Jak się zachować.

1. Data: 2005-06-02 08:44:12

Temat: Jak się zachować.
Od: "Romek" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja dziewczyna prosi mnie zeby byl przy niej w trakcie badania
ginekologicznego. Czy lekarzmoze mnie wyprosic? Jak nalezy sie zachowac? Jak to
wyglada?

Powiedzialem ze nie wiem czy pójdę. Juz drugi raz sie tak zdarza. Pierwsza (byla
dziewczyna ) tez prosila.

2. Data: 2005-06-02 09:17:49

Temat: Re: Jak się zachować.
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Romek" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
> Moja dziewczyna prosi mnie zeby byl przy niej w trakcie badania
> ginekologicznego. Czy lekarzmoze mnie wyprosic? Jak nalezy sie zachowac?
> Jak to
> wyglada?

Zapytaj, po co jej jesteś tam potrzebny.
Rozumiem, że może chcieć, abyś był obecny podczas rozmowy z lekarzem, która
dotyczyłaby Waszych wspólnych spraw, np. antykoncepcji. Czy badania usg w
przypadku ciąży - niejeden tatuś z przyjemnością ogląda malucha (ale to Was
chyba nie dotyczy).
Ale podczas badania?????????

Jeszcze sporo rzeczy jest w stanie mnie zadziwić..........;)

Pozdr. Ewa

3. Data: 2005-06-02 09:44:36

Od: "Romek" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardziej to mi chodzilo glupie spojrsenia ludzi i stereotyp co ludzie powiedza.m
Bo niektorzy uwazaja to za obraze...

4. Data: 2005-06-02 09:52:36

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Thu, 2 Jun 2005 11:17:49 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Ewa W, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> Ale podczas badania?????????

Moze np. ma zle doswiadczenia (rzeczywiste lub troszke przesadzone) z
lekarzem ginekologiem (niekoniecznie tym konkretnym - albo jest to pierwsza
wizyta w jej zyciu i sie zwyczajnie jej boi) a chlopak jest jej najblizsza
osoba ktorej ufa w tym temacie i chcialaby zeby byl podczas badania bo to
zapewni jej poczucie bezpieczenstwa?
Przeciez bycie podczas badania nie oznacza ze chlopak ma jej tez zagladac
przez wziernik do srodka - wystarczy zeby byl obok, siedzial na krzesle
albo stal obok glowy.

Moim zdaniem - taka prosba ze strony dziewczyny jest wyrazem zaufania do
chlopaka i jej poczucia ze czuje sie z nim bezpiecznie - nawet w sytuacji
ktorej bardzo sie obawia z jakiegos powodu.
Szkoda ze nie do konca jest zrozumiana a jej prosba traktowana jako
dziwactwo :(

Nota bene byl kiedys taki przepis ze podczas badania ginekologicznego musi
byc obecna pielegniarka - nie moze byc w tym czasie w gabinecie wylacznie
lekarz mezczyzna z pacjentka.
Szkoda ze to juz nie obowiazuje :(

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

5. Data: 2005-06-02 10:32:05

Od: "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" napisała ...

> [...]
> byc obecna pielegniarka - nie moze byc w tym czasie w gabinecie wylacznie

Ja nie żałuję.
Im więcej osób w gabinecie, tym bardziej się czuję skrępowana.
Płeć tych osób nie ma większego znaczenia.

Pozdrawiam !
Mała Mi

6. Data: 2005-06-02 10:32:35

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 2 Jun 2005 11:44:36 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Romek, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> Bardziej to mi chodzilo glupie spojrsenia ludzi i stereotyp co ludzie powiedza.m

Spojrzenia ludzi?
Co powiedza?!
Po pierwsze - to co Cie to obchodzi?
Bardziej przejmujesz sie znudzonymi plotkarami w kolejce niz uczuciami
swojej dziewczyny ktora Cie potrzebuje w tak intymnym i prywatnym momencie?
Po drugie - w wiekszosci prywatnych gabinetow standardem juz niemal jest ze
stoja dwa krzesla po stronie dla pacjenta - dla kobiety i ewentualnej osoby
towarzyszacej. A lekarz - jesli jest normalny - nie ma absolutnie nic
przeciwko obecnosci partnera podczas wizyty.
Lekarka do ktorej ja obecnie chodze (z moim mezem, jestem w ciazy, ale sa
to wizyty czysto kontrolne) po prostu sie pyta czy na czas badania ma
zaciagnac parawan czy nie trzeba.

Niestety - w panstwowych gabinetach lekarz czesto wogole po lebkach bada
pacjentke - i marudzi na osobe towarzyszaca - trzeba sie wczesniej spytac
czy nie bedzie mial nic przeciwko zeby dziewczyna nie zostala na lodzie w
ostatnim momencie.
A moze namowic ja na wizyte u lekarza prywatnego?

> Bo niektorzy uwazaja to za obraze...

Obraze?? Kogo?
lekarza?
Kobiety?
Czy Ty aby nie przeadzasz troszeczke i sam bardziej sie nie boisz tej
wizyty niz to wogole ma sens?

7. Data: 2005-06-02 11:42:13

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja dziewczyna prosi mnie zeby byl przy niej w trakcie badania
> ginekologicznego. Czy lekarzmoze mnie wyprosic? Jak nalezy sie zachowac? Jak to
> wyglada?

nie widze sensu w byciu obok w czasie badania,bo niby po co?
co innego po badaniu przy rozmowie o antykoncepcji ,ew.kłopotach.

zapytaj dziewczyne czy pojdzie z toba na badanie prostaty ?
p.

8. Data: 2005-06-02 14:09:07

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> zapytaj dziewczyne czy pojdzie z toba na badanie prostaty ?

Albo per rectum;)

Pozdr. Ewa

9. Data: 2005-06-02 15:06:07

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Thu, 2 Jun 2005 16:09:07 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco,
> [...]
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Ewa W, a następnie wyśpiewała

Gdyby panicznie bal sie tego badania tudziez jego wyniku - nie widzialabym
nic smiesznego w tym ze moglby poprosic najblizsza sobie osobe o obecnosc
podczas niego.
Gdyby mnie moj maz o takie cos poprosil - bylabym szczesliwa ze moge mu
choc troszke pomoc pokonac ten lek i ze darzy mnie az takim zafaniem ze
jest silniejsze niz wstyd w takiej sytuacji.

Moja kolezanka strasznie bala sie biopsji guza piersi (byla spanikowana
samym guzem, dodatkowo bala sie pobierania - na kopach trzeba bylo ja
niemal na biopsje wysylac) i byla na badaniu ze swoim mezem - na szczescie
lekarz przeprowadzajacy badanie zgodzil sie na to. Nikomu krzywda z tego
powodu sie nie stala ze podczas zabiegu dziewcze trzymalo ukochanego za
reke i czula sie pewniejsza i spokojniejsza.

Nie rozumiem w sumie dlaczego kogos az tak dziwi tudziez smieszy taka
prosba?
Badanie jak badanie. Ludzie boja sie roznych rzeczy i sytuacji - czasem ten
lek jest tak silny ze po prostu do lekarza nie ida - ze strachu.
W koncu partner jest takze po to zeby wspierac w trudnych sytuacjach,
pomagac przez nie przejsc.
A gdy jedna z takich sytuacji jest przykre dla kogos badanie?
Bywa.

10. Data: 2005-06-02 16:43:30

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja kolezanka strasznie bala sie biopsji guza piersi

co innego gdy cos sie dzieja a co innego badanie ot poprostu kontrolne.
co innego gdy ma sie juz jakies świnstwo w sobie-jest sie czego bac,
jest jakies niebezpieczenstwo ,zagrozenie.
p.

Czerniak-co dalej?
Padaczka- EEG
Prozac+Mianserin