Ile czasu Wam zajmuje lepienie pierogów?

51. Data: 2012-07-30 06:11:37

Temat: Re: Ile czasu Wam zajmuje lepienie pierogów?
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 28 lipca 2012 21:04:34 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> No właśnie niekoniecznie, bo o pożądanej konsystencji ciasta pierogowego
> piszą na temat wyrabiania tak: "...aby ciasto było miękkie i elastyczne".
> I w ich przepisie nie ma jaj, tylko mąka i gorąca woda.

Ja zawsze robię ciasto na pierogi z jajkiem i wodą z "zimnego" kranu. Jego miękkość
zależy od ilości wody. Zawsze staram się zacząć od dość rzadkiego ciasta,
zagęszczając je później mąką, nie żałuję wody na początku. Bo rozluźnianie zbyt
gęstego ciasta do przyjemności nie należy. No i odkładam je na kilkanaście minut żeby
"odpoczęło, a pierogi robię z kulek - do ciasta nie dodaję już więcej mąki i cały
czas jest takie samo.

Ania

52. Data: 2012-07-30 12:13:05

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-30 08:11, czeremcha pisze:
> Zawsze staram się zacząć od dość rzadkiego ciasta, zagęszczając je
> później mąką, nie żałuję wody na początku.

Ja zawsze wychodzę z bazowych 3 szklanek mąki na szklankę gorącej wody i
zwykle to ciasto też jest luźniejsze od docelowego (choć to zależy od
mąki). Potem, zagniatając ciasto na stolnicy, dosypuję mąkę aż do
uzyskania pożądanej konsystencji. Generalnie wolę, jak ciasto jest
luźniejsze, niż twardsze, nawet już takie gotowe do lepienia.

Ewa

53. Data: 2012-08-13 20:21:57

Od: Kinga <k...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-20 22:17, medea pisze:

> To mniej więcej tyle, co mnie. Byłam ciekawa.
>
> Ewa

Zależy od ilości pierogów, na 100 sztuk trzeba liczyć około godziny, w
tym lepienie pierogów i zagniatanie ciasta. Bez przygotowaniu farszu.
--
Zapraszam na blog kulinarny http://www.ProstePrzepisyKulinarne.com

54. Data: 2012-08-16 11:00:08

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.07.2012 18:08, medea pisze:
> Tak orientacyjnie, zrobienie i ugotowanie około 100 sztuk. Przy
> założeniu, że farsz już macie gotowy.

Zbyt długo - na pewno więcej niż 2 godziny, dlatego robię rzadko...

Wycinam w zależności od tego jaki potrzebuję rozmiar: małą szklanką,
szklanką do piwa lub puszką po litrowym piwie Faxe ;)

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

Co zrobić z nadmiarem kopru nasiennego?
Kuwertura dobra?
Ganache.