wałek do ciasta

1. Data: 2004-12-29 11:03:47

Temat: wałek do ciasta
Od: Gosia <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie mi doradzić jaki wałek jest lepszy: drewniany czy plastikowy.

Z góry dziękuję.
Gosia

1. Data: 2004-12-29 11:09:44

Temat: Re: wałek do ciasta
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <x...@y...com> napisał w wiadomości
> Czy możecie mi doradzić jaki wałek jest lepszy: drewniany czy plastikowy.
>
> Z góry dziękuję.
> Gosia

Ja mam dwa - drewniany tradycyjny i plastikowy Tupperware. Ten Tupperware
jest niezły - można do srodka wlać wodę zimną do ciasta kruchego a gorącą do
drożdżowego. Poza tym ciasto do niego mniej się klei niż do drewnianego. W
komplecie z matą Tupperware naprawdę nieźle się sprawdza. Natomiast chyba
wadą jest jego duuuuży rozmiar. Używam go, gdy mam dużo do wałkowania w
dużych płatach ciasta. Drewniany jest mniejszy, poręczniejszy i chyba
łatwiej nim rozwałkować coś bardzo cienko. Ale myślę, że trudno wyrokować,
który jest lepszy - to kwestia przyzwyczajenia.
Ania

1. Data: 2004-12-29 11:31:40

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <x...@y...com> napisał w wiadomości
> Czy możecie mi doradzić jaki wałek jest lepszy: drewniany czy plastikowy.

Marmurowy :-)
nie wiem czy jeszcze gdzieś dostaniesz... ja swój kupiłam w Szwecji jakieś
15 lat temu...
Jest idealny :-) cieżku więc nie wkładasz siły w dociskanie a tylko
powadzisz po rozwałkowywanym placku. No i mąż nie podskoczy, bo obawia się o
czaszkę ;-)

gdaMa (Magda)
adres nadawczy to spampułapka... odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

1. Data: 2004-12-29 16:02:11

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:
> Czy możecie mi doradzić jaki wałek jest lepszy: drewniany czy
> plastikowy.
===
Jak poszukasz, to znajdziesz wałek wąski, o szerokości ok. 10cm. Jest to
typowo damski sprzęt. Ciasto można wałkować bez większego wysiłku jedną
ręką. Wygląda to to podobnie do wałków malarskich. Od kiedy taki kupiłem nie
muszę już wyręczać żony.

waldek
===

1. Data: 2004-12-29 16:25:13

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ręką. Wygląda to to podobnie do wałków malarskich. Od kiedy taki kupiłem nie
Chyba w Ikei coś podobnego widziałam, ale jakos tak nie bardzo sobie
wyobrażałam wałkowanie takim maleństwem.
no i fakt, męża nie ma czym przywitać.

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-12-29 22:32:00

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Zora" <z...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Chyba w Ikei coś podobnego widziałam, ale jakos tak nie bardzo sobie
> wyobrażałam wałkowanie takim maleństwem.
> no i fakt, męża nie ma czym przywitać.

Tak mi sie wydaje, ze ten walek jest specjalny do walkowania w tortownicy
lub blaszce np. kruchego ciasta

Monika

1. Data: 2004-12-30 01:16:13

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann wrote:
> "Zora" <z...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Tak mi sie wydaje, ze ten walek jest specjalny do walkowania w
> tortownicy lub blaszce np. kruchego ciasta
===
???

O niczym takim nie pisałem.

waldek
===

1. Data: 2004-12-30 06:54:34

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ===
> ???
>
> O niczym takim nie pisałem.

nie pisałes, ale jesli to taki mały drewniany wałek przymocowany do uchwytu
właśnie jak wałki malarskie, do pracy jedną ręką a nie dwoma to to jest
urządzenie do wałkowania w środku form do ciasta a nie do zasadniczego
rozwałkowywania ciasta np. na pierogi.

Ja, podobnie jak Ania, mam dwa wałki - tradycyjny drewniany i plastikowy
tupperware, odkąd mam ten drugi drewniany poszedł w odstawkę;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-31 17:27:23

Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ja, podobnie jak Ania, mam dwa wałki - tradycyjny drewniany i plastikowy
> tupperware, odkąd mam ten drugi drewniany poszedł w odstawkę;-)

1. Walek taki jak malarski, 10 cm szerokosci, 7 cm srednicy - przywiozlam ze
Slowacji, uzywam do walkowania wewnatrz blachy.
2. malenki stozkowy walek Fackelmanna, tez na 1 rękę - w formie do tarty sie
przydaje
3. Marmurowy, ukochany, ciezki i gladki, "sam" wałkuje.Dostalam kiedys w
prezencie od przyjaciolki z Anglii. ma on drewniana podstawke i trzymam go na
blacie na wierzchu, jako element rowniez dekoracyjny, myje przed walkowaniem.
4.Drewniany gdzies w szufladzie jest, bo jest, ale nie uzywam zupełnie.
qd

kuskus
Nadzienie do babeczek (na słono)
co do ginu z tonikiem?