Historyczna pralka automatyczna

następny post »
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
From: FEniks <x...@p...fm>
Subject: Historyczna pralka automatyczna
Date: Sat, 8 Aug 2020 19:05:35 +0200

Czy ktoś pamięta może, jakie były dostępne pralki we wczesnych latach
80. w Polsce?

Pamiętam, że u mnie w domu rodzinnym pojawiła się wtedy pierwsza pralka
automatyczna, nie mogę sobie przypomnieć jej nazwy, a nie ma co do tego
zgodności pośród żyjących świadków. Wg mnie nie był to Polar,
ewentualnie był to produkt Polarowski, ale bez żadnej nazwy na froncie.
Miała chyba dwa pokrętła do ustawiania programu i wysuwaną szufladę na
proszek. Na pewno miała program "bio", bardzo długo piorący. Zawsze
wydawało mi się, że to była czeska pralka, ale ktoś inny pamięta, że
włoska. To tyle, co pamiętam. ;) Ktoś podpowie?

Trochę podobna do tej na tym zdjęciu, może nawet to ta, ale tu nie widać
nazwy, a opisy się nie zgadzają:
https://tech.wp.pl/wszyscy-to-mieli-w-prl-6035074120
692865g/7

Ewa