Grill + wegetarianka

1. Data: 2002-09-11 07:30:07

Temat: Grill + wegetarianka
Od: "JACooL" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam takie pytanie. Co mozna dobrego zrobic na grillu, zeby to zjadla osoba
nie jadajaca miesiwa?
Dodam tylko ze rybki sie przejadly.

Pozdrawiam JACooL

PS. moze je jeszcze komus przypomni przepis na zupe serowo - piwna, pytalem
jakis czas temu ale bez wiekszych rezultatow.(Chodzi o zupe z serem topionym
i piwem)

1. Data: 2002-09-11 07:44:37

Temat: Re: Grill + wegetarianka
Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z grila pyszne sa ziemniaki pieczone w folii (wyszorowane ziemniaki w
skorkach przekrawasz na pol, dajesz do srodka troche masla, soli, czosnki i
owijasz w folie). Dobre sa kwiaty cukini nadziewane serkiem zoltym (bierzesz
kwiatek wkladasz kawalek zoltego sera i opiekasz). Dobre sa baklazany
(kroisz na mozliwie cienkie paski i rzucasz na gril) do tego robisz sosik
(oliwa z oliwek, sok z cytryny, czosnek i pietruszka - czosnek oczywiscie
zgnieciony a pietruszka posiekana drobniutko -> zostaw sobie kilka ladnych
listkow pietruszki i zwiaz je a zyskasz sliczna miotelke do sosu i do
smarowania baklazanow). Dobre sa owoce z grilla (kilka postow wczesniej
podane sa przepisy). Dobre sa male cukinie pieczone na grillu (mala cukinie
przecinasz wzdluz na ok 4 czesci - plastry maja byc sensownej grubosci :)
nastepnie opiekasz z kazdej strony a na koniec kladziesz na to plasterki
pomidorow i czekasz az sie rozpackaja. Chleb z grilla (najlepsze sa bagietki
opiekasz na rumiano i smarujesz wczesniej przyzadzonym maslem czosnkowym.
Narazie mi nic do glowy wiecej nie przychodzi.

--
__________________________
Justyna z brzusiem polelnym :)

1. Data: 2002-09-11 07:53:09

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> Z grila pyszne sa :

przepisy zawarte na tej stronie:
http://puszkkka.spinacz.pl/index.php3

a ja ze swoejej strony polecam:

1.ziemniaki:

nie za duże kartofelki albo większe pokrojone w równe kawałki
koperek
sól
olej Ziemniaki obrać, posolić, obtoczyć w posiekanym koperku i zawinąć po
5-6 w wysmarowaną olejem folię. Kłaść na grilla i piec około 40 minut.

Rady:
Ja najczęściej lekko podgotowuję kartofelki na półtwardo, wtedy równiej się
pieką i nie przypalają.
Można je obtaczać także w innych ziołach, takich jak majeranek czy kminek,
ale z koperkiem są najpyszniejsze!
Podawać z sosem chrzanowym.

2. sos chrzanowy:

2 pojemniczki jogurtu
2 łyżki majonezu
2 łyżeczki chrzanu
sól, pieprz, cukier
pęczek koperku Jogurt wymieszać z majonezem i chrzanem. Dodać posiekany
koperek, sól, pieprz i odrobinę cukru. Wymieszać i wstawić do lodówki.

Sos jest specjalnie do kartofelków z grilla, właściwie to nie pamiętam kiedy
ostatnio udało nam się zrobić grilla bez tego sosu.
Nadaje się też do pieczonych ziemniaków przyrządzonych w domu.

3. pieczarki z fetą:

kilkanaście dużych pieczarek
kartonik sera feta
biała część pora
sól, pieprz
masło, olej
Pieczarki oczyścić, wykroić nóżki, ale nie wyrzucać. Pora pokroić w krótkie
cienkie paseczki, poddusić na maśle, dorzucić pokrojone nóżki pieczarek i
udusić razem na miękko. Ostudzić i wymieszać razem z fetą, odrobiną soli i
sporą porcją pieprzu.
Do każdej lekko oprószonej solą pieczarki nałożyć porcję farszu i zawinąć
delikatnie w posmarowaną olejem folię do pieczenia.
Piec na niezbyt mocno rozgrzanym grilu po kilka minut z każdej strony.
Temperatura nie powinna być zbyt wysoka, gdyż feta może się zwarzyć. Grzyby
nie mogą też być zbyt szczelnie zawinięte w folię, gdyż puszczą zbyt dużo
soku. Pieczarki powinny po prostu zmięknąć, a nadzienie rozgrzać się.
Udanego grilowania.

4. banany

banany
czekolada
adwokat albo ajerkoniak Ubrane banany kłaść bezpośrednio na ruszt i
grilować tak długo aż zrobią się brązowe i nieapetyczne, przewrócić na druga
stronę, poczekać aż ta też zmieni kolor.
Kłaść na talerz, rozcinać wzdłuż, robiąc łódeczkę i nalewać do środka
adwokata i rozpuszczona czekoladę.
Pycha!!!

Rady: Żeby nie wpędzać w nałóg alkoholowy bananożernych dzieci adwokat
zastapić lodami.

Wkn (Gdańsk)

www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2002-09-11 08:58:57

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JACooL <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:almrdf$2h9$...@n...tpi.pl...
> Witam
>
> Mam takie pytanie. Co mozna dobrego zrobic na grillu, zeby to zjadla
> [...]
Pomidory z fetą - wycinasz z pomidora od góry kostkę, wsypujesz szczyptę
bazylii i wciskasz tyle fety ile się zmieści, zawijasz w posmarowaną
oliwą i posypaną bazylią alufolię i pieczesz "do miękkiego" ok. 10-15
min.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-09-12 05:54:10

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JACooL" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Mam takie pytanie. Co mozna dobrego zrobic na grillu, zeby to zjadla osoba
> nie jadajaca miesiwa?
> Dodam tylko ze rybki sie przejadly.

dla scislosci - skoro je ryby to nie wegetarianka, moze jaroszka, ale na
pewno nie wegetarianka.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-09-12 06:11:36

Od: "JACooL" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dla scislosci - skoro je ryby to nie wegetarianka, moze jaroszka, ale na
> pewno nie wegetarianka.
> pozdrawiam
> Basia

Witam
"Wegetarianka" napisalem w temacie - rzeby sie nie rozpisywac.
Dokladnie chodzi o to ze mieska nie je.
Dzieki za dotychczasowe przepisy, nie omieszkam sprawdzic i ew. czekam na
jeszcze.

Pozdrawiam JACooL

1. Data: 2002-09-12 14:55:08

Od: "Halszka " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto garsć przepsów pozbieranych gdzieś w sieci, ale jeszcze niewypróbowanych
przez mnie :
1. pyszne cebulki
cebulę naciąć z góry bardzo gęsto i posypać przyprawą na grilla z kamisa
do tego odrobinkę masła i zawinąć w folię aluminiową

2. ziemniaki z grilla (chyba z http://puszkkka.spinacz.pl/)
Składniki:
ziemniaki (w zależmości od ilości osób), papryka (np. po połowie każdego
koloru), młoda cukinia - połówka, kilka cebul, kminek+gorczyca+pieprz
mielone, papryka(albo gotowa mieszanka grillowa ale bez cukru)

Przepis:
ziemniaczki myjemy bardzo dokładnie, lub obieramy _bardzo_ cienko.
nacinamy ziemniaczki paskami w poprzek robiąc "jeżyka" (uważając, żeby sie
nie rozpadł) resztę warzyw kroimy w cieniutkie plasterki i w ziemniaki
wkładamy naprzemian paprykę, cebulkę, cukinię. tak przygotowane ziemniaki
kładziemy na folii alu i posypujemy zestawem przypraw i solą. ziemniaki
pieczemy zawinięte dokładnie w folię alu aż będą miękkie.

4.WARZYWA MARYNOWANE NA GRILLU (http://puszkkka.spinacz.pl/)

Składniki:
2 czerwone papryki, bez pestek i pokrojone w paski
2 cukinie pokrojone w 3 cm grubosci plastry
baklazan pokrojony w 3 cm grubosci plastry
3 pomidory pokrojone w cwiartki
MARYNATA :
3 lyzki stolowe octu winnego
2 lyzki stolowe oliwy z oliwek
3/4 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki cukru
Przepis:
Laczymy wszystkie skladniki w misce, dodajemy warzywa zanurzajac je w
sosie. Nastepnie pozostawiamy na 45 minut. Najpierw pieczemy kawalki
baklazana i papryki, potrzebuja najwiecej czasu, nastepnie dokladamy
cukinie, na koncu pomidory.

4. Marynowane warzywa z grilla ( 4 - 6 porcji)
Składniki
3 cienkie oberżyny pocięte na 2 cm kawałki,
3 średnie cukinie pocięte na 2 cm kawałki,
1 średnia czerwona papryka pocięta na 2 cm kawałki,
1 średnia zielona papryka pocięta na 2 cm kawałki,
1 średnia czerwona cebula pocięta na grube paski,
2 ząbki czosnku posiekane,
2 łyżeczki posiekanej bazylii,
2 łyżeczki posiekanego tymianku,
1/4 szkl. oliwy z oliwek,
2 łyżki Octu Balsamicznego Liberty Mazzetti.
Przygotowanie
Umieścić wszystkie warzywa w dużej misce. Z czosnku, ziół, octu, oliwy
przygotować sos i polać nim warzywa. Przykryć plastikową folią i
odstawić na około 1 godzinę. Rozgrzać grill. Odsączyć warzywa z
marynaty. Grillować na tacce przez około 8 - 10 minut.Podawanie

5.PIECZONA KUKURYDZA

W lekko osolonej wodzie zanurzamy na 45 minut nie obrane z lisci i lusek
kolby kukurydzy. Tak przygotowana kukurydze ukladamy na grillu w
najwyzszym polozeniu i pieczemy okolo 15 minut. Woda z lisci nie pozwoli
sie kukurydzy spalic.
SOS BARBECUE:
2 lyzki keczupu
4 lyzki stolowe masla
1/2 szklanki octu winnego
1/2 szklanki cukru
1/4 szklanki sosu Worcestershire
sok z polowki cytryny
1,5 lyzeczki suchej lub zwyklej musztardy
1/2 lyzeczki pieprzu cayenne
W glebokiej patelni na srednim ogniu gotujemy okolo 15 minut wymieszane
skladniki sosu z 3/4 szklanki wody az zgestnieje.
UWAGA: Sos jest dobry do wolowiny, wieprzowiny i kurczaka. Nalezy
pamietac, by polewac nim mieso przez ostatnie 5-10 minut opiekania.

6.Bakłażany - delikatne o wspaniałym aromacie (http://puszkkka.spinacz.pl/ )
"Warzywo to doskonale smakuje z grilla - ma taki delikatny smak i
niepowtarzalną "jedwabistą" fakturę, kiedy już gości w naszych ustach."
Składniki:
bakłażany - po połowie na osobę, oliwa, czosnek, sól
Przepis:
Bakłażany przed grillowaniem trzeba koniecznie pozbawić goryczy - bo maja
jej trochę w sobie za dużo.
A robi się to bardzo prosto, Kroje bakłażany - koniecznie razem ze skórą -
na plastry o grubości około 2 cm. Sole je dosyć obficie i odstawiam
ułożone jedną warstwą na jakimś dużym talerzy, albo na czymś, na czym
mogę położyć. Po około 20 minutach na plastrach pojawią się kropelki
soku, które dokładnie ścieram papierowym ręcznikiem. Każdy plaster lekko
nacinam nożem w kratkę z dwóch stron - nacięcia mają po kilka milimetrów
głębokości.
Teraz plastry nacieram zmiażdżonym czosnkiem - im go więcej, tym lepiej.
Teraz plastry obficie spryskuję oliwa --bakłażany bardzo chłoną oliwę i
znowu odstawiam na kilka minut by aromat czosnku przedostał się w głębsze
warstwy bakłażana.
Plastry grilluję dosyć krótko na średnim żarze - po około dwóch minut z
każdej strony, tak by lekko zbrązowiały z obydwu stron.

7. Warzywa z twarożkowym sosem

Porcja: 325 kcal. Przygotowanie: 20 minutPieczenie: godzina
Dla 6 osób8 ziemniaków po strąku czerwonej i żółtej papryki, cukinia1/2
l naturalnego jogurtu opakowanie fety olej lub oliwa sól pieprz świeży,
tymianek i melisa sos sojowy sok z cytryny Ziemniaki dokładnie szorować,
ponakłuwać widelcem. Posypać listkami tymianku. Wilgotne zawinąć
pojedynczo w kawałki aluminiowej folii. Piec ok. 50 minut.Paprykę umyć,
usunąć gniazda nasienne, pokroić w cząstki. Cukinię opłukać. Bez
obierania pokroić w plastry. Warzywa wytrzeć papierowym ręcznikiem.
Ułożyć na kawałku aluminiowej folii. Skropić olejem lub oliwą. Posypać
listkami tymianku. Owinąć folią. Piec 10 minut. Przed podaniem
posoliolić .Fetę wymieszać z jogurtem. Doprawić do smaku sokiem z
cytryny, pieprzem i sosem sojowym. Wymieszać z pokrojoną drobno melisą.
Podawać do pieczonych warzyw

8.Sałatka do grila ( z bloga )
pomidory
ogórki kiszone (najlepiej małosolne)
paprykę żółtą
cebulkę
wszystko w równych ilościach, cebulki jednakże jakby mniej (chyba że
ktoś lubi)
Wszystko kroimy w kostkę ale nie za drobną*, tak żeby było czuć smak
poszczególnych warzywek. Cebulkę jednakże jakby drobniej.
Wszystko mieszamy i doprawiamy sosem: kilka kropel oleju, sól, pieprz
(koniecznie), 1/2 łyżeczki cukru (konieczie dla złamania smaku), można
dodać czosnku. Trzymać w chłodzie.

Pozdrawiam
Halszka

1. Data: 2002-09-21 16:18:55

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

JACooL wrote:

> "Wegetarianka" napisalem w temacie - rzeby sie nie rozpisywac.
> Dokladnie chodzi o to ze mieska nie je.

no wlasnie o to chodzi z ryba to mieso - to ze katolicy jedza w poscie ryby
nie oznacza jeszcze ze ryba to nie mieso ;)
dlatego wegetarianka nie jest, jest za to semi-wegetarianka :)

a przepisy na wege-grilla znajdziesz w puszccce
(http://puszkkka.spinacz.pl) szperajac w kategorii "poza domem". polecam :)

pozdr. serdecznie
pat, weganka
--