyta?, to w Sieci s? dobrze zrobione strony o tym. Nie
>chc? przepisywa? tu ksi??ki.

>To mo?e by? napad cz??ciowy prosty.
Czy jesli zaczyna sie to od silnego bolu glowy a potem to drzenie to
juz wtedy jest napewno ten czesciowy prosty, czy tez moze byc to czyms
innym niz czesciowym prostym lub nawet nie powiazane z epi.?

>m.
Dziekuje bardzo za Panskie rady i wytlumaczenia :)

6. Data: 2007-04-27 07:14:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Apr 2007 21:10:07 +0200, Angels wrote:

> A Pan jako lekarz kiedy by okreslil u swoich pacjentow ze maja
> padaczke lekooporna?

Pisząc o subiektywności miałem na myśli przede wszystkim kontrolę
napadów. Dla jednego pacjenta wystarzczająca kontrola to 1 napad w roku,
dla innego 1 w tygodniu - wszystko zależy od pacjenta i rodzaju napadów.

Ja sam nie zajmuję się raczej prowadzeniem chorych z padaczką, więc nie
mam własnych standardów. Ogólnie rzecz biorąc z reguły pisze się, że
można rozpoznać padaczkę lekooporna przy braku wystarczajacej reakcji na
2 lub 3 poprawnie dobrane leki (stosowane sekwencyjnie).

> Czyli jak ja mam pierwotnie uogolniona i toniczno-kloniczna to
> wychodzi na to, ze leki mi wstrzymuja ta, natomiast nie przynosi to
> efektow na czesciowe (petit mal) to drzenie reki tak?

Może tak być.

> [...]
> mal (jak to Pan okreslil czesciowe) to sensowna jest zmiana leku
> Lamitryny na Gabitril? Ewentualnie Neurontin?

Może tak być. Ale zdecydowanie takie decyzje musi podejmowac lekarz,
który zna pacjenta.

> Lekarz podobno chce mi
> zmienic, z powodow bolu glowy i wtedy mi sie kreci i czasami mam
> gwiazdki w oczach :)

Działania niepożądane to też powód do zmiany leku.

> [...]
> kolejny duzy napad i status epilepticus, to zaliczamy to do remisji
> czy tez nie, gdyz dzieki lekom tylko nie bylo napadu?

To nie można mówić o remisji.

> Moze byc tak ze EEG nie pokazuje zmian napadowych, a tak naprawde one
> wystepuja?

Może tak być.

> Jesli tak to jakie rodzaje napadow moga byc?

Na przykład tzw. napady czołowe, gdzie EEG spoczynkowe bardzo często
jest względnie prawidłowe.

> Dobrze wiedziec :) A to zwiekszenie amplitudy czym jest spowodowane
> lub co wtedy oznacza?

Ocena EEG jest bardzo subiektywna:)
Poza tym nie wiedząc jak wyglądały wczesniejsze zapisy nie powinienem
własciwie tak pisać.

> Czy jesli zaczyna sie to od silnego bolu glowy a potem to drzenie to
> juz wtedy jest napewno ten czesciowy prosty, czy tez moze byc to czyms
> innym niz czesciowym prostym lub nawet nie powiazane z epi.?

Może być czymś innym. Są metody pozwalające na różnicowanie takich
stanów - na przykłed video-EEG.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

7. Data: 2007-04-27 14:09:01

Od: Angels <m...@d...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Apr 2007 09:14:53 +0200, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

>Pisz?c o subiektywno?ci mia?em na my?li przede wszystkim kontrol?
>napadów. Dla jednego pacjenta wystarzczaj?ca kontrola to 1 napad w roku,
>dla innego 1 w tygodniu - wszystko zale?y od pacjenta i rodzaju napadów.
>
>Ja sam nie zajmuj? si? raczej prowadzeniem chorych z padaczk?, wi?c nie
>mam w?asnych standardów. Ogólnie rzecz bior?c z regu?y pisze si?, ?e
>mo?na rozpozna? padaczk? lekooporna przy braku wystarczajacej reakcji na
>2 lub 3 poprawnie dobrane leki (stosowane sekwencyjnie).

Jak Pan wie bralem rozne leki, i wlasnie od pewnego czasu lekarz mi
mowil ale dopiero na moje zapytania czy jest to lekooporna. mam
wrazenie tak jakby mi wszystkiego nie mowil.
A czy w wieku 28 lat, jak pierwszy napad byl gdy mialem 6,5 roku to
jest mozliwosc wyleczenia padaczki czy juz nie?

>Mo?e tak by?.

>Mo?e tak by?. Ale zdecydowanie takie decyzje musi podejmowac lekarz,
>który zna pacjenta.

>Dzia?ania niepo??dane to te? powód do zmiany leku.

Mialem wlasnie zmieniany lek Trileptal na lamitrin, gdyz jak mowil
lekarz przynosil juz bardzo duzo skutkow ubocznych, bralem maksymalne
juz dawki, a nadal jeszcze byly bole glowy itd choc juz mniejsze.

>To nie mo?na mówi? o remisji.

Kazdy Status epilepticus podobno uszkadza coraz w wiekszym stopniu
mozg. zgadza sie? Jesli tak to ktore czesci? Napad petit mal lub np
proste tez uszkodzaja?
jakie sa skutki zaniku polkuli mozgu? Przy pierwszym napadzie bylem
nieprzytomny 10 godz., zanim przyjechala karetka juz nie bilo serce.
Nie pamietam tylko ktorej strony mozgu byl juz zanik i co to znaczy ze
zanik?

>Mo?e tak by?.

>Na przyk?ad tzw. napady czo?owe, gdzie EEG spoczynkowe bardzo cz?sto
>jest wzgl?dnie prawid?owe.

W skroniowej tez? Podobno mam skroniowa. Czy to jest wlasnie
dokladniejszy opis tego ze mam pierwotnie uogolnione toniczno
kloniczne, czy tez skroniowa to cos innego niz pierwotnie uogolniona?

>Ocena EEG jest bardzo subiektywna:)
>Poza tym nie wiedz?c jak wygl?da?y wczesniejsze zapisy nie powinienem
>w?asciwie tak pisa?.

Zapis EEG z 15.12.06
"nieregularna czynnosc podstawowa alfa 11c/s o ampl. do 35 uV, o nieco
wyzszej ampl. oraz mniejszej regularnosci w odprowadzeniach z polkuli
prawej niz lewej. Wielokrotnie w odprowadzeniach czolowo skroniowych
prawych obserwuje sie synchronicznie wystepujace poj. fale ostre.
Podczas Hv wystepuja okolo 1-2 sek odcinki uogolnionej czynnosci mniej
regularnej wyzszej od tla i sa one takze wyrazniejsze w
odprowadzeniach prawych. Obserwowany narzut niskonapieciowej czynnosci
szybkiej (polekowej)
Zapis EEG z 08.12.05 Czynnosc podstawowa alfa 9c/s o ampl. do 50 uV,
symetryczna, synchroniczna, dobrze zroznicowana przestrzennie z
narzutem niskonapieciowej czynnosci szybkiej (polekowej). W czasie HV
oraz bez obserwuje sie okolo 1 sekundowe zmiany o charakterze
napadowym zlozone z kilku fal ostrych, poj zespolow fali ostrej z
wolna oraz fal alfa i theta wyzszych od tla. RZ wyrazona

Prosilbym o wyjasnienie jeszcze tych wynikow oraz w porownaniu z
tymostatnim. Teraz Pan juz na wczesniejsze :)

Mam tez prosbe, czy moglby Pan zinterpretowac wynik TK mozgu.
Badanie MR glowy (FSE, obrazy T1 i T2 zalezne, FLIR, przekroje
poprzeczne i strzalkowe).
badanie wykazuje umiarkowane poszerzenie rowkow obu polkul mozgowych
na tla niewielkiego zaniku korowego. Zmian o innych charakterze, w
sposob jednoznaczny, nie stwierdzono. Nie wykazano patologii w objetym
badaniem odcienku rdzenia kregowego.

8. Data: 2007-04-30 13:44:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Apr 2007 16:09:01 +0200, Angels wrote:

> Jak Pan wie bralem rozne leki, i wlasnie od pewnego czasu lekarz mi
> mowil ale dopiero na moje zapytania czy jest to lekooporna. mam
> wrazenie tak jakby mi wszystkiego nie mowil.

To pewnie dlatego, że ten termin dla pacjenta niekoniecznie musi znaczyć
cokolwiek, a używa się go przede wszystkim w kontekscie
farmakoekonomicznym (czyli jako uzasadnienia refundacji leku).

> A czy w wieku 28 lat, jak pierwszy napad byl gdy mialem 6,5 roku to
> jest mozliwosc wyleczenia padaczki czy juz nie?

To zależy od zespołu padaczkowego. Są postaci padaczki o początku w
dzieciństwie, które na leki reagują dobrze, ale wymagają leczenia do
końca życia.

> Kazdy Status epilepticus podobno uszkadza coraz w wiekszym stopniu
> mozg. zgadza sie?

Pewnie.

> Jesli tak to ktore czesci?

Stan padaczkowy stanowi zagrożenie życia, w jego przebiegu może dojść na
przykład do bezdechu - a człowiek, który się dusi, psuje się cały...

> Napad petit mal lub np
> proste tez uszkodzaja?

To nie do końca tak. Ognisko padaczkorodne niezależnie od tego czy
napady są, czy nie może podlegać (i podlega) ewolucji, a występowanie
napadów może stanowić tego przejaw. Leki wpływają na taką ewolucję, a
przynajmniej takiego stanowiska się kiedyś uczyłem:)

> jakie sa skutki zaniku polkuli mozgu?

Ja bym raczej zadał pytanie o przyczyny...

> W skroniowej tez?

Raczej nie.

[...]
> Prosilbym o wyjasnienie jeszcze tych wynikow oraz w porownaniu z
> tymostatnim. Teraz Pan juz na wczesniejsze :)

Zapis na pewno się poprawił.

> Mam tez prosbe, czy moglby Pan zinterpretowac wynik TK mozgu.
> Badanie MR glowy [...]

To było MR, czyli rezonans magnetyczny, nie TK...

Badania dodatkowe należy oceniać w odniesieniu do pacjenta. Owszem,
mógłbym coś napisać, ale osobą kompetentną jest tu lekarz prowadzący i
jemu należy w pierwszej kolejności zadawać te pytania.

Lekarze są również po to, żeby ich pytać. Nie bój się tego.

9. Data: 2007-05-06 13:08:31

Od: Angels <m...@d...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Apr 2007 15:44:58 +0200, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

>To pewnie dlatego, ?e ten termin dla pacjenta niekoniecznie musi znaczy?
>cokolwiek, a u?ywa si? go przede wszystkim w kontekscie
>farmakoekonomicznym (czyli jako uzasadnienia refundacji leku).

>To zale?y od zespo?u padaczkowego. S? postaci padaczki o pocz?tku w
>dzieci?stwie, które na leki reaguj? dobrze, ale wymagaj? leczenia do
>ko?ca ?ycia.

Kiedy mialem 6.5 roku i 10 h i brak bylo pracy serca i krazenia,
oddechu, nastepnie mialem 2-3 ataki w ciagu ok 5 lat (nie wiem czy
przez zle dobrane leki czy jak. Bralem kwas walproinowy ktory nie
dzialal, a teraz dziala- wiec czy wtedy byl zle dobrany lek czy inny
powod, przyczyna?). Lekarz najpierw myslal ze mam czesciowa, potem sie
okazalo ze jednak uogolniona pierwotnie. Myslal (a moze tylko tak
mowil) ze minie gdy skonczy sie okres dojrzewania. A jednak nie udalo
sie. Teraz przed poprawa leku mowil ze raczej do konca bede bral leki,
teraz tylko (a moze az) wspomina o lekoopornej. Uwaza on ze poprawa
zapisu eeg jest przez dobranie dobrych lekow oraz ze (lamitrygina i
kwas walproinowy) sa uspokajajace, prawda? Czy leki spokajajace maja
wplyw na napady? A na moj typ epi.? I w takim razie po moim opisie czy
mozna stwierdzic ze jest ona wyleczalna czy nie?

>Pewnie.

>Stan padaczkowy stanowi zagro?enie ?ycia, w jego przebiegu mo?e doj?? na
>przyk?ad do bezdechu - a cz?owiek, który si? dusi, psuje si? ca?y...

A jak wtedy (w wieku 6,5 roku gdy te 10 godz byl brak pracy serca itd)
i nastapil zanik (nie pamietam lewej czy prawej) czesci mozgu, to moze
miec lub ma jakies teraz objawy to, uszkodzenia w zachowaniu itd.? Czy
nazwalby Pan to zanikiem czesci mozgu czy jak?

>To nie do ko?ca tak. Ognisko padaczkorodne niezale?nie od tego czy
>napady s?, czy nie mo?e podlega? (i podlega) ewolucji, a wyst?powanie
>napadów mo?e stanowi? tego przejaw. Leki wp?ywaj? na tak? ewolucj?, a
>przynajmniej takiego stanowiska si? kiedy? uczy?em:)

>Ja bym raczej zada? pytanie o przyczyny...

A jakie moglyby byc przyczyny ogolnie oraz w moim przypadku? :)

>Raczej nie.

Czy gdy w eeg nie ma napadow, to mozna powiedziec o dzialaniu
poprawnym lekow czy tez czym by Pan nazwal ta poprawe zapisu?
>[...]
>
>Zapis na pewno si? poprawi?.

>To by?o MR, czyli rezonans magnetyczny, nie TK...
>
>Badania dodatkowe nale?y ocenia? w odniesieniu do pacjenta. Owszem,
>móg?bym co? napisa?, ale osob? kompetentn? jest tu lekarz prowadz?cy i
>jemu nale?y w pierwszej kolejno?ci zadawa? te pytania.
>
>Lekarze s? równie? po to, ?eby ich pyta?. Nie bój si? tego.
Wiesz Marku, pytalem, ale cos czuje ze nie do konca mi mowi moj lekarz
(nawet juz kumpel) prawde. Nie mowi wszystko, a po jakims czasie lub
gdy na sile wyciagam od niego odpowiedz na pewne pytania to mowi
wiecej lub jak jest dokladnie.

10. Data: 2007-05-06 15:32:10

Od: a...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 6 Maj, 15:08, Angels <m...@d...op.pl> wrote:

> [...]
> wiecej lub jak jest dokladnie.

> - Pokaż cytowany tekst -- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -- Ukryj cytowany tekst -

WITAM

Poszukuje PILNIE osoby, ktora zazywa lub zazywala lek
przeciwpadaczkowy TRILEPTAL.
Mam 28 lat i wlasnie zazywam ten lek od kilku lat.
Obecnie mam problem z dostepnoscia tego leku.
Prosze o kontakt osoby, ktore sa w posiadaniu tego leku i nie musza go
juz zazywac.
Pozdrawiam,
AM

Ból ucha i żuchwy-pomocy
dentysta w USA ....
Jak wyszukiwać informacji o tym gdzie wykonuje się dany zabieg.
czy różyczka swędzi?
szukam leku na zasuszenie/zaleczenie rany