Jakie badania na wykrycie cukrzycy i żółtaczki?

1. Data: 2005-12-15 20:33:27

Temat: Jakie badania na wykrycie cukrzycy i żółtaczki?
Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chciałbym zrobic jutro badania laboratoryjne, zeby wykluczyc cukrzyce i
żółtaczkę.

Lecze sie prywatnie i nie chcialbym wydawac kasy na wizyte u internisty, zeby
tylko powiedzial mi co mam zbadac. Dlatego pytanie moje brzmi: co zbadac we
krwi i ew. moczu?

Poszukalem troche w necie i znalazlem info o badaniu poziomu cukru (glukozy?
insuliny?) we krwi, bialka w moczu, oznaczenie kreatyniny we krwi żylnej i inne
rzeczy, o ktorych nie mam pojecia.

Pozdrawiam i licze na jakas odpowiedz do rana :)

2. Data: 2005-12-15 22:13:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Dec 2005 21:33:27 +0100, d...@o...pl wrote:

> Chciałbym zrobic jutro badania laboratoryjne, zeby wykluczyc cukrzyce i
> żółtaczkę.

Na żółtaczkę proponuję lustro. Taniej wyjdzie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2005-12-15 22:32:31

Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@o...pl wrote:
> [...]
> rzeczy, o ktorych nie mam pojecia.
>
> Pozdrawiam i licze na jakas odpowiedz do rana :)

Na cukrzycę to zwykłe badanie poziomu cykru we krwii - koniecznie na
czczo (ort-??).

Na żółtaczke i tak muszisz prywatnie zrobić, bo nikt nie da Ci zlecenia
na to, wiec myslę że zrobisz spokojnie obydwa badania jednocześnie +
standardowy zestaw.

Pozdrawiam.

--
Jarosław Grzyb [PL] <g...@o...pl>
Blog : http://octopian.prv.pl/blog/

4. Data: 2005-12-16 00:23:08

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Grzyb napisał(a):

> Na cukrzycę to zwykłe badanie poziomu cykru we krwii - koniecznie na
> czczo (ort-??).

samo zwykłe badanie nie wystarczy,

trzeba zrobić tzw krzywą cukrową

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

5. Data: 2005-12-16 00:36:55

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

> samo zwykłe badanie nie wystarczy,

Wystarczy

> trzeba zrobić tzw krzywą cukrową

Będziesz dawać 15 łyżek stołowych glukozy (czyli 75g) do wypicia osobie,
która ma np glikemię 200?
--
Marek Li

6. Data: 2005-12-16 06:54:55

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15.12.05, około 23:32, Jaroslaw Grzyb bulgocze

> Na żółtaczke i tak muszisz prywatnie zrobić, bo nikt nie da Ci zlecenia
> na to,

No co Ty opowiadasz... nikt nie da zlecenia na badanie poziomu bilirubiny
we krwi?? Jeszcze mu dorzucą AlAT w zestawie.

--
ika - umop apisdn

7. Data: 2005-12-16 09:59:49

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie ma znaczenia, lecze sie prywatnie :)
Nie mam czasu i nerwow do publicznej sluzby zdrowia.

Dzieki za info!

8. Data: 2005-12-16 20:52:06

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li napisał(a):
> Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

> Wystarczy

> Będziesz dawać 15 łyżek stołowych glukozy (czyli 75g) do wypicia osobie,
> która ma np glikemię 200?
moze niekoniecznie do wypicia glukoze, ale moze sobie zrobic skrocony profil
glikemiczny, poziom cukru na czczo, pozniej zjesc normalne sniadanie, i po
godzinie od zjedzenia sniadania i po dwoch godzinach zrobic ponowna kontrole
poziomu cukru.
mozna tez zrobic hemoglobine glikolizowana, ale to juz bardziej
specjalistyczne badanie
a na tzw watrobe, oprocz bilirubiny i transaminaz -ALAT+AspAT dorzuc sobie
ejszcze GGTP. Mozesz tez zrobic badania w kierunku HBs czy HCV, ale tak jak
na wczesniej proponowane badania to koszt moze nie ejst maly ale jest
jeszcze do przelkniecia, tak w kierunku wirusow i ich przeciwcial to koszt
rzedu 30-50 zl za kazde
No i obowiazkowo badanie ogolne moczu

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

9. Data: 2005-12-16 23:07:20

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wirgo" <k...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Pomyliłem i zamiast 15 łyzeczek napisałem co powyzej.

> [...]
> profil glikemiczny, poziom cukru na czczo, pozniej zjesc normalne
> sniadanie, i po godzinie od zjedzenia sniadania i po dwoch godzinach

A po co? Nie jest to postępowanie w diagnostyce cukrzycy przewidziane
jakimikolwiek zaleceniami.

> mozna tez zrobic hemoglobine glikolizowana, ale to juz bardziej
> specjalistyczne badanie

Hemoglobinę glikowaną (glikozylowaną nieenzymatycznie). Jest to badanie
przydatne raczej do monitorowania diabetyków. Nie zalecane jak dotąd do
diagnostyki cukrzycy.

--
Marek Li

10. Data: 2005-12-21 21:44:22

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li napisał(a):
> Użytkownik "wirgo" <k...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

> A po co? Nie jest to postępowanie w diagnostyce cukrzycy przewidziane
> jakimikolwiek zaleceniami.

W takim ukladzie mam proste pytanie - kontrola poziomu glukozy na czczo nie
wykazuje tendencji wysokich, nawet nie w gornych granicach normy. Poza
glukoza z badan biochemicznych Pan Doktor nie zleca nic wiecej. I na jakiej
podstawie Pan Doktor stwierdzi, ze moze to byc cukrzyca? Na piekne oczy?
Co prawda jest irydologia, no ale bez przesady :) To takie spore obiazenie
dla Pana Doktora zlecic wlasnie kontrole cukru po posilku?

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

condyline a pimafucort
Co to jest przetoka????
Niekontrolowane objadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie
pytanko o angine
krwiak a ząbkowanie