Historia pomyj

1. Data: 2001-04-21 23:00:44

Temat: OT radioaktywność popiołu, było: Re: Historia pomyj
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek(Lechu) Marmon" wrote:

> Ogladalem tez program (ten to juz nie pamietam gdzie) jak pokazywali jak
> licznik gajgera (napisalem fonatycznie, bo pojacia nie mam jak sie to
> poprawnie pisze)

Geigera

przykladano do wygaszonego juz ogniska (takiego normalnego
> a nie po spalaniu niewiadomo czego).

Może lokalne zwiększenie natężenia promieniowania wynika z zagęszczenia
kupy [czegoś] do garstki popiołu?
Sensowniejzego - podobnie jak Władek - wytłumaczenia nie umiem się
doszukać
A Kurka i Kamińskiego już nie zapytamy - a szkoda :(

> Na Discovery calkiem niedawmo byl program o dochodzeniach zwiazanych z
> pozarami i tam mowiono, ze jednym z kryteriow dla okreslenia miejsca gdzie
> palic sie zaczelo jest to, ze tam powinna byc najwyzsza radioaktywnosc
> popiolow.

jak dla mnie: albo brednia albo duża ciekawostka - gdyby ktoś dokopał
się pprędzej informacji na ten temat, to proszę o kontakt.
Sam też zacznę szukać

sadyl

1. Data: 2001-04-22 06:49:49

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> kupy [czegoś] do garstki popio"u?
> Sensowniejzego - podobnie jak W"adek - wyt"umaczenia nie umiem się

Rozumiem, ze popiol wykazuje wieksza radioaktywnosc od palonej
substancji, jezeli zawiera ona radioaktywne izotopy niepalnych
pierwiastkow, lub takich, ktore po spaleniu nie przechodza w postac
gazowa. Ale czemu mialoby to dotyczyc drewna, w ktorym, o ile wiem, z
izotopow promieniotworczych najwiecej jest wegla C14, jak w kazdym zywym
organizmie?

Wladyslaw

1. Data: 2001-04-22 18:17:12

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Apr 2001 08:49:49 +0200, w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
wrote:

> [...]
>gazowa. Ale czemu mialoby to dotyczyc drewna, w ktorym, o ile wiem, z
>izotopow promieniotworczych najwiecej jest wegla C14, jak w kazdym zywym

I radioaktywny cez, i radioaktywny wapn, i radioaktywny potas, i kupa
radioaktywnych pierwiastkow ciezszych w ilosciach sladowych - biorac
pod uwage ze wiekszosc tego naboju pozostaje w popiele zas popiolu
jest masowo z tysiac razy mniej jak drewna przed spaleniem to i
koncentracja skladnikow radioaktywnych rosnie w porownywalnym
stopniu... Ale ja bym sie tak strasznie nie przejmowal - ostatnio
budynki obkladaja nam coraz czesciej granitem, a najwiekszy szpan to
czarny skandynawski... Ten to dopiero jest radioaktywny!

--
Darek

Montignac - kilka uwag
Potrzebna pomoc