Jak zrobić zasmażkę? :)

1. Data: 2005-06-15 13:44:52

Temat: Jak zrobić zasmażkę? :)
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie niektórzy się uśmiechną na moje pytanie. Właśnie robię młodą kapustkę
według przepisu jednego z grupowiczów. No i trzeba zrobić zasmażkę. A ja nie
wiem jak to się robi. Nigdy nie robilam.
Wyszukiwanie w google na grupach nie przyniosło efektu. Pewnie nikt nie
zadaje takich banalnych pytań.
Bardzo, bardzo proszę o przepis.
Kapusta już się gotuje w garnku.

Pozdrawiam Hania
http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

2. Data: 2005-06-15 14:00:24

Temat: Re: Jak zrobić zasmażkę? :)
Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiem jak to się robi. Nigdy nie robilam.
> Wyszukiwanie w google na grupach nie przyniosło efektu. Pewnie nikt nie

na patelni rozpuszczasz w zaleznosci od upodobań:

masło, smalec lub uzywasz oleju oliwy co ci tam smakuje...

w ilosci hmm trudno wyliczyć ale masła czy smalcu to tak ze 2 łyzki

a następnie wsypuje sie do tłuszczu makę tak zeby uzyskać konsystencje
smietany...i BEZ grudek !!

a nastepnie sa juz 2 szkoły..

- chlup to do garnka..

lub najpierw rozprowadzic odrobina wywaru i do garnka (pilnowac żeby grudek
nie było)

Jest jeszcze zasmazka bez smażenia polega na wymieszaniu mąki z masłem i w
takiej postaći mozna to dodawać do potraw..

zamiast masła może olej lub oliwa być..

IMO do młodej kapusty pasuje zasmażka na świerzutkich skwareczkach..

Pozdrawiam

Marek

3. Data: 2005-06-15 19:52:18

Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na patelni rozpuszczasz w zaleznosci od upodobań:
>
> masło, smalec lub uzywasz oleju oliwy co ci tam smakuje...

Dzięki. Kapustka z zasmażką wyszła pyszna. :)

4. Data: 2005-06-15 19:53:41

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ja nie
> wiem jak to się robi. Nigdy nie robilam.
> Wyszukiwanie w google na grupach nie przyniosło efektu. Pewnie nikt

Ja robię taką zasmażkę do młodej kapuchy:
Na patelnię wsypuję łyżkę (góra dwie) mąki, dolewam tyle oleju, żeby po
wymieszaniu nie wyszedł kluch tylko taka półpłynna ciapaja, do tego
wrzucam jedną małą, bardzo drobno posiekaną cebulkę. Podsmażam to
wszystko na bardzo małym ogniu, cały czas mieszając, do momentu aż
cebulka się zrumieni. Gdy ten moment nastąpi - zasmażka chlup do gara,
jak coś zostanie na patelni to wciapuję tam łyżkę czy dwie tek kapuchy,
mieszam i zgarniam z powrotem do gara.
Tę zasmażkę robię też bez cebuli i wtedy np. dodaję ją do kapuśniaku.
Ania
--
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
*~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

5. Data: 2005-06-15 20:07:58

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <jurek@post> napisał w wiadomości
> [...]
> mieszam i zgarniam z powrotem do gara.
> Tę zasmażkę robię też bez cebuli i wtedy np. dodaję ją do kapuśniaku.

A ta cebula nie zdominuje smaku kapusty młodej??

Ja osobiscie wole koperek i pare kropel octu...duzo koperku..:))

Marek

6. Data: 2005-06-15 21:02:28

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU
wiadomości news:d8q27m$5d2$1@news.lublin.pl...

> A ta cebula nie zdominuje smaku kapusty młodej??

Jak się jej za bardzo nie przypali, to nie powinna - ja tej cebuli daję
niewiele

> Ja osobiscie wole koperek i pare kropel octu...duzo koperku..:))

Koperek tez daję i to duuuuużo, po za tym podprawiam tę kapuchę
śmietaną :)

Ania

7. Data: 2005-06-15 21:03:19

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiem jak to się robi. Nigdy nie robilam.
> Wyszukiwanie w google na grupach nie przyniosło efektu. Pewnie nikt nie

zasmażke robie do kapusty na plancie.
jedna łyżka planty, do tego jedna łyżka mąki, chwilę to podsmażyć nie
rumieniąc i rozprowadzić 3/4 szklanki wywaru z tej właśnie kapusty. i już
duużo koperku - bez cebulki. mniam

żółta marchew-gdzie (Kraków)
ksiazki o gotowaniu
maszyna do pieczenia chleba