HIV, AIDS

1. Data: 2004-08-10 09:23:41

Temat: HIV, AIDS
Od: "Marek Nazzal" <p...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym się różnia te dwie nazwy (HIV oraz AIDS) ?

2. Data: 2004-08-10 09:31:39

Temat: Re: HIV, AIDS
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Aug 2004 11:23:41 +0200, Marek Nazzal wrote:

> Czym się różnia te dwie nazwy (HIV oraz AIDS) ?

To tak, jakbyś zapytał czym różni się nazwa "paciorkowiec" i "angina".

HIV - Human Immunodeficiency Virus.
AIDS - Acquired ImmunoDeficiency Syndrome.

Przed chwilką sprawdziłem, że żeby się tego diwiedzieć wystarczy
dosłownie minuta guglania.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-10 09:33:19

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Nazzal wrote:

> Czym się różnia te dwie nazwy (HIV oraz AIDS) ?

HIV to wirus, a AIDS (zespół nabytego niedoboru odporności) to choroba,
którą wywołuje zakażenie wirusem HIV.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

4. Data: 2004-08-10 09:40:20

Od: "Lugoshi" <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Nazzal" <p...@l...pl> napisał w wiadomości
pl...
> Czym się różnia te dwie nazwy (HIV oraz AIDS) ?

AIDS to skrót angielskiej nazwy : Acquired Immune Deficiency Syndrom, czyli
po po polsku: "zespół nabytego upośledzenia odporności". "Zespół" - czyli
klinicznie nie jedna, lecz więcej chorób "nabyty" - na skutek zakażenia a
prowadzi w ostatecznym efekcie do całkowitego "upośledzenia odporności" u
chorego.

HIV to skrót angielskiej nazwy: Human Immunodeficiency Virus, czyli po
polsku: "wirus nabytego upośledzenia odporności". Choć mówi się czasem o
"zakażeniu AIDS", to w gruncie rzecz osoba zakażona wirusem nie jest jeszcze
chora na AIDS. Od momentu zakażenia upływają tygodnie, miesiące i lata -
zdarza się, że nawet dziesięć lat - zanim wystąpi pierwsze objawy choroby.
Wśród specjalistów dominuje pogląd, że osoba mająca w organizmie wirusa musi
wcześniej czy późnej zachorować na AIDS, ale są i tacy, którzy utrzymują, że
tylko u 20 do 50% nosicieli wirusa rozwiną się pełne objawy, tej choroby.

wystarczy wpisac www.google.pl polecam !

lugoshi

Prześwietlenie kręgosłupa - lewatywa?
urolog - Poznan???