Kochani, co z malin?

1. Data: 2003-07-11 17:07:51

Temat: Kochani, co z malin?
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zostalam obdarowana malinami - nie jest tego zbyt duzo, ok. 1 kg. Zapach taki,
ze powala... Jakby je przyjemnie zuzyc? Moglabym zrobic sok, ale troche mi ich
szkoda, bo nie mam ich duzo. Jak mozna je spozyc na surowo? Czy ze smietana i
z cukrem bedzie smacznie? Sa troche zbyt kwasne, by je jesc bez cukru. Ach,
ide znowu powachac :).

Pozdrawiam,
Ania, przeziebiona, nie czuje sie na silach upiec ciasta z malinami...

1. Data: 2003-07-11 17:22:04

Temat: Re: Kochani, co z malin?
Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ide znowu powachac :).
>
> Pozdrawiam,
> Ania, przeziebiona, nie czuje sie na silach upiec ciasta z malinami...

WĘDZONY PSTRĄG Z CIEPŁYM MALINOWYM SOSEM CHILI:

Czas przygotowania: 25 minut
Czas gotowania: 10 minut
Porcje: 4-6

310 g dkg świeżych szparagów
1 wędzony pstrąg
1 czerwona cebula pokrojona na cienkie plasterki
pomidorki pokrojone w łezki
200 g malin świeżych

Ciepły malinowy sos z chili

125 g świeżych malin
1 łyżeczka pasty chili
2 ząbki czosnku
1/2 kubka oliwy z oliwek
2 łyzki malinowego lub białego octu winnego

1. Sos sałatkowy: w rondelku na malym ogniu delikatnie mieszac wszystkie
skladniki az maliny rozgotuja sie i zabarwia sos. Przelac do miski, dobrze
roztrzepac i doprawic sola i swiezo zmielonym pieprzem.

2. Ugotowa szparagi. Osączyć i odświeżyć pod zimna wodą. Zdjąc skóre z
pstrąga, wyjac kregosłup, mięso podzielic na kawałki.

3. Na talerzu ułożyć szparagi, pstrąga, cebulę pomidorki i maliny i polac
sosem.

ps: zamiast szparag moga byc brokuły, zamiast ryby - piersiaki z kuraka

Pozdrawiam - Izis_

1. Data: 2003-07-11 17:28:47

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

sok malinowy - najllepszy na przeziębienia (najfajniejszy taki nie z
sokownika)
nalewka malinowa - właśnie zasypałam maliny prosto z lasu cukrem, zalałam
spiritem.......za pare tygodni zleję, wycisnę, przetrę, pół zostawię, a pół
i paprochy dodam do ratafii.........

Dorota

1. Data: 2003-07-11 21:45:02

Od: v...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Zostalam obdarowana malinami - nie jest tego zbyt duzo, ok. 1 kg. Zapach
taki, ze powala...
<...>

Ostatnio robilam "Malinowe wzgorza"
1. warstwa biszkoptowa - niezbyt gruby biszkopt (mniej wiecej wysokosci 1/3
tortownicy lub jedna czesc kupowanego biszkoptu)
2. Zwilzyc go woda z sokiem cytryny lub mocno cytrynowa herbata
3. Ubic smietanke, najlepiej taka 30%, ale jak juz biszkopt jest zaslupi to
bita smietana moze byc z torebki ;-)
4. Wylozyc warstwe bitej smietany na biszkopt
5. teraz kolej na warstwe malin - nie zalowac, tak od serca ;-) - najladniesze
zostawic
6. Jeszcze raz bita smietana
7. Na calej powierzchni prawie jeden obok drugiego poukladac male bezy
8. Na wierzch kazdego beza (?) polozyc po malinie (wybrac najladnejsze),
poukladac tez po kilka sztuk pomiedzy bezami

Mozna jesc od razu, mozna tez za chwile... mniam... byleby biszkopt nie byl
zbyt slodki, no i bita smietana tez...

Bozenka z Wilna :-)

1. Data: 2003-07-11 22:03:07

Od: "tola" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciepły malinowy sos z chili

> 125 g świeżych malin
> 1 łyżeczka pasty chili

Co to za pasta chilli?
Tola

1. Data: 2003-07-12 16:00:13

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze powala... Jakby je przyjemnie zuzyc?

> Ania, przeziebiona, nie czuje sie na silach upiec ciasta z malinami...

Skoro one kwaskawe, a Ty przeziębiona - to pokropić miodem i spożyć na
surowo.
Mają dużo wit. C i jak większość miękkich owoców pokryte są naturalnym
antybiotykiem - w sam raz na katarek, tak jak miód.

Sowa

"Ostre" przyprawy - pytanie
Ciekawy szpinak
zrobiłam wiśnie z cynamonem