Jak obsypać boki tortu?

1. Data: 2007-09-08 16:00:51

Temat: Jak obsypać boki tortu?
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boki tortu po posmarowaniu kremem zwykle są obsypywane okruszkami
ciasta lub innymi paprochami. Jak to się robi? Tortu obrócić o 90°
nie mogę bo się rozjedzie, więc pewnie trzeba te farfocle zmusić
do lotu poziomego i to z energią wystarczającą do wbicia się tych
lekkich drobin w wartswę kremu ale jak? Dodatkowym utrudnieniem
jest to, że chcemy obsypać tylko boki zaś górnej płaszcztzny tortu
nie chcemy tym pobrudzić. Pomożecie?

2. Data: 2007-09-08 16:04:41

Temat: Re: Jak obsypać boki tortu?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> lekkich drobin w wartswę kremu ale jak? Dodatkowym utrudnieniem
> jest to, że chcemy obsypać tylko boki zaś górnej płaszcztzny tortu

Z wylotu odkurzacza...

3. Data: 2007-09-08 16:31:41

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek pisze:
> [...]
> lekkich drobin w wartswę kremu ale jak? Dodatkowym utrudnieniem
> jest to, że chcemy obsypać tylko boki zaś górnej płaszcztzny tortu

Niestety, skuteczny jest tu tylko obrót tortu wkomponowany rytmicznie w
rzut poziomy farfoclami z dużą siłą F na krótkiej drodze s z
przyspieszeniem a malejącym do zera w krótkim czasie t do kwadratu,
inaczej nie pokonasz przyspieszenia ziemskiego g i siły ciężkości
ściągającej farfocle w dół szybciej, niż byś sobie tego życzył...
:-D
I zastosuj osłonę przeciwrozpryskową za tortem, jak również płaszczyznę
zbierającą pod.
Niestety, wszystko to potraktuj serio :-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

4. Data: 2007-09-08 17:02:05

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Alek wrote:
> [...]
> lekkich drobin w wartswę kremu ale jak? Dodatkowym utrudnieniem
> jest to, że chcemy obsypać tylko boki zaś górnej płaszcztzny tortu

Dosc trudno to opisac. Tort stoi na talerzu lub podstawce o tej samej
srednicy, co tort, talerz stoi na powierzchni wylozonej pergaminem.
Talerz z tortem jest ustawiony na wieczku do sloika, zeby latwo nim
krecic. Boki tortu sa umazane kremem. W miseczce masz sporo okruchow.
Nabierasz pelna dlon okruchow i przykladasz ja do boku tortu, prawie
nie dotykajac, a druga reka krecisz talerz umieszczony na wieczku.
Wiekszosc okruchow spadnie na pergamin, czesc sie przyklei. Robisz to
kilka razy, przesypujac okruchy z pergaminu do miseczki, az masz caly
tort naokolo rowno osypany. Mozesz w ten sposob kontrolowac, jak wysoko
boki chcesz miec osypane. Potem oczysc pedzelkiem brzeg talerza na
ktorym stoi tort, z kremu wycisnij wzorek naokolo w miejscu, gdzie
okruchy sie koncza. I juz.

MB

5. Data: 2007-09-08 17:32:28

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał

> [...]
> boki chcesz miec osypane. Potem oczysc pedzelkiem brzeg talerza na
> ktorym stoi tort, z kremu wycisnij wzorek naokolo w miejscu, gdzie

Dzięki za opis. Jednak wygląda mi to na czynność dość skomplikowaną
manualnie. Będę musiał poćwiczyć.
A jak w przypadku posypki która nie jest taka lekka i puszysta jak
okruchy, np. krokant? Jak będę przechylał dłoń żeby to przytulić do
tortu to mi się to wysypie z ręki nim dotrze do kremu?

6. Data: 2007-09-08 17:55:30

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek pisze:
> [...]
> okruchy, np. krokant? Jak będę przechylał dłoń żeby to przytulić do
> tortu to mi się to wysypie z ręki nim dotrze do kremu?

Przecież mówilam, że rzutem poziomym - żadne tam dotykanie.

7. Data: 2007-09-08 18:59:15

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:13e5lcfi3u60a94@corp.supernews.com...
> Nabierasz pelna dlon okruchow i przykladasz ja do boku tortu, prawie nie
> dotykajac, a druga reka krecisz talerz umieszczony na wieczku.

Nigdy na to nie wpadłam. Moja Babcia zawsze obsypywała tort orzechowy
zmielonymi orzechami rzucając je, ale chodziło jej o obsypanie całego tortu.
Muszę wypróbować następnym razem, kiedy bedę piekła ten tort. Orzechy są
lekkie, więc powinny łatwo się przykleić do boków zanim spadną z ręki.
Dzięki za pomysł :-)

Pozdrawiam
Barbara i Marysia - pieczemy dziś eksperymentalnie "chlebek turecki"

8. Data: 2007-09-08 19:31:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Przecież mówilam, że rzutem poziomym - żadne tam dotykanie.

Kiedy kobiety lubią dotykanie...

9. Data: 2007-09-08 21:10:19

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Kiedy kobiety lubią dotykanie...

...tortu? - tak, owszem, a potem paluszki oblizywać :-D
Tylko bez skojarzeń, tylko bez skojarzeń proszę!
:-P

10. Data: 2007-09-08 21:55:57

Od: "P.Iwo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:fbuh18$em7$1@news.onet.pl...
> Boki tortu po posmarowaniu kremem zwykle są obsypywane okruszkami
> ciasta lub innymi paprochami. Jak to się robi?

Ja to zazwyczaj robię tak: biorę zwykły noż (nie za duży), nabieram trochę
kruszynek i delikatnie "obkładam" obsypką tort. Prosto i skutecznie :)

pozdrawiam,
P.Iwo

Zelmer Fenomen - akcesoria
Kiszone pomidory