Ksiazeczka mieszkaniowa PKO

1. Data: 2002-06-12 10:41:37

Temat: Ksiazeczka mieszkaniowa PKO
Od: "znienacka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka pytań formalnych odnoście książeczek mieszkaniowych.
Kupiłem mieszkanie własnościowe spółdzielcze. Chcę zrealizować moją
książeczkę mieszkaniową i mojego brata. Jakich papierów zażądają ode mnie w
banku? Czy akt notarialny wystarczy, czy też trzeba mieć jeszcze jakiś
papier ze spółdzielni?
Muszę jechać do mojego rodzinnego miasta, umówić się z bratem, żeby też tam
przyjechał i nie chcę wrócić z kwitkiem bo nie będę miał jakiegoś dokumentu,
który oni uważają za konieczny.
Czy cesję książeczki brata na mnie dokonuje się w banku na miejscu?

pozdrawiam
Piotrek

1. Data: 2002-06-12 10:52:42

Temat: Re: Ksiazeczka mieszkaniowa PKO
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"znienacka" zalewa pytaniami:
> Czy cesję książeczki brata na mnie dokonuje się w banku na miejscu?

Tak, ale jak ja to załatwiałem to nie załatwili mi tego od ręki. Nie
pamiętam już ile to trwało, ale nie jeden dzień.
Każdy bank może mieć inną procedurę a Ty nawet nie piszesz jaki to bank. Nie
prościej zadzwonić i spytać u źródła? Dowiesz się wszystkiego.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-06-12 10:56:36

Od: "Edyta" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "znienacka" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> książeczkę mieszkaniową i mojego brata. Jakich papierów zażądają ode mnie
> banku? Czy akt notarialny wystarczy, czy też trzeba mieć jeszcze jakiś

akt notarialny wystarczy (spoldzielnia powinna przeciez w nim wystepowac
jako jedna ze stron), tylko zrob jego kopie bo bank potem tego nie oddaje,
ale jak bedziesz szedl z kopia to miej przy sobie tez oryginal zeby w banku
potwierdzic zgodnosc kopii z oryginalem

> [...]
dokumentu,
> który oni uważają za konieczny.
> Czy cesję książeczki brata na mnie dokonuje się w banku na miejscu?

moj brat zrobil cesja na mnie (a ja jeszcze nazwisko i adres w ksiazeczce
zmienialam) na miejscu w banku, jakas drobna oplata byla z tego co pamietam
ale niestety kwoty ci nie podam (moglo to byc jakies 20 zyli max)

generalinie nie bylo zadnego problemu
przy likwidacji ksiazeczki moze lepiej jakbys poszedl z nia do banku w
miescie w ktorym mieszkasz teraz, poniewaz po kase beda kazali ci przyjsc
osobiscie (mi nie chcieli zrobic przelewu od razu na konto) wiec bedziesz
musial do rodzinnego jechac jeszcze raz
pojedz tylko zeby zrobic cesje - ewentualnie jesli brat mieszka tam gdzie ty
to dowiedz sie czy takiej cesji mozecie dokonac wlasnie w tym miescie
(wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu)

ale na pewno mozesz likwidacje przeprowdzic nie koniecznie w rodzinnym -
tyle ze troche dluzej to potrwa bo ksiazeczke odsylaja do banku w ktorym
byla wydana, potem ja spowrote przysylaja ...
po kase idziesz tam gdzie skladales likwidacje (mnie nawet pani z banku
telefonicznie powiadomila ze pieniazki juz na mnie czekaja)

powodzenia
---
Edyta

1. Data: 2002-06-12 11:04:00

Od: "Paweł Michalewicz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> tego co pamietam ale niestety kwoty ci nie podam (moglo to byc jakies
> 20 zyli max)

45zl byl w roku 2000

> [...]
> miescie w ktorym mieszkasz teraz, poniewaz po kase beda kazali ci
> przyjsc osobiscie (mi nie chcieli zrobic przelewu od razu na konto)

a mi zrobili na przelew bez problemu, w koncu nie bede paru tysiecy zlotych
nosil w kieszeni od banku do banku. Trzeba sie uprzec i tyle. Musza tak
zrobic. I nawet na koniec roku jak byla rewaloryzacja to tez przelali na
konto wyrowanie.

> [...]
> po kase idziesz tam gdzie skladales likwidacje (mnie nawet pani z
> banku telefonicznie powiadomila ze pieniazki juz na mnie czekaja)

lepiej zrobic z oddzialu banku ktory prowadzil ksiazeczke lub przejal
zobowiazania. Maja na to do 6 tyg. czasu. A tak dolicza jeszcze czas na
podroz ksiazeczki.

Pozdrawiam

Pawel

1. Data: 2002-06-12 11:16:08

Od: "Edyta" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Michalewicz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam

> 45zl byl w roku 2000

*** w tym roku likwidowalam ale nie sadze zeby byla to taka kwota - no coz
moge sie mylic, a i pamiec tez zawodna jest

> lepiej zrobic z oddzialu banku ktory prowadzil ksiazeczke lub przejal
> zobowiazania. Maja na to do 6 tyg. czasu. A tak dolicza jeszcze czas na
> podroz ksiazeczki.

*** u mnie z odsylaniem ksiazeczki to trwalo wlasnie jakies 6 tygodni
poza tym jakbym miala jechac z tym do miasta rodzinnego to musialabym wziac
urlop (co w tym czasie nie bylo mile widzine u mnie w pracy) no i koszty
podrozy doliczyc

pozdrawiam
Edyta

1. Data: 2002-06-12 11:18:32

Od: "Edyta" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chopek" <c...@m...org> napisał w wiadomości

> "znienacka" zalewa pytaniami:
>
> Tak, ale jak ja to załatwiałem to nie załatwili mi tego od ręki. Nie
> pamiętam już ile to trwało, ale nie jeden dzień.
** u mnie trwalo to zaledwie 15 min w banku (PKO BP Lublin)

podr
Edyta

1. Data: 2002-06-12 11:42:18

Od: "air" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie trwało to 14 dni bo zrobilem mały szum w banku w Gliwicach tak
musiałbym czekac prawie miesiąc oprócz aktu notarialnego żadali jeszcze ode
mnie przyjecie w poczet społdzielni no i musiałem sie wyrejestrować ze
spółdzielni w ktorej miałem książeczke gdyż kupiłem mieszkanie w innej
spółdzielni

powodzenia

Air

1. Data: 2002-06-12 21:18:00

Od: ojjoj <o...@p...NOSPAM.onet.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Cesje powinni zrobic od reki.
Kosztuje to 45 zl.
Potrzebny jest wlasciciel z dokumentami.

Potrzebne dokumenty do zlikwidowani ksiazeczki:
1) kopia umowy (oryginal do wgladu)
2) zaswiadczenie o wplaceniu 60% na mieszkanie
3) potwierdzenie zlozenia wniosku do sadu o wydzielenie wlasnosci
4) kopia wypisu z ksiag wieczystych i kopia pozwoloenia na budowe i chyba jescze
kopia KRS (wpis do dzialalnosci gospodarczej)

Bez KRS moze sie obejdzie.
Jesli pojdziesz do banku dadza Ci ksero co chca.

Przelew robia po jakis dwoch tyogodniach.
Przynajmniej tak jest w Krakowie.
Zalatwialem tydzien temu.

--
Pozdrwawiam,
ojjoj

--------------
<<koniecznosc przebija sie poprzez przypadkowosci.>> (F. Engels)

1. Data: 2002-06-13 08:04:41

Od: "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ojjoj" <o...@p...NOSPAM.onet.pl.NOSPAM> wrote in message
..
> 3) potwierdzenie zlozenia wniosku do sadu o wydzielenie wlasnosci

No wlasnie, czy ktos moze wytlumaczyc dlaczego zadaja takiego swistka w
przypadku, gdy budowa mieszkania jeszcze trwa? Musialam cos takiego zlozyc,
a po kilku miesiacach przyszla z sadu oczywiscie odpowiedz odmowna, no bo
przeciez budynku jeszcze nie ma i niby jak maja cos wydzielac? Moima zdaniem
niepotrzebne ganianie ludzi po sadach i niepotrzebne koszta.
Teraz blok stoi, juz mieszkam, nie dlugo podpisujemy akty notarialne i
notariusz sam wszystko załatwi. Czyzby nastepny przerost biurokracji?

Joanna

1. Data: 2002-06-13 09:06:53

Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Michalewicz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam

> 45zl byl w roku 2000

50zł w 2002
osoba musi być obecna w banku, można spóbować poprzez notariusza, a le
zapytaj w banku.

> [...]
> nosil w kieszeni od banku do banku. Trzeba sie uprzec i tyle. Musza tak
> zrobic. I nawet na koniec roku jak byla rewaloryzacja to tez przelali na

U mnie również przelew w ciągu 3 dni był na koncie
Od zlożenia papierów do przelewu minął tydzień.
Złożyłem pismo o szybkie rozpatrzenie i naliczenie z uwagi na konieczność
spłaty kredytu.

DJ

cyklinowanie - cena
Wertikale.