Kefir dobry na wszystko!

11. Data: 2018-05-14 21:40:12

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym uchwycić jakikolwiek sens tego posta, ale chyba się poddam...
Dobrze.

bykom-stop i świętym krowom

12. Data: 2018-05-15 10:50:50

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 May 2018 17:34:22 +0200, Akarm wrote:

> [...]
idiotą nie jesteś więc powtarzam po co tracić energię na coś co jest ogólnie dostępne
za tą samą cenę i równie "zatrute" jak surowiec ?

> [...]
> Ni z gruchy, ni z pietruchy wyskakujesz z:
>
> [cytat]

> jednakowa, a jeżeli chce się produkować codziennie to i tak trzeba mieć
> z czego....

> [koniec cytatu]
>
> Konia z rzędem temu, kto zrozumie sens takiej wypowiedzi.
> Znaczy co?
> - Kefir nie jest dobry?
> - Pić mleko?
> - Zaprzestać produkcji kefiru?
> - Zaprzestać produkcji mleka?
> - Zwiększyć import mleka?
>
> Chciałbym uchwycić jakikolwiek sens tego posta, ale chyba się poddam...

Albo masz daleko do łba, albo jesteś złośliwy, albo cholera wie co jeszcze.
Jasne jest, że chodziło mu o to, że po co robić kefir z gównianego mleka,
skoro prościej go kupić, bo jest w tej samej cenie co gówniane mleko.

Roman Tyczka

13. Data: 2018-05-15 11:07:32

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-15 o 10:50, Roman Tyczka pisze:

> [...]
> Jasne jest, że chodziło mu o to, że po co robić kefir z gównianego mleka,
> skoro prościej go kupić, bo jest w tej samej cenie co gówniane mleko.

To chyba "mam daleko do łba", bo nijak nie byłbym w stanie wydedukować,
że pisząc przytoczony tekst jako odpowiedź na temat "Kefir jest dobry na
wszystko!" można to zrozumieć tak, jak to zaprezentowałeś. Ale skoro
potrafisz wysnuć takie wnioski, to może dałbyś radę określić, na jakiej
podstawie można tak wnioskować?
Bo ja nie potrafię, stąd moje pytania.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

14. Data: 2018-05-15 12:46:25

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 May 2018 11:07:32 +0200, Akarm wrote:

> [...]
> wszystko!" można to zrozumieć tak, jak to zaprezentowałeś. Ale skoro
> potrafisz wysnuć takie wnioski, to może dałbyś radę określić, na jakiej

Skup się:

"Przecież cena kefir/mleko jest praktycznie jednakowa"

zdanie to zakłada równość cen zakupu mleka oraz produktu uzyskiwanego po
jego przetworzeniu, w tym wypadku kefiru. Z tego zdania można drogą
głębokiej dedukcji wysnuć wniosek, że skoro:

cena kefiru - cena mleka = 0

to praca włożona w proces pozyskania kefiru z mleka jest stratą.

", dostępność jednakowa"

to zdanie określa brak potencjalnego problemu w pozyskaniu produktu drogą
zakupu, co oznacza, że nie zwiększymy dodatkowo kosztów na transporcie i
czasie poszukiwania.

" a jeżeli chce się produkować codziennie to i tak trzeba mieć z czego...."

z tego zdania płynie wniosek, że produkcja kefiru wymaga zakupu mleka,
czyli zmusza konsumenta do wydatku na transport oraz samo mleko. W
połączeniu z poprzednimi dwoma wnioskami bystry człowiek może dojść do
wniosku, że nie warto....

"Jaki jest sens w wyważaniu otwartych drzwi ?"

...wyważać otwartych drzwi. To trudna metafora, oznaczająca bezsens
jakiegoś działania, którego cel jest do uzyskania prostszymi a zatem
tańszymi środkami.

Teraz tryby zadziałały?

Roman Tyczka

15. Data: 2018-05-15 13:02:13

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-15 o 12:46, Roman Tyczka pisze:

> [...]
>
> ....wyważać otwartych drzwi. To trudna metafora, oznaczająca bezsens
> jakiegoś działania, którego cel jest do uzyskania prostszymi a zatem

Czyli co, należy zaprzestać produkcji kefiru i rozpocząć import?
Uważasz, że import jest opłacalniejszy od produkcji w kraju?
Według mnie takie stwierdzenie jest bzdurą.
Jest w Polsce kilka firm produkujących kefir i nie narzekają. Widocznie
im się opłaca.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

16. Data: 2018-05-15 13:15:18

Od: Nuel <2...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.05.2018 o 13:02, Akarm pisze:

> [...]
> Według mnie takie stwierdzenie jest bzdurą.
> Jest w Polsce kilka firm produkujących kefir i nie narzekają. Widocznie

:)))

Roman, podejmujesz wyzwanie?;)

--
Pozdrówka
nuel

17. Data: 2018-05-15 13:38:30

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-15, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:
> [...]
> głębokiej dedukcji wysnuć wniosek, że skoro:
>
> cena kefiru - cena mleka = 0
>
> to praca włożona w proces pozyskania kefiru z mleka jest stratą.

Jedno ale: jak wszyscy wiemy, nie ma nic za darmo. Wiemy też, że
produkcja kefiru wymaga jednak odrobine więcej nakładów (etapów
procesowych, dodatków etc). Może więc jednak mleko użyte do produkcji
kefiru jest odrobinę mniej halo, niż standardowo dostępne? Jakies
zsiadłe zwroty, czy coś?

Ale może tez być inaczej: może mleko przeznaczone na kefir ma mniejsze
koszty przechowywanie (np. brak chłodzenia) albo kefir sponsoruje
ociupinkę zawyżona cena mleka?

--
Marcin

18. Data: 2018-05-15 14:13:12

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 May 2018 11:38:30 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
> procesowych, dodatków etc). Może więc jednak mleko użyte do produkcji
> kefiru jest odrobinę mniej halo, niż standardowo dostępne? Jakies

Tego nie wiemy i nikt nie twierdzi, że produkcja kefiru jest darmowa.
Problem dotyczył nieszczelności w kumatorze akarma. Nawet teraz pomyślałem,
że jego nick to fragment frazy: "nakarm trolla"?

> Ale może tez być inaczej: może mleko przeznaczone na kefir ma mniejsze
> koszty przechowywanie (np. brak chłodzenia) albo kefir sponsoruje
> ociupinkę zawyżona cena mleka?

Nie wiem po ile mleko w skupie rolnicy sprzedają, ale z pewnością dużo
taniej niż w sklepie stoi. U mnie w okolicy rolnik sprzedaje mleko z
dowozem własnym do domu, ale bierze 3 zyle za litr, więc ten na pewno nie
traci ;-)

Roman Tyczka

19. Data: 2018-05-15 14:14:02

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 May 2018 13:15:18 +0200, Nuel wrote:

> :)))
>
> Roman, podejmujesz wyzwanie?;)

Korci, ale szkoda życia na beton ;-)

Roman Tyczka

20. Data: 2018-05-15 15:29:51

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-15 o 14:14, Roman Tyczka pisze:

> Korci, ale szkoda życia na beton ;-)

Czytaj: jeśli się nawypisywało bzdur, to trochę głupio się zrobiło, nie?
I teraz nie bardzo wiadomo, jak z tego wybrnąć. ;)

Cały wywód o nieopłacalności produkcji kefiru prześlij zakładom
mlecznym. Barany nie zdają sobie sprawy, jak wielkie straty im
wyliczyłeś. Szczególnie dobre jest wyjaśnienie, że sprzedają kefir w
cenie zakupu mleka. :D

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/