Kiedy jakie wino? i do czego?

1. Data: 2003-09-06 18:06:29

Temat: Kiedy jakie wino? i do czego?
Od: "Majszek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć kiedy należy podawać wino białe a kiedy
czerwone, wytrawne czy niewytrawne? Czy jest to zależne od pory dnia czy od
rodzaju dania do spożycia itp.
Serdecznie dziękuje i Pozdrawiam.

1. Data: 2003-09-06 19:42:21

Temat: Re: Kiedy jakie wino? i do czego?
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majszek wrote:
> [...]
> czerwone, wytrawne czy niewytrawne? Czy jest to zależne od pory dnia czy od

Takie najbardziej podstawowe zasady (uogolniam, wiec sila rzeczy jest to
nieprecyzyjne):

1. Na poczatku posilku podajemy wina lekkie potem coraz ciezsze
2. Do bialych mies i ryb podajemy biale wino, lub rose
3. Do czerwonych mies podajemy czerwone wino, lub rose
4. Do dziczyzny podajemy wylacznie czerowne, najlepiej ciezkie wino
5. Ostatecznie konkretne wino dobiera sie do potrawy tak, aby dobrze sie
komponowaly smaki.
6. Pomimo wszystkiego co napisalem, nalezy pamietac, ze najwazniejsze sa
jednak indywidualne upodobania....

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-09-06 21:35:04

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Majszek napisal(a):

>Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć kiedy należy podawać wino białe a kiedy
>czerwone, wytrawne czy niewytrawne? Czy jest to zależne od pory dnia czy od
>rodzaju dania do spożycia itp.

Slodkie wina z jablek mozna podawac i spozywac niezaleznie od pory
dnia.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-09-06 21:35:55

Od: Rasmi <r...@z...dhs.org> szukaj wiadomości tego autora

Majszek wrote:

> Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć kiedy należy podawać wino białe a kiedy
> czerwone, wytrawne czy niewytrawne? Czy jest to zależne od pory dnia czy
> od rodzaju dania do spożycia itp.
> Serdecznie dziękuje i Pozdrawiam.

Ryby, drob i cielecina
lubia tylko biale wina.
Zas pod sarne, dzika, wieprze
jest czerwone wino lepsze.
Szampan, wie to kazdy kiep,
dobre w czasie, po i przed ;-)))
--
Rasmi

1. Data: 2003-09-07 21:18:30

Od: "Andrzej" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majszek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć kiedy należy podawać wino białe a kiedy
> czerwone, wytrawne czy niewytrawne? Czy jest to zależne od pory dnia czy
> [...]

Od pewnego czsu (nawet we Francji) dopuszcza się i podaje wina czerwone
wytrawne także do ryb , choć ja uwazam że wszystko co napisano o podawaniu
różnych rodzajów win do różnych potraw jest bardzo słuszne , wszakże z
jednym zastrzeżeniem - każde wino jest dobre, nawet białe - pod warunkiem
żeby było czerwone wytrawne:))) Pozdrawiam

1. Data: 2003-09-07 21:25:58

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bjg7b9$eqb$1@inews.gazeta.pl,
Andrzej <a...@n...gazeta.pl> a écrit:
> Użytkownik "Majszek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
>>

> Od pewnego czsu (nawet we Francji) dopuszcza się i podaje wina
> czerwone wytrawne także do ryb

Pinot i inne alzackie, na przyklad

> [...]
> bardzo słuszne , wszakże z jednym zastrzeżeniem - każde wino jest
> dobre, nawet białe - pod warunkiem żeby było czerwone wytrawne:)))

Czrwone wytrawne (dobre) ma czasami zupelnie kolor bialego :-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-09-07 23:05:23

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednym zastrzeżeniem - każde wino jest dobre, nawet białe - pod warunkiem
> żeby było czerwone wytrawne:))) Pozdrawiam

No wlasnie :)
Ja tez jestem wybitnie za czerwonymi winami, ale ostatnio pilem biale
Quinta da Alorna Branco 2001 (Portugalskie), ktore bylo dla mnie
objawieniem :)
Tak, czy inaczej trzeba sprobowac zgodnie z zaleceniami, ale ostatecznie
pic takie wina i wtedy, kiedy sie ma na nie ochote.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-09-08 08:43:23

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Majszek:
> [...]
> czerwone, wytrawne czy niewytrawne? Czy jest to zależne od pory dnia czy od

tak w sumie: im delikatniejsza w smaku potrawa, tym delikatniejsze wino
musi być. Wina słodkie i półsłodkie można podawać na deser. Można je też
podawać jako aperitif, ale z umiarem. Wina wytrawne wyostrzają smak,
więc jak coś w kuchni "nie wyszło", lepiej podać półsłodki aperitif ;-)

Co do kolorów wina, to nie uznaję faszyzmu kulinarnego białe mięso-białe
wino, czerwone mięso-czerwone wino. Jak ktoś lubi (jak ja), może pić
czerwone wino do wszystkiego. Do ryb, szczególnie duszonych nadaje się
jednak tylko lekkie wino, np. frankońskie czy wittenberskie, z
francuskich alzackie. W sumie te bardziej północne. Barrique też nie za
bardzo, mają zbyt intensywny smak. Najlepiej wypróbować.

Waldek

1. Data: 2003-09-08 12:04:33

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisal:

>różnych rodzajów win do różnych potraw jest bardzo słuszne , wszakże z
>jednym zastrzeżeniem - każde wino jest dobre, nawet białe - pod warunkiem
>żeby było czerwone wytrawne:)))

Inaczej bys mowil, gdybys sprobowal wina, ktore robia w mojej wiosce :)))
(dla ciekawych: www.ebringen.de, www.wein-ebringen.de)

Dunia (od dwoch lat wielbicielka bialego wina ;)) )
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-09-08 18:02:32

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:0nkklvogb5vcm4rqv9i4bnncb661akc2st@4ax.com...

> Slodkie wina z jablek mozna podawac i spozywac niezaleznie od pory
> dnia.

Czy jako fachowiec mozesz powiedziec kiedy i czy
podawać schłodzone ..a kiedy nie??

i czy można robić znich grzańce??

Pozdrawiam

Marek