Herbatka goes to Wegeland ...

From: b...@d...com.pl (Herbatka)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Herbatka goes to Wegeland ...
Date: 14 Jan 2001 12:12:23 +0100

Witam,
zgodnie z tematem - wyprobowalam na rodzince lakto-wegetarianskie nalesniki
z przepisu podawanego niedawno przez Coolera. I oto wyniki eksperymentu:
Grupa testowana: moja rodzinka, ludzie nieuswiadomieni co do rodzajow
wegetarianizmu oraz dyskusji na grupie kulinarnej - jedna osoba o
preferencjach - pizza i wszystko co slodkie (moj osobisty narzeczony) i
jedna osoba lubiaca urozmaicene niezaleznie od tego, czy potrawy sa warzywne
czy miesne (moja mama)jedna osoba o preferencjach lekko w kierunku potraw
miesnych - ja (ale ja juz uswiadomiona ;-)
Po sprobowaniu potrawe oceniono w skali 1-10 (10- oznacza the best)
zapach: 10
tekstura: 4
wyglad: 9
smak: 6 (duzy wplyw na to miala tekstura niestety ;-(
szybkosc przygotowania: 3
Wnioski:
Rodzinka chetnie powtorzy eksperyment ale pod warunkiem, ze sama bede smazyc
te nalesniki i to duzo wczesniej zanim wszyscy zasiada do obiadu:-)
Zapach byl spanialy i tu wszyscy byli jednoglosni.
Tekstura - no niestety - naszym skromnym zdaniem dodatek 5 lyzek oliwy/oleju
do ciasta to zbyt duzo - ciasto bylo niby pulchne od drozdzy ale takie
"mlazgate" (tak sie mowi u mnie w rodzinie - no takie troche packowate - byc
moze wplyw na to mial tez dodatek maki kukurydzianej)
Wyglad byl OK pod warunkiem, ze kucharek przygotowujacy nalesnik byl szybki
i sie nie zagapil, bo bardzo szybko brazowialy i przypalaly sie (nalesniki
smazyla moja mama - ekspert w tej dziedzinie IMHO - gdybym ja je smazyla -
na obiad byl by makaron ze sosem pomidorowym (dyzurna, szybka do
przygotowania potrawa w przypadkach nieudanych eksperymanetow kulinarnych
;-)
Smak byl OK , ale tekstura wplywala negatywnie na doznania.
Czas przygotowania w porownaniu z "normalnymi" nalesnikami 2:1 - te
lakto-wegetarianskie dluzej sie smaza i lawiej przypalaja.
W konkluzji postanowilimy "skrzyzowac" nalesniki lakto-wegetarianskie ze
zwyklymi nalesnikami tzn. w przyszlosci robiac zwykle nalesniki, czesc maki
zastapimy maka razowa, dodamy cynamon i rodzynki.
Pozdrowienia
Herbatka

Minds are like parachutes, they must be open to work.

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia