Jaki automat?

1. Data: 2012-02-03 11:44:25

Temat: Jaki automat?
Od: " Majka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

AUTOMAT DO CHLEBA:

Prosze, jakiej firmy lub którego modelu konkretnie używacie?

Na co uwazać kupując, czego unikać?

Majka

2. Data: 2012-02-03 12:54:44

Temat: Re: Jaki automat?
Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> szukaj wiadomości tego autora

I odezwał się tymi oto słowy, user znany nam jako Majka :
> AUTOMAT DO CHLEBA:
> Prosze, jakiej firmy lub którego modelu konkretnie używacie?
> Na co uwazać kupując, czego unikać?

Unikać automatu z jednym mieszadłem.

> Majka

Sławek (a najlepiej to dobry mikser i piekarnik :))
--
________ Już słów mi brak na określenie waszej głupoty. Nazwać was bałwanem
_/ __/ __/ to jeszcze pieszczota. (Przygody Dzielnego Wojaka Szwejka)

3. Data: 2012-02-03 13:34:14

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Sławomir Szczyrba wylazło do ludzi i marudzi:
> I odezwał się tymi oto słowy, user znany nam jako Majka :
>>
> Unikać automatu z jednym mieszadłem.

> Sławek (a najlepiej to dobry mikser i piekarnik :))

Nawet nie musi być mikser, wystarczy porządna łycha, najlepiej (tak tak L.)
drewniana.

Qra

4. Data: 2012-02-03 13:36:45

Od: "gosmo" <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> AUTOMAT DO CHLEBA:
> Prosze, jakiej firmy lub którego modelu konkretnie używacie?
> Na co uwazać kupując, czego unikać?
> Majka

Mam Moulinex Home Bread Baguette (prezent od teściowej) i gorąco... nie
polecam w ogóle wypiekaczy (przynajmniej do chleba) ;)
Nadaje się wygniecienia ciasta bez brudzenia rąk, ew. do upieczenia
drożdżowca, robienia konfitur nie testowałem. Dobry chleb musi porosnąć parę
godzin (5-7h) na zakwasie bez drożdży a pieczony musi być przy dużej
wilgotności, aby skórka była chrupka. Co do czekania, to owszem, po
mieszaniu można wyłączyć, aby włączyć po wyrośnięciu, ale nie mam kontroli
nad temperaturą pieczenia czy dokładnym ustawieniem czasu. Nie ma również
możliwośći "dowilgocenia" skórki chleba, bo podczas pieczenia może opaść, a
pod koniec jest już za późno. Taki chleb można zrobić w piecu/piekarniku z
wsuniętym naczyniem z wodą, ewentualnie piekarnikiem z opcją pieczenia w
parze. Ale wiem, że są ludzie z niego zadowoleni (np. moja teściowa), ale
ona to zeżre wszystko ;)

5. Data: 2012-02-03 13:40:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Feb 2012 14:36:45 +0100, gosmo napisał(a):

> [...]
> drożdżowca, robienia konfitur nie testowałem. Dobry chleb musi porosnąć parę
> godzin (5-7h) na zakwasie bez drożdży a pieczony musi być przy dużej

Dokładnie tak.

6. Data: 2012-02-03 20:31:55

Od: homo erectus <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AK47?

7. Data: 2012-02-10 19:29:35

Od: "Biggie" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Majka" napisał w wiadomości grup

>AUTOMAT DO CHLEBA:
>Prosze, jakiej firmy lub którego modelu konkretnie używacie?
>Na co uwazać kupując, czego unikać?

Ja używam tego Zelmera, którego dostałem w prezencie http://www.ceneo.pl/2077338
Piekę chleb na zakwasie, na programie BASIC. Cały proces trwa ok. 3,5 godziny,
chleb jest pyszny, wyrośnięty, a skórka chrupiąca.
Maszyna ma jedno mieszadło i w niczym to nie przeszkadza, więc nie wiem dlaczego
miałaby to być wada jak ktoś wyżej napisał.
Sprzęt używany jest od prawie 2 lat 2 razy w tygodniu i (tfu odpukać) działa bez
zarzutu.

Jedyna wada to głośny sygnał o zakończeniu jakiegoś etapu bądź samego pieczenia,
więc jak ktoś chce skorzystać z pieczenia z timerem, żeby rano mieć gorący chleb
to niech zapomni o spokojnym śnie :)

pozdrawiam

Biggie

8. Data: 2012-02-10 19:34:08

Od: "Biggie" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biggie" napisał w wiadomości grup

>Jedyna wada to głośny sygnał o zakończeniu jakiegoś etapu bądź samego
>pieczenia, więc jak ktoś chce skorzystać z pieczenia z timerem, żeby rano mieć
>gorący chleb to niech zapomni o spokojnym śnie :)

Jest jeszcze jedna wada, ale chyba wszystkich maszyn do chleba, a mianowicie
dziura w spodzie powstająca po wyjęciu mieszadła.
IMO, biorąc pod uwagę powyższe to maszyny z dwoma mieszadłami są gorsze bo
zostawiają 2 dziury ;-)

pzdr

Biggie

9. Data: 2012-02-10 22:37:40

Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2012-02-10 19:29:35 +0000, "Biggie" <b...@g...pl> said:

> Jedyna wada to głośny sygnał o zakończeniu jakiegoś etapu bądź samego
> pieczenia, więc jak ktoś chce skorzystać z pieczenia z timerem, żeby
> rano mieć gorący chleb to niech zapomni o spokojnym śnie :)

E tam - to świetna pobudka: Chleb już gotowy, czas wstawać!
:-)

> [...]
> mianowicie dziura w spodzie powstająca po wyjęciu mieszadła.
> IMO, biorąc pod uwagę powyższe to maszyny z dwoma mieszadłami są gorsze

Które - sprawdzałem bojem - lepsze są, niż wysoka kromka (mam tak
zakodowane krojenie, że inaczej nie potrafię - góra to góra, dół to
dół).
:-)))

--
Bydlę