[Jak] Ser smażony

1. Data: 2006-03-18 17:21:37

Temat: [Jak] Ser smażony
Od: "Wojti" <j...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś jadłem coś takiego na Dolnym Śląsku jak smażony ser.W naszym archiwum
znalazłem wszystko na temat sera ale nie smażonego tak jak pamiętam. Taki
ser można kupić w każdym sklepie tam gdzie kiedyś mieszkałem(Wałbrzych) a w
Stolicy ani rusz
Wiem że się go robiło z białego sera i co dalej?
Poproszę o przepisy lub sznurki

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

2. Data: 2006-03-18 17:35:04

Temat: Re: [Jak] Ser smażony
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojti" <j...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Stolicy ani rusz
> Wiem że się go robiło z białego sera i co dalej?

wklep ser smażony w google, natchmiast dostaniesz mnóstwo rezultatów z
przepisami :)
Pozdrawiam, Agata

3. Data: 2006-03-18 18:37:00

Temat: Re: Ser smazony
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi na pewno o danie z sera bialego zgliwialego , tj.
pozostawionego na jakis czas w cieple i chyba przykrytego sciereczka
w naczyniu . Po jakims czasie ( jakim ? ) daje sie to na patelnie ,
ale na jaki tluszcz itp. - nie pamietam . Jakos sie przyprawia , ale
tez juz nie pamietam . Jak odszukam przepis , to przesle na priv .

4. Data: 2006-03-18 18:55:44

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "ikselka" <i...@w...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
> Chodzi na pewno o danie z sera bialego zgliwialego , tj.
> pozostawionego na jakis czas w cieple i chyba przykrytego sciereczka
> w naczyniu .

I najlepiej w ustronnym miejscu, bo "aromat" jest bardzo intensywny i malo
przyjemny.

> Po jakims czasie ( jakim ? ) daje sie to na patelnie ,

Jak na grudkach twarogu wytworzy sie taka nieapetyczna maz.

> ale na jaki tluszcz itp. - nie pamietam .

Maslo.

> Jakos sie przyprawia , ale tez juz nie pamietam .

Sól i kminek. Duzo kminku.

O ile sobie dobrze przypominam to jeszcze dodawalo sie do tego surowe
jajko (w trakcie smazenia).

Pamietam ten ser z dziecinstwa. Tylko Tato potrafil go zrobic jak nalezy.
Innych rzeczy w kuchni prawie nie robil, ale to byla jego specjalnosc. Te
podróby które teraz mozna dostac w sklepach to po prostu zenada. Gumowate
to jakies i bez smaku.

5. Data: 2006-03-18 19:50:08

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisal w
wiadomosci news:dvhl6f$9hs$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> podróby które teraz mozna dostac w sklepach to po prostu zenada. Gumowate

Ja tez pamietam. A najbardziej, to co zostalo na patelni po wylaniu sera,
przypieczony (prawie przypalony ser) na sciankach i na dnie. Odchodzil
duzymi platami.
Smaze ser, ale rzadko. Nie zawsze sie udaje, moze to wina patelni lub sera.
Sery smazone w kubkach to jeszcze mozna zjesc, u nas sa z Nowego Tomysla,
smaczne.
Pozdr
maf

6. Data: 2006-03-18 19:50:21

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkałem(Wałbrzych) a w Stolicy ani rusz
> Wiem że się go robiło z białego sera i co dalej?

Wygląda obrzydliwie, śmierdzi obrzydliwie, podobno smakuje dobrze.
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

7. Data: 2006-03-18 20:30:41

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Ja tez pamietam. A najbardziej, to co zostalo na patelni po wylaniu
sera,
> przypieczony (prawie przypalony ser) na sciankach i na dnie. Odchodzil
> duzymi platami.

O tak, mega-chips serowy :)

> Smaze ser, ale rzadko. Nie zawsze sie udaje, moze to wina patelni lub
sera.

Na pewno sera. Pamiętam, że nie zawsze wychodził taki sam, czasem był
gładki a czasem krupiasty, czasem smarowny a czasem sprężysty. Technologia
zawsze ta sama a jedyną zmienną był właśnie ser. Niekiedy nawet gliwieć
nie chciał tylko wysychał albo pleśniał.

> Sery smazone w kubkach to jeszcze mozna zjesc, u nas sa z Nowego
Tomysla,
> smaczne.

Próbowałem kilku różnych i za każdym razem rozczarowanie. Chyba już nie
bedę ryzykował.

8. Data: 2006-03-18 20:32:27

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> Wygląda obrzydliwie, śmierdzi obrzydliwie, podobno smakuje dobrze.

Wygląda nie gorzej niż inne sery topione a śmierdzi tylko w trakcie
wytwarzania.

9. Data: 2006-03-18 21:37:23

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Mar 2006 21:30:41 +0100, Waćpanna lub waćpan Alek, w wiadomości
<news:dvhqog$f$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Tomysla,
>
> Próbowałem kilku różnych i za każdym razem rozczarowanie. Chyba już nie
> bedę ryzykował.

Ten z Nowego Tomyśla polecam i ja :) może warto spróbować jeszcze raz
nie jest to wiadomo "to, co kiedyś", ale najlepszy z dostępnych IMO
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

10. Data: 2006-03-18 23:07:49

Od: "Kris" <k...@n...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pamiętam. Taki ser można kupić w każdym sklepie tam gdzie kiedyś
> mieszkałem(Wałbrzych) a w Stolicy ani rusz

W każdym tzn? Ja jestem z Wałbrzycha właśnie i taki ser widziałem jedynie w
hiperach- założe się, że we szystkich jest. Ale lokalnego produktu takiego
to nie widziałem...

Kris

Garnki Tefal Ingenio
Ciasto na pizze w maszynie do chleba