Ile czasu Wam zajmuje lepienie pierogów?

31. Data: 2012-07-26 18:04:00

Temat: Re: Ile czasu Wam zajmuje lepienie pierogów?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie miałam szklanki z ostrymi krawędziami, więc pożyczyłam takie, co to
> się wykrawa i kładzie z drugiej strony- zanim położyłam z drugiej
> strony-kółko się kurczyło o ok 1/4:D

Kruj w kwadraty (nożem robisz kratkę, trwa sekundy),
i nie zostanie ci ciasta.

32. Data: 2012-07-26 20:15:16

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 25 lipca 2012 17:27:20 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Jakbyś posmarowała białkiem &quot;zgrzewy&quot;, toby się nie śmiały otworzyć :-)

Otworzyły by się i tak. Puchły od CO2, otwierały się przed gotowaniem, a nie w
trakcie, a surowe białko na tym etapie nic by nie dało.

Ania

33. Data: 2012-07-26 20:16:13

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 25 lipca 2012 17:28:04 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> A odsmażane tyż nie?

Nie. To jak próba reanimacji racucha drożdżowego - też się nie udaje...

Ania

34. Data: 2012-07-26 20:32:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2012 13:15:16 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Otworzyły by się i tak. Puchły od CO2, otwierały się przed gotowaniem, a nie w
trakcie, a surowe białko na tym etapie nic by nie dało.

Hmmm, muszę je zrobić, bo narobiłaś mi smaku, przepis już wydrukowałam :-)
No i sama sprawdzę z tym białkiem :-)

--
XL

35. Data: 2012-07-26 20:33:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2012 13:16:13 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Nie. To jak próba reanimacji racucha drożdżowego - też się nie udaje...

No to wiem: ZAMROZIĆ SUROWE! - jak mrozi się pampuchy, przynajmniej widze
mrożone w sklepach...

--
XL

36. Data: 2012-07-26 21:14:01

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-25 10:12, czeremcha pisze:

> Szczerze mówiąc - przepis najgorszy z najgorszych, bo "na oko" ;-) I zawsze
wychodzą ;-)

> Robię rozczyn z ok. 1/4 kostki drożdży

Kostka drożdży taka "nasza", czyli 10 dag?

> , ok. 1/4 szklanki ciepłego mleka i łyżeczki cukru. Gdy wyrośnie - wyrabiam ciasto
z tegoż rozczynu, 1/2 do 2 szklanek mąki, dodaję jajko i tyle ciepłego mleka, żeby
ciasto dało się wyrobić ręką, a potem wałkować. Ciasto sobie raz rośnie, potem
wyrabiam je jeszcze raz, wałkuję na grubość ok. 1/2 - 3/4 cm, wycinam szklanką krążki
i nadziewam jagodami /bez dodatków/. Lepię pierogi tak, jak "zwykłe" - i tu ważne -
nie zostawiam ich do wyrośnięcia, tylko od razu gotuję. Tzn. bywa, że część z nich
czeka na następna turę gotowania przez parę minut, ale nie jest to typowe
"odstawienie do wyrośnięcia". Kiedyś je odstawiłam - i miały tendencję do otwierania
się :-(

> Gotuję w osolonym wrzątku - wrzucając je do wody trzeba wziąć poprawkę na to, że w
wodzie urosną, więc nie wrzucam ich dużo. W trakcie gotowania odwracam je
kilkakrotnie na drugą stronę - jak pączki podczas smażenia.

> Jemy je posypane cukrem pudrem, ze śmietaną, jogurtem czy nawet masłem z bułką
tartą. Syrop klonowy czy malinowy też mogą być.

> Jeden feler - niespecjalnie nadają się do odgrzewania. Po ugotowaniu odstawione do
ostudzenia "siadają", nie powracając do poprzedniej konsystencji czy wyglądu ani
odgrzewane na parze, ani we wrzątku, ani w mikrofalówce.

> Ale to nie szkodzi. Nie pierwsze to i nie ostatnie danie, którego nie da się
odgrzać.

A próbowałaś je upiec? Ciekawe, co by z tego wyszło.

Ewa

37. Data: 2012-07-26 21:16:53

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-25 22:52, maksjanka pisze:

> to ja nie umiem.
>
> przez długi czas robiłam pierogi w symbiozie z moją mamą- robiłam
> farsz- mama ciasto- wałkowała i wykrawała - ja lepiłam.
>
> ostatnio wzięłam się za samodzielne robienie i poległam :(
> ciasta nie umiem no i już!
> przez 3 godziny wyrzeźbiłam 40 pierogów i resztę cisnęłam w śmieci:]
>
> nie miałam szklanki z ostrymi krawędziami, więc pożyczyłam takie, co
> to się wykrawa i kładzie z drugiej strony- zanim położyłam z drugiej
> strony-kółko się kurczyło o ok 1/4:D
>
> a szkoda,bo farsz był ok i te 40 co wymęczyłam docenił mój wybredny syn:)

> [...]

Pewnie wina ciasta.
Ja robię wg prostego przepisu: 3 szklanki mąki, trochę soli, do tego
szklanka wrzątku z rozpuszczoną łyżeczką masła. Najpierw wyrabiać nożem,
bo gorące, a potem już dłońmi. Jeśli ciasto jest zbyt luźne, to można
dodać trochę więcej mąki, bo to zależy od rodzaju tejże. Zawsze mi się
udaje piękne delikatne ciasto.

Ewa

38. Data: 2012-07-26 21:18:45

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-25 23:13, artustas pisze:

> Problem masz w cieście:)
> Ja robię dokładnie wg. przepisu:
> http://www.kafeteria.pl/bonappetit/przepisy/obiekt_i
nt.php?id_p=9284 -
> Mistrzostwo Świata!!.

Mój przepis podobny, tylko z całą szklanką wrzątku (bez zimnej wody) i
bez jajka. Od jajka ciasto twardnieje i trudniej je równomiernie wyrobić
(przynajmniej mnie).

Ewa

39. Data: 2012-07-26 21:24:38

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-26 23:16, medea pisze:
> Najpierw wyrabiać nożem

posiekać i zagnieść (bo jeszcze się ktoś przyczepi, hi hi)

Ewa

40. Data: 2012-07-27 09:08:54

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 26 lipca 2012 23:14:01 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> Kostka dro�d�y taka &quot;nasza&quot;, czyli 10 dag?

Tak tak, nasza. W Ire takich pierogów nie robiłam - z braku jagód :-(

> A pr�bowa�a� je upiec? Ciekawe, co by z tego wysz�o.

Nie i nawet nie chcę ;-) Są takie pyszne, puszyste i delikatne...

Ania

Co zrobić z nadmiarem kopru nasiennego?
Kuwertura dobra?
Ganache.