Jubiler we Wrocławiu

1. Data: 2005-12-14 13:42:30

Temat: Jubiler we Wrocławiu
Od: Theriel <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie. Gwiazdka się zbliża, więc czas pomyśleć o prezentach.
Doszedłem ostatnio do wniosku, że mógłbym kupić mamie "coś" u jubilera.
Kolczyki + naszyjnik / sam naszyjnik, obojętnie. Jako, że jestem osobą,
która raczej nie odwiedza tego typu salonów zbyt często, pomyślałem, że
przecież jest takie miejsce na świecie o nazwie pl.rec.uroda, gdzie z
pewnością znajdę jakiś fachowców w tej dziedzinie #-].

No i moje pytanko:
Jakie znacie i polecacie/odradzacie sklepy jubilerskie na terenie
Wrocławia? Szczerze mówiąc to moja wiedza ogranicza się do Kruka i
Aparta ;-]. Może są jacyś prywatni jubilerowie, którzy posiadają
naprawdę godne uwagi zbiory, a więcej płaci się za jakość niż za markę?

Oraz:
Jak mają się ceny białego złota do srebra? Osobiście nie widzę zbyt
dużej różnicy, ale jak Panie postrzegają białe złoto względem srebra?

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za rady
Theriel

1. Data: 2005-12-14 14:00:16

Temat: Re: Jubiler we Wrocławiu
Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-14 14:42:30 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Theriel* skreślił te oto słowa:

> [...]
> Aparta ;-]. Może są jacyś prywatni jubilerowie, którzy posiadają
> naprawdę godne uwagi zbiory, a więcej płaci się za jakość niż za markę?

To jest tak, że te mały sklepiki i tak mają towar od tych dużych markowych
firm. I wtedy jest to sporo tańsze niż w firmowych salonach. Ale te firmowe
mają też część asortymentu, tzw kolekcje, które sa przeznaczone tylko dla
salonów i nie uświadczysz ich w małych sklepikach.
Kwestia pochodzenia i pooglądania.
Teraz przed świętami Kruk, Apart, Yes mają spore obniżki (mają z czego
obniżać, bo normalnie marża to 100 - 180%), więc warto dokładnie się w nich
rozejrzeć.

> Oraz:
> Jak mają się ceny białego złota do srebra? Osobiście nie widzę zbyt
> dużej różnicy, ale jak Panie postrzegają białe złoto względem srebra?

Wyroby z białego złota są droższe niż te z zóltego złota. A jak ma się
zółte złoto do srebra to pewnie każdy laik się orientuje :)
Kupując białe złoto nalezy też się upewnić, że to jest białe złoto, a nie
zółte rodowane - wygląda jak białe, ale z czasem staje się żółte.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*
http://www.voila.pl/7ufx3/

1. Data: 2005-12-14 14:10:29

Od: Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:

> [...]
> mają też część asortymentu, tzw kolekcje, które sa przeznaczone tylko dla
> salonów i nie uświadczysz ich w małych sklepikach.

z moich obserwacji wynika, ze w malych sklepikach (mam na mysli te
poza duzymi sieciami, choc czesto wcale nie mniejsze) jest
ciekawszy i bardziej oryginalny asortyment. nie raz zdarzylo
mi sie obejrzec calego Kruka albo Aparta i nie znalezc doslownie
nic naprawde ciekawego. te najciekawsze, najbardziej wyszukane
rzeczy sa straszliwie drogie, a po co inwestowac w cos, co masz
szanse spotkac na cudzej szyi na tym samym przyjeciu? :)

-- kasica

1. Data: 2005-12-14 14:19:59

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-14 15:10:29 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Katarzyna Kulpa* skreślił te oto słowa:

> z moich obserwacji wynika, ze w malych sklepikach (mam na mysli te
> poza duzymi sieciami, choc czesto wcale nie mniejsze) jest
> ciekawszy i bardziej oryginalny asortyment.

Bo biora od kilku dostawców :)

> nie raz zdarzylo
> mi sie obejrzec calego Kruka albo Aparta i nie znalezc doslownie
> nic naprawde ciekawego.

Nie wiem jak u nich, ale w tej trzeciej firmie zdarza się tak, że
przychodzi coś fanatastycznego do hurtowni, i po godzinie nie ma ani jednej
sztuki, i do sklepów nic nie trafia ;>

> te najciekawsze, najbardziej wyszukane
> rzeczy sa straszliwie drogie, a po co inwestowac w cos, co masz
> szanse spotkac na cudzej szyi na tym samym przyjeciu? :)

No są drogie, są... minimum 100% marży z normalnej ceny czyni jakąś
absurdalną, przy tych droższych rzeczach.
Bo przy tańszych srebrnych wyrobach, małe sklepiki też dają taką marżę.
Dlatego, że klienci nie wierzą, że to srebro, i może być takie tanie. No to
sie daje cenę jaka wydaje się być słuszna klientom. Gram wyrobu srebrnego w
hurtowni zaczyna się od 1,53 zł netto. Większośc rzeczy nie jest
szczególnie ciężka. Taka branża... Przy większości masowych wyrobów płaci
się za co innego, niż rzeczywista wartośc towaru i jego wykonania.

1. Data: 2005-12-14 15:41:37

Od: Theriel <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za konstruktywne wypowiedzi... a mógłbym prosić jeszcze o
zamianę stwierdzeń "mały sklepik" etc. na konkretny_adres ? #-]. Z góry
byłbym wdzięczny.

P.S.Białe złoto to połączenie złota i...? Oraz -> białe złoto jest
droższe od srebra? Bardziej ktoś by się ucieszył z białego złota czy
srebra, jak sądzicie? Bo dla mnie to prawie zero różnicy...

Pozdrawiam
Theriel

1. Data: 2005-12-14 15:57:04

Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Dec 2005 16:41:37 +0100, Theriel wrote:

> P.S.Białe złoto to połączenie złota i...? Oraz -> białe złoto jest
> droższe od srebra? Bardziej ktoś by się ucieszył z białego złota czy
> srebra, jak sądzicie? Bo dla mnie to prawie zero różnicy...

mnie tez obojetne, dopoki jest srebrne w kolorycie. ale biale zloto chyba
trwalsze jest czy cos.

jak 100% baba to pewnie by sie z bialego zlota ucieszyla, bo drozsze ;} ale
ja to jakis pomiot szatanski, bo cena zupelnie nie gra roli. zdarza mi sie
kupowac zestaw srebrnych pajakow po 8zl w lokalnym komisie (ale nowych) bo
pieknie wykonczone i upozowane. de gustibus...

--
Boska

1. Data: 2005-12-14 16:02:28

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-14 16:41:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Theriel* skreślił te oto słowa:

> P.S.Białe złoto to połączenie złota i...?

palladu lub niklu

> Oraz -> białe złoto jest
> droższe od srebra?

Jest. Ale to wszystko zalezy od konkretnego wyrobu. Od jego wagi. Od tego
czy to masówka, czy robota artysty.

> Bardziej ktoś by się ucieszył z białego złota czy
> srebra, jak sądzicie? Bo dla mnie to prawie zero różnicy...

To zależy.
Białe złoto i platyna to dla tych, którzy nie lubią zółtego czy czerwonego
złota.
Wiadomo, że za te same pieniądze znajdzie się coś fajniejszego w srebrze
niż w białym złocie.
Wszystko zależy od gustu - jeśli ktoś lubi skromną biżuterię i np z
kamieniami szlachtnymi to pewnie białe złoto, jeśli ktoś docenia
oryginalność i jakąś wymyślność - to o to łatwiej w srebrze.

1. Data: 2005-12-14 16:05:11

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-14 16:57:04 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Boska* skreślił te oto słowa:

> mnie tez obojetne, dopoki jest srebrne w kolorycie. ale biale zloto chyba
> trwalsze jest czy cos.

Trwałośc złota zależy od jego próby. Im wyższa próba tym złoto jest
bardziej miękkie, a więc będzie się wycierac, przecierac itp.
Jesli odpowiednio obchodzimy sie ze srebrnym wyborem (nie moczymy, nie
noszony trzymamy zamknięty) może być trwalsze i dłuzej w dobrej formie niż
wyrób złoty.

1. Data: 2005-12-14 16:35:43

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2005-12-14 16:41:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych
okolicznościach
> przyrody grupowicz *Theriel* skreślił te oto słowa:

> palladu lub niklu

O, to ja nie wiedziałam.
Ale skoro tam jest nikiel, to może uczulać, prawda? Ja na przykład mam
uczulenie na nikiel. A wydawało mi się, że jak złoto to złoto, i że nie
uczula...
A moim zdaniem to białe złoto wygląda zupełnie jak srebro i nikt mnie nie
przekona, że nie :). Przyjaciółka ma i pierścionek zaręczynowy, i obrączkę z
białego złota, i w ogóle nikt by nie powiedział, że jest mężatką. Dla mnie
to wygląda jak zwykłe pierścionki...

Maja

1. Data: 2005-12-14 16:42:44

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-14 17:35:43 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *sq4ty* skreślił te oto słowa:

> O, to ja nie wiedziałam.
> Ale skoro tam jest nikiel, to może uczulać, prawda? Ja na przykład mam
> uczulenie na nikiel. A wydawało mi się, że jak złoto to złoto, i że nie
> uczula...

Złoto to nigdy nie jest czyste złoto. Zółte złoto też ma domieszki innych
metali.
Ponoć nie uczula rodowane złoto.

> A moim zdaniem to białe złoto wygląda zupełnie jak srebro i nikt mnie nie
> przekona, że nie :).

Jedni widzą, inni nie widzą.
Ja widzę róznicę, i to bez szczególnego wpatrywania się :) Ale też widzę
róznice między cyrkoniami i brylantami, szkiełkami a granatami czy
szafirami. Kwestia opatrzenia się IMO.

> Przyjaciółka ma i pierścionek zaręczynowy, i obrączkę z
> białego złota, i w ogóle nikt by nie powiedział, że jest mężatką. Dla mnie
> to wygląda jak zwykłe pierścionki...

Ja znam mężatki, które mają zaręczynowe pierścionki ze srebra.

Ja jestem fanką białego złota i platyny, bo (1) zle wyglądam w żółtym, (2)
nie boję się że jakiś świr, zacznie ze mnie zrywac łańcuszek, bo mu się na
żółto coś świeci.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*
http://www.voila.pl/7ufx3/

[SPAM]Recznie robione kolczyki-tanio!!
joko, pierre rene
allegro po raz n-ty ;-)