Gotowanie z cyfrakiem cz1 (Tagiatelle)

1. Data: 2004-02-29 13:48:35

Temat: Gotowanie z cyfrakiem cz1 (Tagiatelle)
Od: "topek" <topek$$$bezspamowy$$$@post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Postanowilem swoje ( i mej kobitki) gotowanie uwiecznic w postaci zdjec dla
tych co maja 2 lewe rece do gotowania :)

Pierwszym przepisem bedzie Tagiatelle z brokulami i szynka w sosie
smietanowo-czosnokowym. Brzmi skompilkowanie ale robi sie prosto i smakuje
wysmienicie.

Skladniki:
1 500g makaronu Tagiatelle (od biedy mozna inny, ale nie wiem czy sie nada
:). Ja uzywam Barilli i jest bardzo dobra
2. 500g brokuly, jemy tylko korone (czy jak to sie zwie :)
3. 4, 5 cebul
4. 200g szynki w plasterkach
5. 400g smietany kwasnej homogenizowanej
5. 200g startego Emmentalera (Gouda tez chyba moze byc, ale Gouda jest
bardziej slonym serem)
6. Troche startego parmezanu (4 wieksze szczypty) MOzna bez parmezanu, ale
daje dobry posmak
7. 2 Duze, badz 4 male zabki czosnku
8. Sol, pieprz, olej do smazenia
9. troche mleka na wypadek wojny ;)

Zaczynamy :)

Cebule pokrojona w kostke + szynke wrzucamy na dosc mocno rozgrzana
patelnie. Smazymy kilka minut az cebula zeszkli sie na zloto
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0301

Do gotujacej wody w garnku wrzucamy rozdrobniona korone brokuly i zostawiamy
w wodzie na minute, max 2 (zeby sie nie rozgotowaly)
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0302

Obieramy zabki czosnku ktore potem wycisniemy badz zetrzemy na drobnej tarce
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0303

Zeszklona cebule i lekko zarumieniona szynke zalewamy smietana. Wlewamy
smietane caly czas mieszajac
!!! WAZNE !!! Zanim wlejemy smietane na patelnie, trzeba troche wczesniej
zmniejszyc gaz pod patelnia, bo na zbyt goracej patelni moze sie smietana
zwazyc i bedzie kupa :)
Reszte sosu robimy na sredniej mocy kuchenki.
Dodajemy wycisniety, starty czosnek do sosu.
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0306

Gdy smietana sie troche nagrzeje (delikatnie bedzie bulgotac) wsypujemy 200g
startego sera zoltego i dalej mieszamy. Generalnie caly czas po wlaniu
smietany musimy mieszac
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0307

Gdy sos na patelni bedzie zbyt gesty z powodu dodanego sera posilkujemy sie
mlekiem aby zrobic sos rzadszym.
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0308

W swiezo odcedzony makaron (musi byc goracy) wrzucamy lekko ugotowane
brokuly i wlewamy sos do jednego garnka.
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0309

Mieszamy wszystko dokladnie
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0310

No i gotowe :) Smacznego.
http://foto.luftbrandzlung.org/album08/IMG_0311

Dzis moze wrzuce nastepny przepis :)

Krowka i ...

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
|- Laga "gaz, gaz, gaz na ulicach" + naklejka jedynie sluszna

1. Data: 2004-02-29 14:07:21

Temat: Re: Gotowanie z cyfrakiem cz1 (Tagiatelle)
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Postanowilem swoje ( i mej kobitki) gotowanie uwiecznic w postaci zdjec
dla
> tych co maja 2 lewe rece do gotowania :)
====
Dobry pomysł.
Wydaje mi się, że przed wrzuceniem zdjęć na stronę powinieneś podciągnąć je
trochę - są za ciemne. Spróbuj korekcji gamma.

waldek
====

1. Data: 2004-02-29 14:11:10

Od: "topek" <topek$$$bezspamowy$$$@post.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobry pomysł.
> Wydaje mi się, że przed wrzuceniem zdjęć na stronę powinieneś podciągnąć
je
> trochę - są za ciemne. Spróbuj korekcji gamma.

Ale to nie konkurs fotografi. IMO nie sa zle te zdjecia, a chodzi przeciez o
graficzne zilustrowanie i narobienie apetytu :)

1. Data: 2004-02-29 15:30:08

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to nie konkurs fotografi. IMO nie sa zle te zdjecia, a chodzi przeciez
> graficzne zilustrowanie i narobienie apetytu :)
====
Zrobiłeś bardzo kolorowe danie. Apetyt byłby większy, gdyby te kolory były
jasne i żywe - takie jak na talerzu. Można to przecież łatwo poprawić
wieloma programami.

waldek
====

1. Data: 2004-02-29 16:33:41

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <j...@s...net> napisał w wiadomości

> Może czas zmienić monitor ? :)
> U mnie te fotki są bardzo dobre i szkoda czasu na jakiekolwiek poprawki :)
waldi nie ma cyfraka, więc zazdrości innym i wypisuje takie oploty.
ziuta

"to otwarta grupa i skoro ja moge tu pisac, to i scierwo tez moze."

1. Data: 2004-02-29 16:33:53

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Może czas zmienić monitor ? :)
U mnie te fotki są bardzo dobre i szkoda czasu na jakiekolwiek poprawki :)

Eva Sheers

1. Data: 2004-02-29 16:39:41

Od: "Eskarina" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pomysl bardzo fajny, i zdjecia ladne:)
czekam na nastepne :)
pozdrawiam.

1. Data: 2004-02-29 17:07:13

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie te fotki są bardzo dobre i szkoda czasu na jakiekolwiek poprawki
:)
Na moim płaszczaku też kolorki niczego sobie. :-)

Hania

1. Data: 2004-02-29 18:14:42

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na moim płaszczaku też kolorki niczego sobie. :-)
====
Przyjmuję więc, że to mój analogowy :-} monitor, choć z żadnymi innymi
zdjęciami nie ma on żadnych problemów (???).

waldek
====

1. Data: 2004-02-29 18:16:04

Od: "Makus" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek <x...@o...pl> wklepał(a):

> [...]
> Przyjmuję więc, że to mój analogowy :-} monitor, choć z żadnymi innymi
> zdjęciami nie ma on żadnych problemów (???).

To moze wlasciciel monitora ma problemy? :P

--
Marcin Dmochowski
GG: 4369915

czerwone wino
Relacja na żywo - pieczenie mięsa w 80C [1]
Bigosik :)
shake waniliowy
rolada-rady