Kawior - co nim jeszcze jest a co jest tylko zabarwioną ikrą

21. Data: 2010-08-06 18:05:06

Temat: Re: Kawior - co nim jeszcze jest a co jest tylko zabarwioną ikrą
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 19:28, zenek pisze:
> Nie badz taki madry frajerze bo jakbys nie pochwali sie na grupie swoja glupota to
pewnie przez
> kilka lat podniecal bys sie ze jadles kawior. A to gowno ktore kupiles nigdy kolo
kawioru nie lezalo.

Dobrze wiedziałem co kupuje człowieczku nędzny, a koło gówna to będą twoje wywłoki
leżały gdy cię
jakiś nowotwór wpierdoli czego ci szczerze życzę

22. Data: 2010-08-06 21:15:51

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zenek wrote:

> A gdzie ty lowisz te łososie ?

Kupuję u zaprzyjaźnionych rybaków bałtyckich, lub na Wiśle w Mikoszewie
--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc, Braniewo

23. Data: 2010-08-06 21:21:28

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zenek wrote:

> Pstrag a łosos to drobna roznica zreszta podobnie jak miedzy tym gownem
> ktore kupiles za 12zl a kawiorem za 180zl.

Pstrąg jest rybą _łososiowatą_ a o różnicach w walorach smakowych przekonaj
się sam.

--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc, Braniewo

24. Data: 2010-08-07 06:23:47

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 23:15, panta_rei pisze:

> Kupuję u zaprzyjaźnionych rybaków bałtyckich, lub na Wiśle w Mikoszewie

A tye z wisly nadajasie do jedzenia ? Bo np ryby z odry tak smierdza
chemia ze po zlowieniu nadaja sie tylko do powrotu w odmety smrodki odry.

25. Data: 2010-08-07 08:20:37

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zenek wrote:

> A tye z wisly nadajasie do jedzenia ? Bo np ryby z odry tak smierdza
> chemia ze po zlowieniu nadaja sie tylko do powrotu w odmety smrodki odry.

Łososie nie żyją w Wiśle... ehhh otwórz atlas, zobacz gdzie leży Mikoszewo i
na koniec koniecznie poczytaj o łososiach bo w tej chwili to zadajesz
dziecinnie głupie pytania.

--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc, Braniewo

26. Data: 2010-08-07 08:26:16

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-07 10:20, panta_rei pisze:

> Łososie nie żyją w Wiśle... ehhh otwórz atlas, zobacz gdzie leży Mikoszewo i
> na koniec koniecznie poczytaj o łososiach bo w tej chwili to zadajesz
> dziecinnie głupie pytania.

Przeciez to ty napisales :"na Wiśle"

Chyba ze w twoich stronach okreslenie na wisle oznacza cos innego .

27. Data: 2010-08-07 08:28:47

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zenek wrote:

> Przeciez to ty napisales :"na Wiśle"
>
> Chyba ze w twoich stronach okreslenie na wisle oznacza cos innego .

Przydałoby się jeszcze rozumienie tego co się czyta...
Pytanie pomocnicze: Co łososie robią na Wiśle na wysokości Mikoszewa...

Bez odbioru

--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc, Braniewo

28. Data: 2010-08-07 08:38:27

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-07 10:28, panta_rei pisze:

> Przydałoby się jeszcze rozumienie tego co się czyta...
> Pytanie pomocnicze: Co łososie robią na Wiśle na wysokości Mikoszewa...
>
> Bez odbioru

No wlasnie co one tam robia moze wytlumaczysz ?

No i ci rybacy baltyccy to tez ciekawostka bo z tego co wiem to ostatnio
mozna u nich kupic tylkofladry do ktorych trzeba dokupic mikroskop zeby
je zobaczyc.

29. Data: 2010-08-08 15:21:01

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik panta_rei napisał:

> Trudno mi sobie wyobrazić kawior który został zapasteryzowany :) Pewnie są
> jakieś przemysłowe metody, które nie zniszczą "surowości" wyrobu, w domu
> nigdy tego nie robiłem

Wiązką szybkich elektronów lub promieniami gamma?

A w praktyce zapewne po prostu dodają benzoesanu (produkt jak
najbardziej naturalny - wystarczy odrobina wywaru z borówek).

--
Darek

30. Data: 2010-08-09 15:54:57

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zenek wrote:

> No wlasnie co one tam robia moze wytlumaczysz ?

Heh, jakoś nie czuję misji, żeby tak banalne rzeczy Ci tłumaczyć, to jest
częściowo zakres wiedzy ze szkoły podstawowej, łatwa do odszukania w sieci.
Jeśli nie masz ochoty wykonać minimum wysiłku to ja Cię nie będę wyręczał,
jeśli nie wierzysz że one tam są to jedź człowieku i sprawdź, najlepiej od
września, bo teraz to przeważnie troć łowią (zwaną lokalnie czarnuchem).

> No i ci rybacy baltyccy to tez ciekawostka bo z tego co wiem to ostatnio
> mozna u nich kupic tylkofladry do ktorych trzeba dokupic mikroskop zeby
> je zobaczyc.

Znaczy to tyle, że Twoja wiedza o rybactwie jest niewystarczająca do
ogarnięcia tych tematów, trochę Ci rozjaśnię, bo tego nawet nie znajdziesz w
sieci ;)

Ci których nazywasz baltyckimi rybakami to pewnie rybacy z plaż nadmorskich,
jakby to zgrabnie ująć... to są "prawie" bałtyccy rybacy, z uwagi na
posiadany sprzęt łowią w strefie, przeważnie 6mil od brzegu, a w czasie
letnich temperatur w tej strefie niewiele można złapać poza flądrą. Większa
flądra trafia do knajp i smażalni, turystom na plaży sprzedaje się
"zegarki", turysta z braku laku kupuje płacąc tyle samo co odbiorcy
gastronomiczni za dużą flądrę, życie ;)

Dorsz jest limitowany, łodzie do 8m długości limitów niby nie mają ale one
łowią przeważnie w strefie do 6 mil, te co pływają dalej nie mają problemu
ze zbytem i jeśli już chce im się cokolwiek sprzedać turystom na plaży to to
będą bolki i cały posztormowy chłam, życie ;)

Dawniej było tak, że nikt się nie przejmował przekraczaniem przepisów i
łowił wszystko co pływa i nie martwił się mandatami. Dziś konsekwencje
przekraczania przepisów są dla rybaka bolesne, poza mandatem w wysokościach
1000-2000zł dochodzi *bat* w postaci odmowy wypłat dopłat/odszkodowań z
funduszy unijnych, i tu straty są dużo, dużo większe.

Reasumując rybak ma w nosie sprzedawanie ryby dla turysty na plaży, woli
schować przed wzrokiem ludzi to co ma wartościowego i sprzedać stałemu
klientowi za godziwe pieniądze.

Pracowałem "trochę" dla rybaków i teraz problemu nie mam z rybą, jak jestem
na Mierzei Wiślanej to jem smaczną rybkę- dzięki temu co się napracowałem na
przykład przy klasyfikacjach łodzi rybackich, przy walce o III rejon żeglugi
(20 mil) To wszystko ma dziś wpływ na życie codzienne rybaka, a turysta...
cóż, przyjedzie pomarudzi i pojedzie, a jak będzie grzeczny to mu sprzedadzą
to co nie powinno nawet przypłynąć do portu, albo to co powinno trafić do
utylizacji.

Smacznego!
--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc, Braniewo

Buraki czerwone-przechowywanie
PRACA WRE !!! CZYLI...
ogórki kiszone i dziwny zapach
Re: Do czego mozna uzyc...