Jak wygląda zabezpieczone przed mrozem drzewo?

1. Data: 2007-10-11 17:28:10

Temat: Jak wygląda zabezpieczone przed mrozem drzewo?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tylko się nie śmiejcie. Ja naprawdę nie wiem, jak powinno wyglądać
dobrze zabezpieczone przed mrozem młode drzewo. Może jakieś zdjęcie ktoś
ma? Nie wiem, jak się do tego zabrać.

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2007-10-11 18:42:24

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> Tylko się nie śmiejcie. Ja naprawdę nie wiem, jak powinno wyglądać
> dobrze zabezpieczone przed mrozem młode drzewo. Może jakieś zdjęcie ktoś
> [...]

Usypać wokół pnia wzgórek ziemny lub torfowy, opatulić pień słoma (nie
folią!!!) lub gruba agrowłókniną w paru warstwach aż po koroną, obwiązać
zabezpieczenie mocno sznurkiem. Jednak to wszystko dopiero po
zmarznięciu ziemi.

Poczytaj tu:
http://dom.gazeta.pl/ogrody/1,72078,2392595.html

--
XL wiosenna

3. Data: 2007-10-11 19:14:44

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> folią!!!) lub gruba agrowłókniną w paru warstwach aż po koroną, obwiązać
> zabezpieczenie mocno sznurkiem. Jednak to wszystko dopiero po

U mnie zabezpieczone przed mrozem wygląda tak jak nie zabezpieczone
przed mrozem. Jeżeli nie potrafi samo przetrwać zimy, to nie ma powodu
tu rosnąć. Zabezpieczam tylko czasemi przed królikami, które w zimie
potrafią małe drzewka ciachnąć. Otaczam drzewko siatką.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2007-10-11 20:53:38

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> U mnie zabezpieczone przed mrozem wygląda tak jak nie zabezpieczone
> przed mrozem. Jeżeli nie potrafi samo przetrwać zimy, to nie ma powodu
> tu rosnąć.

Bo nie mieszkasz w granatowej kropce pod Kielcami, analogicznej do
Suwałk na mapie termicznej Polski...
:-(

--
XL wiosenna

5. Data: 2007-10-11 21:14:13

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Poczytaj tu:
> http://dom.gazeta.pl/ogrody/1,72078,2392595.html

Dzięki, spróbuję omotać te moje świeżynki.

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2007-10-11 22:54:12

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Bo nie mieszkasz w granatowej kropce pod Kielcami, analogicznej do
> Suwałk na mapie termicznej Polski...
> :-(

Termicznie jest tu dziwnie. Kilka dni temu było +30 C. Na najbliższą noc
zapowiadane są przymrozki.

Pozdrowienia,
Michał

7. Data: 2007-10-12 07:19:07

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Oct 2007, medea wrote:

> [...]
> zabezpieczone przed mrozem młode drzewo. Może jakieś zdjęcie ktoś ma? Nie

Czesc,

standardowo okrece sie drzewko słomą, albo matą słomianą, albo papierem,
albo tektura. Ale oczywiscie nie zaszkodzi do tego gruba kufajka i
kalesony ;-)

Pozdr.

D.P.

8. Data: 2007-10-12 13:36:56

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> Tylko się nie śmiejcie. Ja naprawdę nie wiem, jak powinno wyglądać
> dobrze zabezpieczone przed mrozem młode drzewo. Może jakieś zdjęcie ktoś
> [...]
Tez zbieram informacje na te tematy i zadziwiła mnie
we wszystkich wypowiedziach jedna rzecz, a raczej jej brak.

Podobno wraz z drzewkiem _trzeba_ zakopac palik,
który posłuzy przez 1-3 lata do mocowania otuliny i
podwiązywania. Wbijanie palika potem niszczy korzenie.
Podlasie, zimy tęgie, więc otulina swoje waży. A i jakby
obrodziło, to palik do podwiązania jak znalazł.

Mam juz paliki :-) i niechby to była prawda.
--
A S

9. Data: 2007-10-12 13:52:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej S." <a...@a...pl> wrote in message

> [...]
> obrodziło, to palik do podwiązania jak znalazł.
>
> Mam juz paliki :-) i niechby to była prawda.

Znacznie ważniejsze jest zabezpieczenie przed zgryzaniem przez zwierzęta.

10. Data: 2007-10-12 14:55:22

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:

> Znacznie ważniejsze jest zabezpieczenie przed zgryzaniem przez zwierzęta.

A co ma jedno do drugiego? Oczywiscie ze trzeba.
Jak jest kołek obok drzewka to jest do czego mocować
i siatkę i ocieplenie. Pijany zając nie rozwali konstrukcji ...

Chciałem powiedziec, ze jak kołek, to _przed_ sadzonką,
a nie miesiac czy rok później. A w utrzymanych sadach widać
kołki przy kazdym drzewku.

pozdro
--
A S

Skad wziac gliniasta ziemie do uprawy róż
Sternbergia lutea i Crocus speciosus ?
Lavandula Stoechas "Alexandra"
Muszki...
Reanimacja