Garnek z dziurką - foto zagwozdka

1. Data: 2004-12-29 15:53:43

Temat: Garnek z dziurką - foto zagwozdka
Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak obiecałam, tak zawiesiłam fotki garnka, którego przeznaczenie jest dla mnie
zagadką.

http://fotogalerie.pl/galeria/zora3332

Na opakowaniu z szarego kartonu odkryłam napis:

"FUR LEBENSMITTEL"
ERN VERSAND GMBH
42719 SOLINGEN

Pilnie oczekuję na rozwiązanie zagadki

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-12-29 16:16:05

Temat: Re: Garnek z dziurką - foto zagwozdka
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora wrote:

> Pilnie oczekuję na rozwiązanie zagadki
===
Z oglądu wygląda to na garnek do gotowania na parze w temperaturach wyższych
niż 100C.

Denko wkładane do garnka jest dość głębokie i wlewa się do niego wodę, z
której powstaje para. Natomiast perforacja tego elementu i otwór w dnie
garnka umożliwia przedostanie się do wnętrza gorącego powietrza z elementu
grzejnego, więc wewnątrz może ustabilizować się dosyć wysoka temperatura w
środowisku pary wodnej.

Po mojemu - bardzo szybkie gotowanie na parze.

waldek
===

1. Data: 2004-12-29 16:22:42

Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Po mojemu - bardzo szybkie gotowanie na parze.
>
> waldek

Nooo, to by była jakaś koncepcja :)

Dziękuję i pozdrawiam Zora

1. Data: 2005-01-01 04:29:31

Od: "Anna Sheridan" <o...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

"Zora" <z...@g...pl> wrote in message
> Jak obiecałam, tak zawiesiłam fotki garnka, którego przeznaczenie jest dla
> mnie
> zagadką.
>
> http://fotogalerie.pl/galeria/zora3332

Hm... rozbierzmy ten garnek logicznie. Zlozony z wszystkimi czesciami to
zaiste jak ktos zasugerowal, garnek do gotowania na parze.
A ja tak mysle, ze jakby postawic ten garnek na gazie (nie na elektrycznej
kuchence), gola dziura (bez dolnej czesci) to bylby grill. Popatrz na ten
'talerz' wkladke - dziurki ktorymi bedzie obciekal sok i tluszcz sa tak
usytuowane. ze nie wycieknie ci na goly plomien, ale wokol, do dolnej czesci
garnka. Wiec moze tym sposobem mozesz opiec cos (mieso czy jarzyny) niemal
na otwartym ogniu, a la char grill? Chociaz nie wiem, w czym to mialoby byc
lepsze niz patelnia. Ales narobila! :-)
Ania
(zmien ombre na omberis)

1. Data: 2005-01-01 15:24:48

Od: "Czeslaw Klott" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zagadką.
>
> http://fotogalerie.pl/galeria/zora3332
>
> Na opakowaniu z szarego kartonu odkryłam napis:

A mi ta konstrukcja przypomina zestaw do domowej wedzarni.
Za Katarzyna Pospieszynska "Kuchnia chinska" Wyd.Spoldzielcze 1990
str. 62
" ... stary, duzy garnek wykladamy folia aluminiowa, na nia sypiemy
2 czubate lyzki cukru i zielonej herbaty; na garnek kladziemy ruszt.
Mozna tez na dnie garnka umiescic garnuszek, ktory bedzie podtrzymywal
wkladke do gotowania na parze. Wowczas mieso ukladamy na ruszcie lub
wkladce, szczelnie przykrywamy, garnek stawiamy na srednim plomieniu,
po 3 minutach, gdy cukier i herbata zaczyna juz dymic - zestawiamy.
Garnek pozostawiamy pod przykryciem na 15-20 minut."

Pozdrawiam
Czeslaw

1. Data: 2005-01-03 12:13:18

Od: "zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na otwartym ogniu, a la char grill? Chociaz nie wiem, w czym to mialoby byc

Figa, ta wkładka promienista to pasuje jedynie na tę wkładeczkę
płytką /zamiennie z rusztem/ :P

Ales narobila! :-)

To nie ja, to jakiś niemiec wymyślił :D

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2005-01-08 18:03:59

Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> str. 62

> szczelnie przykrywamy, garnek stawiamy na srednim plomieniu,
Raczej nie realne, w pokrywie jest spory otwór o średnicy 7-8 mm.

pozdrawiam serdecznie
Zora

1. Data: 2005-01-12 06:15:21

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> "FUR LEBENSMITTEL"
> ERN VERSAND GMBH
> 42719 SOLINGEN
>
> Pilnie oczekuję na rozwiązanie zagadki
>
> Pozdrawiam Zora

Przepraszam, że tak późno, ale wciąż zapominałam zajrzeć w domu do instrukcji.
Podobne garnki były (może nadal są) rozprowadzane przez PH BelaVita z Wrocławia
pod nazwą BIO-GARNEK - garnek do dietetycznego gotowania gorącym powietrzem.
Ten, który posiadam (zresztą od dawna nie używałam, trzeba powrócić), różni sie
od przedstawionego na rysunku brakiem promienistej wkładki emaliowanej (tak ona
wygląda na zdjęciach).
W tym garnku można gotować, piec, smażyć, grilować, odmrażać.
Mam instrukję stosowania z przepisami. Jeśli jesteś zainteresowana, mogę
przesłać ksero. Proszę o informacje w wątku, bo do skrzynek onetu rzadko
zaglądam.
Gośka

1. Data: 2005-01-12 08:54:44

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam instrukję stosowania z przepisami. Jeśli jesteś zainteresowana, mogę
> przesłać ksero. Proszę o informacje w wątku, bo do skrzynek onetu rzadko

No wreszcie coś konkretnego i na pewno :) Ponieważ garnek przeleżał w piwnicy
baaardzo długo, mógł spokojnie poczekać na Twoją odpowiedź. Ale już jest i
cieszę się bardzo, za instrukcję wdzięczna będą dozgonnie, będzie pyszna zabawa
przy uruchamianiu gara. Z twojej wypowiedzi wnioskuje, że warto z niego
skorzystać.
Jeśli możesz przysłać ksero to muszę Ci przysłać adres domowy, więc zajrzyj
jednak do skrzynki :)

1. Data: 2005-01-12 11:37:33

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli możesz przysłać ksero to muszę Ci przysłać adres domowy, więc zajrzyj
> jednak do skrzynki :)

Zajrzałam --- i tyż nic. Na Twoją skrzynkę przesłałam mój adres e-mailowy do
pracy i czekam na Twój domowy. Teraz sama zajrzyj.
Gośka

Co to za potrawa.. (z kurczaka)...??
pierogi technika wyrobu (pytanie)
Pasta do krakersow.