Ile miesa w miesie - szynka

1. Data: 2002-08-28 22:10:15

Temat: Ile miesa w miesie - szynka
Od: Adrian Siemieniak <s...@s...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko - ktos moze wie jak jest na prawde - ostatnio sie nasluchalem
o "rozdymaniu" szynki woda, ostatnio znalazlem w sklepie "szynke
wysokowydajna" - o co chodzi?

Adrian (Sauron) Siemieniak /~//_ .. Who can destroy The Thing,
s...@r...pl / //__\ controls The Thing ... (DUNE)

1. Data: 2002-08-29 06:13:50

Temat: Re: Ile miesa w miesie - szynka
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adrian Siemieniak wrote:

> Mam pytanko - ktos moze wie jak jest na prawde - ostatnio sie nasluchalem
> o "rozdymaniu" szynki woda, ostatnio znalazlem w sklepie "szynke
> wysokowydajna" - o co chodzi?

jakiś czas temu był obszerny artykuł na ten temat w Polityce,

do którego odsyłałam grupowiczów.

Nie wiem czy akurat ta szynka, o której piszesz ma tę cechę,
ale szynki wykonywane w nowoczesnych zakładach produkcyjnych
są szprycowane wodą z jakimiś dodatkami
i w ten sposób z 1 kg mięsa otrzymują ok. 2 kg wędliny.
Podobno ten proceder spowodowany jest walką cen, coraz niższych,
ale ja sądzę, że to cecha żywności dla ubogich, która będzie się
rozwijać w różnych innych działach żywności.

Dawniej tropiono i piętnowano fałszowanie żywności,
mam wrażenie, że teraz staje się to coraz bardziej usankcjonowanym
procederem, który nazywa się na różne inne sposoby
a na etykietach wypisuje różne dyrdymały, które są chyba tylko
bajką dla łatwowiernych i głodnych dzieci.

Jednym słowem - ja osobiście unikam w domu tego typu wynalazków
wolę upiec lub udusić kawałek mięsa,
a z wędlin kupuję tylko sprawdzone na początku w małej ilości,
wykonywane przez producentów niewielkich zakładów o typowo polskim smaku
i charakterze. Troszkę już tego się pojawiło na rynku. Charakteryzują
się wysoką ceną, innym wyglądem, ale wolę mniej i pysznie

ewa

--
specjalne pozdrowienia dla hipisia!
Dawna Kuchnia _ /_

1. Data: 2002-08-29 06:50:13

Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale ja sądzę, że to cecha żywności dla ubogich, która będzie się
> rozwijać w różnych innych działach żywności.

Ktoś mi kiedyś mówił że polska norma dopuszcza chyba z kilograma mięsa 1,7
szynki ale mogę się mylić.

1. Data: 2002-08-29 07:18:03

Od: "malenka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adrian Siemieniak" <s...@s...pwr.wroc.pl> wrote in message
> Mam pytanko - ktos moze wie jak jest na prawde - ostatnio sie nasluchalem
> o "rozdymaniu" szynki woda, ostatnio znalazlem w sklepie "szynke
> wysokowydajna" - o co chodzi?

Wysoka wydajnosc (patrzac od strony producenta ;-) to znaczy, ze z malej
ilosci miesa wychodzi duza ilosc szynki ;-)))

Pozdrawiam,
male

PS. Jako absolutny ignorant w sprawach kuchennych chetnie Was czytam, ale
bardzo rzadko pisuje ;-)

1. Data: 2002-08-29 07:24:26

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów!

szynka z której cieknie woda , jest mokra na przekroju to
właśnie szynka wysokowydajna
- dziadowstwo

pozdrawiam grupowiczów
czytający sobie po cichu Tichy

--------
----------
. _._
' /
,,krwotok jaki jest , każdy widzi każdy wie''
icq - 150944416
__@_"

1. Data: 2002-08-29 07:40:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

i to sie szynka nazywa??

Kr
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-29 07:59:01

Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Adrian Siemieniak wrote:

> Mam pytanko - ktos moze wie jak jest na prawde - ostatnio sie nasluchalem
> o "rozdymaniu" szynki woda, ostatnio znalazlem w sklepie "szynke
> wysokowydajna" - o co chodzi?

Do artykułu z polityki niestety się nie dokopałem (jeszcze). Polecam za to
lekturę newsweeka:

http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=9084

Pozdrowienia
Jarek

1. Data: 2002-08-29 08:55:46

Temat: Re: [OT] total - do I. Tichy'ego
Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja też :)))

hehehe
ale nie będzie juz więcej Stasiowi nic nie opowiem , znów
wszystko poprzekręca i będą
się z człowieka nabijać...:P
pozdrawiam Tichy

--------
----------
. _._
' /

1. Data: 2002-08-29 09:07:31

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> i charakterze. Troszkę już tego się pojawiło na rynku. Charakteryzują
> się wysoką ceną, innym wyglądem, ale wolę mniej i pysznie

Święte słowa, święte słowa!!!
Pozdrawiam :-)
Janusz

1. Data: 2002-08-29 10:50:02

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

ale jak odroznic te dobre od tych zlych? Czy tylko cena jest miernikiem? Z
kad mam pewnosc ze jesli zaplace wiecej to to jest dobra szynka??
A moze jakas firma produkuje tradycyjnie? Ja np lubie szynke litewska z
firmy Morliny. Kosztuje ona kolo 22-24 zl za kg. Czy taka cena gwarantuje mi
ze jem mieso a nie wode???

gofry - jakie ciasto?
jeszcze ze starej ksiazki
OT preparaty z chromem