Kleszcz

1. Data: 2008-06-27 16:04:11

Temat: Kleszcz
Od: Roman <C...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Trzy dni temu wyrwałem sobie kleszcza z okolic pachwin. Niestety w
miejscu , w którym wbił się ów pasożyt wystąpił rumień co może wskazywać
no początki boreliozy. Rumień z dnia na dzień coraz bardziej puchnie i
swędzi. Niestety nie mam doświadczenia w tego typu sprawach i nie wiem
czy udać się z tym do lekarza czy może za bardzo panikuje i jest to
normalna reakcja skórna.
Rumień można obejrzeć na

http://www.geocities.com/miro_ivan/rumien.jpg

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

2. Data: 2008-06-27 17:55:00

Temat: Re: Kleszcz
Od: "Justyna" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Roman" <C...@w...pl> wrote in message news:g4331s$4ca$1@news.onet.pl...
> [...]
> Rumień można obejrzeć na
>
> http://www.geocities.com/miro_ivan/rumien.jpg
>
> Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
Normalnie to to nie wygląda (bardziej jakbyś zostawił kawałek kleszcza niż
borelioza, ale ja się słabo znam). Z doświadczenia-lepiej posądać się o
panikę i iść do lekarza niż nie panikować i dowiedzieć się po latach, że coś
kiedyś się miało..
Ja na Twoim miejscu już bym u lekarza była.
Pozdrawiam
Justyna

3. Data: 2008-06-27 21:33:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman wrote:

> [...]
> Rumień można obejrzeć na
>
> http://www.geocities.com/miro_ivan/rumien.jpg
>
> Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

za bardzo nie ma tam skali, nie widać jakiej to jest wielkości, ale "na oko"
wygląda jak zwykła reakcja alergiczna plus reakcja na drapanie.

Jeśli to borelioza, rumień nie zejdzie, za to pojawi się gorączka, ból
karku, objawy grypopodobne etc. Jeśli to nie borelioza, zaczerwienienie
zniknie po góra 2 dniach, chyba że będziesz drapał.

4. Data: 2008-06-28 09:28:13

Od: "Mirab" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman <C...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Rumień można obejrzeć na
>
> http://www.geocities.com/miro_ivan/rumien.jpg
>
> Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

Na nic nie czekaj. Udaj się z tym do lekarza. Nie istnieje pojęcie
charakterystycznego dla boreliozy rumienia. Zdjęcie, chociaż fajny miałaś
pomysł, nie odda realiów tego co Ci "rośnie".

Jeżeli lekarz zaleci leczenie przyjmij antybiotyk i śpij spokojnie. Inaczej
będziesz się martwić. A za dwa lub trzy lata (mam nadzieję że nie ale wszystko
jest możliwe) poczujesz że Ci serce kołacze albo drętwieją palce u stóp,
przeczytasz w internecie że to objawy boreliozy późnej, przypomnisz sobie o
tym rumieniu, i będziesz sie błąkać po szpitalach zakaźnych...

Pozdrawiam,

Mirab

5. Data: 2008-06-28 19:04:39

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirab wrote:

> [...]
> palce u stóp, przeczytasz w internecie że to objawy boreliozy późnej,
> przypomnisz sobie o tym rumieniu, i będziesz sie błąkać po szpitalach

no, już takich znam kilkudziesięciu co w internecie przeczytali i
zaczęli "boreliozę" leczyć, bo kiedyś tam gdzieś tam ich kleszcz udziabał.
Potem dopiero, po zruinowaniu zdrowia antybiotykami okazywało się, że to np
tarczyca.

6. Data: 2008-06-29 12:38:26

Od: "Mirab" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Potem dopiero, po zruinowaniu zdrowia antybiotykami okazywało się, że to np

Dlatego mądrym rozwiązaniem jest przyjęcie antybiotyku w razie jakichkolwiek
wątpliwości. Leczenie postaci rumieniowej jest łatwe, proste i "przyjemne".

Pozdrawiam,
Mirab

7. Data: 2008-06-29 14:27:21

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirab wrote:

> Dlatego mądrym rozwiązaniem jest przyjęcie antybiotyku w razie
> jakichkolwiek wątpliwości. Leczenie postaci rumieniowej jest łatwe, proste
> i "przyjemne".

bo ja wiem, czy takim mądrym... miałem w tym roku już ponad 50 kleszczy, po
każdym miałem "rumień" podobny do tego na zdjęciu (reakcja alergiczna),
brać 50 razy antybiotyk? Byłbym już wrakiem człowieka.

Borelioza daje akurat dość jasne do określenia objawy, można je pomylić co
najwyżej z inną infekcją bakterią gram-ujemną (pod warunkiem, że nie zbiera
się wiedzy na forach internetowych). Łatwo to rozpoznać, łatwo leczyć jeśli
wie się, jak (i tu też dobrym rozwiązaniem jest omijanie wszelkich for
internetowych szerokim łukiem).

Za to ze zniszczeń wywołanych ładowaniem antybiotyku przy każdej okazji
ciężko się wyleczyć.

8. Data: 2008-06-29 22:21:43

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> bo ja wiem, czy takim mądrym... miałem w tym roku już ponad 50 kleszczy,

dziś - bez przesady - koło 30 zdjąłem z koszulki, chyba żaden nie zdążył się
nigdzie wbić. Nie ubierajcie do lasu białych ciuchów, to samobójstwo :D

9. Data: 2008-06-30 14:39:58

Od: "Mirab" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> dziś - bez przesady - koło 30 zdjąłem z koszulki, chyba żaden nie zdążył się
> nigdzie wbić. Nie ubierajcie do lasu białych ciuchów, to samobójstwo :D

To Ty jesteś ekstremum!

A gdzie tak strasznie kleszcze wysypały? Jakie to okolice?

10. Data: 2008-06-30 14:48:42

Od: "Mirab" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> każdym miałem "rumień" podobny do tego na zdjęciu (reakcja alergiczna),
> brać 50 razy antybiotyk? Byłbym już wrakiem człowieka.

Fakt, trzeba wyważyć korzyści i straty z każdego postępowania. Jeżeli jesteś
równie często kąsana, cóż, można przemilczeć kwestię. Jeżeli jest to pierwszy
rumień i nie da Ci spać po nocach, to powinien zostać obejrzany z bliska.

> [...]
> wie się, jak (i tu też dobrym rozwiązaniem jest omijanie wszelkich for

Tomku, jakie potrafią być dziwaczne te rumienie, ho ho

Może ułożyć sie w linię wzdłuż zgięcia skóry (np w pachwinie, pod pachą, na
brzuchu). Rozlać się jak duże zaczerwienienie bez wyraźnej granicy. Mieć brzeg
regularny albo postrzępiony. To tylko w atlasach dermatologicznych zawsze
takie piękne rumienie rysują i podpisują - "sztrasen diagnoze".

Przy czym zaznaczam że nie pisze po to by Ciebie straszyć, zapewne po tylu
doświadczeniach z tym pasożytem orientujesz sie już dobrze w kwestii
boreliozy. Piszę, ponieważ najłatwiej popełnić błąd rutyniażowi.

> Za to ze zniszczeń wywołanych ładowaniem antybiotyku przy każdej okazji
> ciężko się wyleczyć.

Po jednym leczeniu spustoszeń nie będzie.

Pozdrawiam,

Mirab

wysoka temperatura i bol glowy u dziecka
nerwoból
Granulocytów mało
Leczenie zaburzeń pamięci
Jaki nawilżacz?