pierogi technika wyrobu (pytanie)

1. Data: 2004-12-29 12:09:46

Temat: pierogi technika wyrobu (pytanie)
Od: "freda" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam
co zrobic aby robione pierogi po wyjeciu z wody nie byly plaskaczami?
robie cieniutkie ciasto, laduje farszu ile wlezie- surowe sa perkate i
okragłe
ale po wyjeciu z wody masakra same podeszwy :(
jakie znacie sposoby aby zachować kształt i wypełnienie pieroga po wyjeciu z
wody?
pozdrówki
freda

1. Data: 2004-12-29 12:26:51

Temat: Re: pierogi technika wyrobu (pytanie)
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ciasto ci peka i wszystko wylatuje?
Wiecej miecha pchac trzeba!

1. Data: 2004-12-29 12:39:22

Od: "freda" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Moze ciasto ci peka i wszystko wylatuje?
> Wiecej miecha pchac trzeba!

no własnie ze nic nie wyplywa- woda jest klarowna
one robia sie jakies plaskie
ciasto tez nie pęka a przed ładowaniem farszu kieszonka jest naciagnieta i
laduje duzo do pierozka
wiekszosc moich treningow wykonywalam na pierogach ruskich

1. Data: 2004-12-29 12:53:03

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "freda" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> laduje duzo do pierozka
> wiekszosc moich treningow wykonywalam na pierogach ruskich

Może razem z farszem pchasz do środka pieroga za dużo powietrza? Przy
gotowaniu farsz sie ubija, powietrze uchodzi i zostaja flaki ;-)

gdaMa (Magda)
adres nadawczy to spampułapka... odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

1. Data: 2004-12-29 13:27:10

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2004 13:09:46 +0100, Waćpanna lub Waćpan *freda*, w
wiadomości news:<news:cqu6i9$1kc5$1@news2.ipartners.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> ale po wyjeciu z wody masakra same podeszwy :(
> jakie znacie sposoby aby zachować kształt i wypełnienie pieroga po wyjeciu z

masz ciasto, które rozciąga się w gotowaniu, zmień ciasto
polecam przepis Moniki z Poznania, pierogi sa jędrne i piękne
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-12-29 14:58:00

Od: "freda" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> masz ciasto, które rozciąga się w gotowaniu, zmień ciasto
> polecam przepis Moniki z Poznania, pierogi sa jędrne i piękne
> --

a moge poprosić małego linka do tego przepisiku :P
dzieki
freda

1. Data: 2004-12-29 15:01:44

Od: "freda" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

juz znalazłam ;P

1. Data: 2004-12-29 15:06:18

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2004 15:58:00 +0100, Waćpanna lub Waćpan *freda*, w
wiadomości news:<news:cquglg$1qg9$1@news2.ipartners.pl> zawarł, co
następuje:

http://glinki.com/?l=ivf882

1. Data: 2004-12-29 16:39:00

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> Dnia Wed, 29 Dec 2004 15:58:00 +0100, Waćpanna lub Waćpan *freda*, w
> [...]

A poco bułka w cieście do pierogów??

ciasto sie robi z maki i wody jedynie..bez jajek..no ewentualnie białka
sie daje coby w smazeniu ładne wychodziły pecherzyki na skórce pieroga...

A co do nadzienia..to moze byc wina sera dodawanego ...
a moze spróbuj jajko dodać do farszu..

polecam tez nadzienie lubelskie:
kasza gryczana+ser biały+mieta KONIECZNIE !!!

Marek

1. Data: 2004-12-29 19:20:48

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

freda wrote:
> [...]
> ale po wyjeciu z wody masakra same podeszwy :(
> jakie znacie sposoby aby zachować kształt i wypełnienie pieroga po wyjeciu z

Testowalam moje pierogi przy okazji swiat i doszlam do pewnych wnioskow
w tej sprawie ;) Otoz jak gotowalam je ciut zbyt dlugo, to farsz sie
mocno podgrzewal, parowal, rozpychal ciasto, ktore po ostudzeniu robilo
sie chlasniete i plaskie. Jezeli gotowalam je troche krocej, to
pozostawaly porzadnie nabite i pekate.

Mam nadzieje, ze pomoglam

--
Kot