Jak wykończyć kąty w łazience?

1. Data: 2003-10-03 06:11:18

Temat: Jak wykończyć kąty w łazience?
Od: "dbiele" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiej metodę zastosować przy wykańczaniu rogów wewnętrznych prz układaniu
wypukłych ceramicznych listew ozdobnych ?
Fachowiec radzi zastosować zwykłe narożne listwy plastikowe.
Problem polega na tym że listwy ceramiczne mają grubość ok. 2cm
i w zaden sposób nie da ich się wsunąć w szczelinę w listwy plastikowej
Wg. fachowca jedynym rozwiązaniem jest stosowanie "metody mieszanej"
tzn gdy w rogu wypadnie płytka zwykła to w rogu listwa plastikowa, gdy będzie
listwa wypukła - wtedy fuga.
Sęk w tym, ze planowałem połozenie listew ozdobnych na trzech wysokościach.
Czy takie wykończenie rogu: plastik-fuga-plastik-fuga- itd. jest rozwiązaniem
dobrym?
Czy ktoś zna lepszy sposób ?

1. Data: 2003-10-03 07:10:20

Temat: Re: Jak wykończyć kąty w łazience?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dbiele" <d...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3dd0.00000e86.3f7d1304@newsgate.onet.pl...
> [...]gdy w rogu wypadnie płytka zwykła to w rogu
> listwa plastikowa, gdy będzie listwa wypukła
> - wtedy fuga[...]

Silikon.

> [...] Czy ktoś zna lepszy sposób ?

Tak. Silikon do wykończeń i do zwykłych płytek też :)))

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-10-03 09:55:45

Temat: Re: Jak wykończyć k?ty w łazience?
Od: Dlugi <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Oct 2003 08:11:18 +0200, "dbiele" <d...@W...onet.pl>
wrote:

> [...]
>Czy takie wykończenie rogu: plastik-fuga-plastik-fuga- itd. jest rozwiązaniem

Ja mam zrobiona lazienke bez zadnej listwy - narozniki wewnetrzne mam
zrobione silikonem tej samej barwy co fuga (tak dobieralem fugi by tez
byl silikon - produkty Sopro), a narozniki zewnetrzne mam zrobiony z
fugi promyczek - wyszlo b. ladnie. Z listwami jest ten problem ze
czesto odstaja brzegi oraz ograniczona ilosc kolorow - fuge trzeba
dobierac pod istniejace kolory listew - chyba ze ktos chce inaczej :-)

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2003-10-03 10:03:13

Temat: Re: Jak wykoĹ?czyÄ? kÂąty w Ĺ?azience?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dlugi" <...@...x> napisał w wiadomości
> [...] narozniki zewnetrzne mam zrobiony
> z fugi promyczek

Co to takiego?

> [...]ograniczona ilosc kolorow - fuge trzeba
> dobierac pod istniejace kolory listew [...]

Listwy mnie co prawda nie interesowały od samego początku, ale
pobieżny rzut oka na zawartość hipermarketowych regałów pozwala
mi przypuszczać, że przynajmniej Mapei produkuje listwy w pełnej
palecie kolorów fug.

Pozdrawiam
Hanka z frakcji silikonowej
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-10-03 10:21:31

Od: Dlugi <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Oct 2003 12:03:13 +0200, Hanka Skwarczyńska
<hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Użytkownik "Dlugi" <...@...x> napisał w wiadomości
>
>Co to takiego?

sa trzy sposoby wykonczania naroznikow zewnetrznych: tak jak podalem,
szlifowane ranty plytek pod katem polowy kata naroznika i dawanie na
styk oraz listwa platikowa o promieniu zewnetrznym.
Ja mam zrobione tak ze konce promienia wykonanego nie sa styczne do
plaszczyzny plytek tylko on caly jest jakby cofniety w glab. To
wszystko gosc robil fuga ale po tym mial tydzien przerwy przed kuchnia
bo "musi mu sie paluszek odbudowac" :-))

> [...]
>pobieżny rzut oka na zawartość hipermarketowych regałów pozwala
>mi przypuszczać, że przynajmniej Mapei produkuje listwy w pełnej

Mam w kotlowni zrobione na listwach (biala fuga i biale listwy -
problemu nie bylo), ale gosc sie nie przylozyl (to byl inny i tam go
testowalem czy bedzie robil reszte) i listwy w niektorych miejscach
wystaja poza plaszczyzne plytek - IMHO ohyda.

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2003-10-03 10:33:51

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] szlifowane ranty plytek pod katem polowy
> kata naroznika i dawanie na styk

To rozumiem:
| |
| |
______ | |
_______\\|

> oraz listwa platikowa o promieniu zewnetrznym.

To też rozumiem:
| |
| |
_______|_|
_______|.'

> konce promienia wykonanego nie sa styczne do
> plaszczyzny plytek tylko on caly jest jakby
> cofniety w glab.

A tego nijak nie rozumiem :)

Pozdrawiam
Hanka
P.S. Kto z nas psuje kodowanie?
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-10-03 12:36:14

Od: Dlugi <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Oct 2003 12:33:51 +0200, Hanka Skwarczyńska
<hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> wrote:

> [...]

Sprubuje wytlumaczyc na podst. powyzszego rysunku - wyobraz sobie
promien zawieszony w punkcie przeciecia wewnetrznych plaszczyzn plytek
i o wartosci rownej grubosci plytki - jego krance beda styczne do pow.
zewnetrznych plytek.
Teraz jesli w tym samym punkcie wrysujemy promien troche mniejszy -
konce jego beda wchodzic w bok plytek - tak wlasnie mam.
Promien nie moze byc za maly by nie bylo widac rdzenia plytki.

>Pozdrawiam
>Hanka
>P.S. Kto z nas psuje kodowanie?

nie mam zielonego pojecia ale coraz gorzej to wyglada :-)

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2003-10-03 12:56:24

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]jesli w tym samym punkcie wrysujemy
> promien troche mniejszy - konce jego beda
> wchodzic w bok plytek [...]

A. Teraz rozumiem. Tzw. napoleonka ;) A możesz mi jeszcze
powiedzieć, dlaczego tak - żeby sie szybciej brudziło? ;)))

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-10-03 14:04:16

Od: Dlugi <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Oct 2003 14:56:24 +0200, Hanka Skwarczyńska
<hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> wrote:

>A. Teraz rozumiem. Tzw. napoleonka ;) A możesz mi jeszcze
>powiedzieć, dlaczego tak - żeby sie szybciej brudziło? ;)))

Jesli piszac "napoleonka" mialas na mysli ksztalt czapy Napoleona to
nadal nie jest to :-)

Pytajac dlaczego tak mialas na mysli to ze ten promien jest wglebiony
(1) czy to ze jest z fugi (2)?
ad 1. ranty plytek sa zaokraglone wiec dajac promien stycznie do zewn.
krawedzi przy plytce grubosc warstwy zmierzala by do zera i w zwiazku
z tym mogla by odpryskiwac.
ad 2. Listew nie chcialem jak juz wczesniej pisalem, ogladalem
wczesniej pare lazienek (jak wybieralismy fachowca) i nigdzie te
listwy nie byly idealnie, ale to tez po trosze wina wymiarow (a raczej
brak trzymania wymiarow) plytek. Brudzic sie nie powinno, choc fuga
jasna (jasmin) - mam 3 razy zaimpregnowane Delfinem wszystkie fugi,
nie tylko na podlodze.
A gosc jest naprawde dobry - od wzornika by pewnie ten promien tak nie
wyszedl (lacznie z profilem na calej wysokosci) jak jemu z reki.
Zreszta, plytki tez uklada z reki, bez zadnych krzyzykow itp, tylko
poziomica - idealnie gubi roznice na plytkach.

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2003-10-03 14:20:35

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Jesli piszac "napoleonka" mialas na mysli
> ksztalt czapy Napoleona to nadal nie jest to :-)

No wiem. Mnie ta napoleonka strasznie śmieszy, bo takiego
określenia użyli panowie od drzwi na listwę wyprofilowaną jak...
no, nie wiem, jak to napisać, krzywa Gaussa jest chyba
najlepszym przybliżeniem :) Ale już sobie wyobrażam, jak
wyglądają Twoje narożniki.

> [...] ranty plytek sa zaokraglone

To rozwiewa wszystkie moje wątpliwości, ja kładłam na ścianach
płytki podłogowe, prawie bez fazy, i u mnie to byłby faktycznie
kanciasty, brudogenny zakamarek. A listew sama nie lubię :)

> [...] A gosc jest naprawde dobry - od wzornika by
> pewnie ten promien tak nie wyszedl [...]

Ech, zazdroszczę, u mnie na silikonie w rogach w kilku miejscach
widać miejsce przerwania ruchu, makabra :( A Twój glazurnik
pewnie nie jest ze Śląska, nie?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

oddam ZA DARMO drzwi
Freski w sypialni :-)
Wanna z hydromasażem, podświetlana, nowa
kupilem Wodnika
Stolik pod umywalke nablatowa