Kto jest bardziej zniewolony?

11. Data: 2012-10-16 20:05:39

Temat: Re: Kto jest bardziej zniewolony?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-16 21:47, Andromeda pisze:
> Ty znowu ględzisz o np; edukacji seksualnej

Gdzie tak sobie o tym ględzę na ten przykład?

> , a w zachowaniu piętnujesz pisanie i mówie o seksie

Np.?
A, już wiem, zgnębiłam Ciebie. ;)

> , czemu towarzyszy projekcja o pobudzeniu, czyli w zachowaniu jesteś
> konserwatywna i dokonujesz projekcji jak każdy konserwatysta. Ikselka
> nie ma takich projekcji i często się zaślinia jak mowa o seksie i
> zaraz też pisze co jej odpowiada. Jeśli pominiemy wasze głędzenie i
> spojrzymy na zachowania, to Ikselka jest liberałką zajadłą, a Ty
> zajadłą konserwatystką.

OK, niech i tak będzie.

--
Ewa, skostniała konserwatystka ;)

12. Data: 2012-10-16 20:13:24

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Paź, 22:05, medea <x...@p...fm> wrote:

> Gdzie tak sobie o tym gl dz na ten przyk ad?

> Np.?
> A, ju wiem, zgn bi am Ciebie. ;)

> OK, niech i tak b dzie.
>
> --
> Ewa, skostnia a konserwatystka ;)

To ciekawe , ale przez dojrzałość pod wpływem nacisków
zewnętrznych , w zachowaniu robisz z siebie konserwatywną. A Ikselka,
będąc bardziej niedojrzała, nie może sprostać naciską zewnętrzymi i
przez to nie jest konsetwatywna, pozostaje nie załapana w ciśnienie
społeczne, dlatego ten jej tyłek ma większy kontakt z tym czym chce.
Nie piszę tego aby ci ubliżyć, po prostu to jest ciekawy fenomen
społeczny.

13. Data: 2012-10-16 20:19:30

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-16 22:13, Andromeda pisze:
> [...]
> ten jej tyłek ma większy kontakt z tym czym chce. Nie piszę tego aby
> ci ubliżyć, po prostu to jest ciekawy fenomen społeczny.

Żaden fenomen, norma. Dojrzałość wymaga umiejętności dostosowania się
(do pewnego stopnia) albo nawet na tym polega. Ma to swoje plusy i
minusy, jak pisałeś w którymś z poprzednich postów. Niemniej jednak
nawet dojrzałość powinna znaleźć przestrzeń swobody, nieskrępowania. Nie
musi to być - a nawet nie powinna - przestrzeń publiczna, zwłaszcza dla
osób (nad)wrażliwych.
Tego się, glob, musiałam bardzo długo uczyć, uwierz.

Ewa

14. Data: 2012-10-16 20:25:35

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-16 22:19, medea pisze:

> Żaden fenomen, norma. Dojrzałość wymaga umiejętności dostosowania się
> (do pewnego stopnia) albo nawet na tym polega.

A, i to niezupełnie polega na tym, że "mówi się coś innego niż się robi"
(jak to ująłeś). Bardziej na świadomości tego, że nie na wszystko, co
chciałoby się robić, można i należy sobie pozwalać. Albo też na
umiejętności dostrzegania tego, że nie wszystko, co wydaje się dobre,
jest dobre w sposób obiektywny, czyli np. odpowiednie dla wszystkich.

Ewa

15. Data: 2012-10-16 20:27:40

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-16 22:25, medea pisze:
> Albo też na umiejętności dostrzegania tego, że nie wszystko, co wydaje
> się dobre, jest dobre w sposób obiektywny, czyli np. odpowiednie dla
> wszystkich.

O, chyba zostało to kiedyś lepiej ujęte - nie wszystkich należy mierzyć
jedną miarą, a już na pewno nie - swoją. ;)

Ewa

16. Data: 2012-10-16 21:00:19

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Paź, 22:19, medea <x...@p...fm> wrote:

> aden fenomen, norma. Dojrza o wymaga umiej tno ci dostosowania si
> (do pewnego stopnia) albo nawet na tym polega. Ma to swoje plusy i
> minusy, jak pisa e w kt rym z poprzednich post w. Niemniej jednak
> nawet dojrza o powinna znale przestrze swobody, nieskr powania. Nie
> musi to by - a nawet nie powinna - przestrze publiczna, zw aszcza dla
> os b (nad)wra liwych.
> Tego si , glob, musia am bardzo d ugo uczy , uwierz.
>
> Ewa

Zaraz, dostosowywanie społeczne, wymaga przestrzegania praw
społecznych, a jednocześnie jest to zachowanie zabijające osobistą
wrażliwość.

Bo jeśli się dostosujesz, że np; z seksu robisz tabu i tak
zachowujesz, to nie masz wrażliwości, że narażasz młodych na szkody
spowodowane brakiem wiedzy.

Jeśli znowu mam to abstrakcyjnie opisać, czyli między świadomością i
podświadomością.

To dążenie do dojrzłości społecznej/ nie mylić z osobistą/ będzie
skutkowało wypieraniem wszystkich cech, które społeczeństwu
przeszkadzają, co zepchnie człowieka w niedojrzałość, wszystkie cech
im bardziej wypiera tym bardziej mu zagrażają, tym samym ucieka w
społeczeństwo jak przerażony królik, pozbawiając się mnóstwo cech
takich jak wrażliwość.

Teraz Ikselka, która pozostaje związana z niedojrzałością, nie ma
takich wyporów, więc te cechy jej służą i się nimi posługuje,
korzysta, nie ucieka jak królik, czyli w pewnym momencie będzie
wykazywała zachowania dojrzałe, bo całościowe.

Dlatego też młodzi, mniej dostosowani, mają głębszą wrażliwość na
nieszczęścia, więcej przeżywają. Tak więc zatracasz wrażliwość Medea.

17. Data: 2012-10-16 21:51:18

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Paź, 22:27, medea <x...@p...fm> wrote:

> O, chyba zostało to kiedyś lepiej ujęte - nie wszystkich należy mierzyć
> jedną miarą, a już na pewno nie - swoją. ;)
>
> Ewa

No widzisz, każdy chce być wyjątkowy, ale jak spojrzymy z góry, jak
ciśnienia społeczne deformują tych ludzi, to widzimy mnóstwo cech i
problemów w ludziach oddzielnych, wyrosłych z tego formowania. W
każdym razie miej świadomość, że ja ciebie też formuje.

18. Data: 2012-10-16 21:56:00

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Paź, 23:51, Andromeda <r...@g...com> wrote:

> [...]
> problemów w ludziach oddzielnych, wyrosłych z tego formowania. W
> każdym razie miej świadomość, że ja ciebie też formuje.

Znaczy po prostu że trudno jest kogoś opisywać od środka, a każdy
opisuje drugiego jak przedmiot, z zewnątrz, według uznania, to może
wykazywać pewne cechy zbliżone, ale nikt wnikim nie siedzi.

19. Data: 2012-10-17 00:28:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Oct 2012 10:51:58 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> [...]
> Myślę że Medea jest bardziej dojrzała, więc dostosowała się w
> zachowaniu do otoczenia, chociaż tego dostosowania nie widzi.
>
> Za to Ikselcia jest niedojrzała, więc w jakimś aspekcie olewa
> społeczeństwo, chociaż udaje bardzo dostosowaną. Za to jest przez
> niedojrzałość taka energiczna i młodzieńczo świeża, dlatego nie czuje
> swojego wieku i jest bardzo elastyczna w zachowaniu- oczywiście.
>
> Tak więc Medea jest bardziej poważna i przez to że bardziej
> dojrzała, bardziej zniewolona, dojrzałość jest jej przekleństwem.
>
> I zakończe tego posta wybitną strategią rozmówczą Kiwiko, czyli hi,

LOL
(by XL)

20. Data: 2012-10-17 00:37:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Oct 2012 12:26:25 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> Wydaje ci się że masz jakieś tajemnice. Jest duży nacisk społeczny
> na konserwatywizm i ty się niepostrzeżenie dostosowujesz i to samo
> widzimy z politykami, czyli są poglądowa liberalni, ale głosują
> konserwatywnie.

Bingo.

> Ikselcie za to ratuje niedojrzałość, nie jej w stanie się dostosować,

Jestem w stanie wszystko. Tyle że niczego nie muszę.

> więc ględzi bo tego nie ma i całe szczęscie, nie wchodzi jej
> konserwatywizm

Obawiam się, że medei się twoja diagnoza spodobała, bo nie przeczytała
dokładnie tego twojego sprytnego słóweczka "konserwatywizm" - zbitka
konserwatyzmu z relatywizmem, taki relatywny konserwatyzm wzięła za dobra
monetę konserwatyzmu 333-)
A wystarczy tylko przeczytać uważnie fragment "Jest duży nacisk społeczny
na konserwatywizm i ty się niepostrzeżenie dostosowujesz"...

> w krew,
> jest wyluzowana i bardziej patrzy co jej
> niepasuje.

Otóż to. Bo jak wyżej napisałam, ja niczego nie muszę.

> Dlatego zwalcza prezerwatywy a jednocześnie ich używa.

Globeczku, a skad ty masz takie wieści?
333-)

(by XL)

Perspektywa Mohera