Jak zrobic pyszne buraczki do obiadu ?POMOCY!

1. Data: 2005-02-02 12:44:54

Temat: Jak zrobic pyszne buraczki do obiadu ?POMOCY!
Od: "Agnieszka Gabrys" <j...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pytanie takie jak w temacie , moja rodzina uwielbia buraczki gotowane do
obiadu , niestety doprawione przezemnie sa nie za dobre . Jak Wy je
przyrzadzacie ?
Pozdrawiam
AGNIESZKA

1. Data: 2005-02-02 12:56:53

Temat: Re: Jak zrobic pyszne buraczki do obiadu ?POMOCY!
Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Gabrys" <j...@s...org> napisał w wiadomości
> Witam,
> Pytanie takie jak w temacie , moja rodzina uwielbia buraczki gotowane do
> obiadu , niestety doprawione przezemnie sa nie za dobre . Jak Wy je
> przyrzadzacie ?

1) Ugotować buraczki w wodzie z dodatkiem octu, liści laurowych i ziela
angielskiego. Koniecznie w mundurkach.
2) Obrać cebule i marchewkę. Marchewkę zetrzeć, cebulę poszatkować.
3) Gdy buraki sa juz dość miekkie, odcedzić, obrać i zetrzeć na tarce.
4) Wszystkie składniki zmieszać, doprawić solą i pieprzem i jeśli surówka
jest za mało octowa, dodać trochę octu. Można także dodać odrobinę chrzanu.
5) Podać ;)

Pozdrawiam
MW

1. Data: 2005-02-02 13:11:53

Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ugotować, obrać, zetrzeć na grubym tarku. Dodać olej, smażyć kilka minut
(chodzi o podgrzanie), doddać śmietany/octu/soli/pieprzu do smaku.

Smacznego

Marcin

1. Data: 2005-02-02 13:12:35

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> 1) Ugotować buraczki w wodzie z dodatkiem octu, liści laurowych i ziela
> angielskiego. Koniecznie w mundurkach.
[...]

Ja robie w zasadzie podobnie, ale przyprawiam cytryną i cukrem, potem
odstawiam na troszkę - są wtedy bardziej soczyste.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-02-02 13:32:32

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

1) Gotuję w mundurkach z dodatkiem soli, cukru i kminku
Po ostudzeniu trę na tarce. Ponownie podgrzewam z dodatkiem kwasku
cytrynowego, doprawiając odpowiednio do smaku pieprzem (niewiele), cukrem,
kminkiem. Na końcu dodaję kulkę masła roztartego z masłem i pdgrzewam do
zagotowania.
2) początek - j.w.
Do utartych buraczków dodaję tarte kwaśne jabłka, doprawiam podobnie.

Zamiennie czasem doprawiam papryką ostrą zmieszaną z łagodną.

Jeśli mam ochotę na buraczki gotowane na zimno, do przygotowanych jednym z ww.
sposobów dodaję np. musztardę francuską, musztardę miodową lub chrzan.
Gośka

1. Data: 2005-02-02 13:55:13

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pytanie takie jak w temacie , moja rodzina uwielbia buraczki gotowane do
> obiadu , niestety doprawione przezemnie sa nie za dobre . Jak Wy je

Ano na pobliskim targu są dostepne
uparowane buraki..jak rano sie pójdzie to ciepłe jeszcze...

wystarczy obrac zetrzeć na tarce...
a potem na patelni rozgrzać tłuszcz..olej a moze smalec tez byc..
w to łyzka maki..znaczy sie zasmażka...
i jak sie rozprowadzi tak że grudek niema to wtedy
dodaje sie starte buraki i miesza...
potem wystarczy posolic i polac octem lub sokiem z cytryny tak do smaku

Marek

1. Data: 2005-02-02 14:19:05

Od: "gagatka" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pytanie takie jak w temacie , moja rodzina uwielbia buraczki gotowane do
> obiadu , niestety doprawione przezemnie sa nie za dobre . Jak Wy je

Najprościej, najzdrowiej i najsmaczniej - ugotować buraki do miękkości,
obrać, zetrzeć, dodać soli, pieprzu, łyżkę masła, trochę mleka i ewentualnie
granulowanego czosnku.
pychota
gagatka

1. Data: 2005-02-02 15:19:29

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Gabrys" wrote
> Pytanie takie jak w temacie , moja rodzina uwielbia buraczki gotowane do
> obiadu , niestety doprawione przezemnie sa nie za dobre . Jak Wy je
> przyrzadzacie ?

Do ugotowanych i startych buraków dodaję coś w rodzju zasmażki: łyżkę mąki
prażę na patelni (trzeba uważać, żeby się nie przypaliła), zdejmuję z ognia,
dodaję tyle oliwy, żeby wchłonęła mąkę, mieszam, dodaję wrzątek, mieszam,
żeby ni było grudek, stawiam znowu na ogień i zagotowuję (3 min). Buraczki
przyprawiam jeszcze odrobiną pieprzu ziołowego i solą. Ewentualnie kwaskiem
cytrynowym.

Małgośka

1. Data: 2005-02-02 20:05:05

Od: s...@o...pl (Joanna) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
A ja do startych gotowanych buraczków dodaję starte jabłko, a na spód do
podgrzania trochę masła.
Pozdrawiam
Aśka z Radomia

1. Data: 2005-02-02 20:37:25

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pytanie takie jak w temacie , moja rodzina uwielbia buraczki gotowane do
> obiadu , niestety doprawione przezemnie sa nie za dobre . Jak Wy je

Buraki nieobrane gotuję w wodzie bez soli. Ale buraki muszą być dobrego
gatunku. Studzę, obieram, ścieram na tarce. Solę, zakwaszam troszkę (sokiem
z cytryny) i ew. trochę słodzę, jak buraki są bylejakie i nie słodkie same z
siebie. Śmietanę mieszam z maką, dodaje do buraczków, zagotowuję. A
proporcje są mniej więcej takie: na pół kilo buraczków ok. 150 ml śmietany i
łyżka z małym czubkiem maki (no, powiedzmy dwie płaskie). Przyprawy - do
smaku.
A moja teściowa robiła podobnie, ale zamiast śmietany dawała przetopioną
słoninkę wraz ze skwarkami - na tym zasmazka. No, o, tego, no, co kto lubi,
ale dla mnie te rozmiekłe i słodkawe skwary były nie do przełknięcia
Pozdrawiam - Agnieszka

Utra Low Cook Temp - cd
Owoce morza - gdzie kupic w WAWIE
właśnie zrobiłam pączki :-)