Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe

11. Data: 2005-09-09 18:31:03

Temat: Re: Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe[errata]
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Mryczko" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:c91a9$4321caf6$540ae472$14929@news.chello.pl...
> ps.choc w sumie ten "ammoniaca per dolci to amoniak do ciast, nie chce byc
> inaczej

Bo właśnie nim jest:) Serdecznie dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Akulka

12. Data: 2005-09-09 18:32:03

Temat: Re: Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pi razy oko:
<ciach>

Serdecznie dziękuję. Tak to jest jak się języków człowiek nie uczy.

Pozdrawiam,
Akulka

13. Data: 2005-09-09 18:35:20

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Koziol" <lukasz@[spam-sio]amerigo.net.eu.org> napisał w
wiadomości news:0RjUe.14233$k22.5651@fe2.news.blueyonder.co.uk.
..
> Wloskiego moze nie znam, ale sprobuj na http://babelfish.altavista.com
> Ja zazwyczaj tam sobie pomagam tlumaczac obce jezyki na jezyk mi znany :)

Dzięki za link, pewnie się jeszcze nieraz przyda.

Pozdrawiam,
Akulka

14. Data: 2005-09-09 18:36:27

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

Jakkolwiek dziękuję za chęć pomocy.:)

Pozdrawiam,
Akulka

15. Data: 2005-09-09 18:45:20

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam dostałam kiedyś takie opakowanie podwójne opakowanie amoniaku z
> przepisem, ale włoskiego nie kumam. Może ktoś pomoże??

Dziękuję wszystkim za pomoc w przetłumaczeniu przepisu, ale mam jeszcze
pewien problem - otóż na moim przepisie jest zdjęcie bułeczek wyrośniętych -
a tu z przepisu rozumiem, że jest to przepis na ciasteczka - rodem naszych
amoniaczków? Hm, tak sobie myślę, że to zdjęcie więc na wierzchu sugeruje,
że ten amoniak jest do pieczenia, a wewnątrz przepis to tylko wariacja na
temat zastosowania tegoż amoniaku... He he, a ja sobie już babeczki
zaplanowałam. Tak to jest, jak się nie umie po "inszemu". Ale dobrze, że
zapytałam, bo niewiadomo jakie te babeczki a'la muffinki by mi wyszły:) Może
mogłabym nimi kamienie rozbijać.

Pozdrawiam,
Akulka

16. Data: 2005-09-10 11:04:35

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):
> Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Jakkolwiek dziękuję za chęć pomocy.:)

Ten twój "amoniak" to po prostu kwaśny węglan amonowy.
pozdr. Jerzy

17. Data: 2005-09-10 14:44:25

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>Ten twój "amoniak" to po prostu kwaśny węglan amonowy.

Musisz mieć ostatnie słowo, co? :)
Amoniak, to nazwa obiegowa przyj eta w branży spożywczej. Już widzę jak
mówię do ekspedientki w sklepie: "Poproszę opakowanie kwaśnego węglanu
amonowego" - może by zajarzyła, albo i nie, ale na pewno musiała by chwilę
pomyśleć co ta wariatka od niej chce. Ja tam wolę się nie wybijać z tłumu.
Jak idziesz do sklepu po sól, to prosisz: "Pół kilo chlorku sodu?". Czepiasz
się;> A to niezbyt ładnie:P

Pozdrawiam,
Akulka

18. Data: 2005-09-10 15:05:45

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):
> [...] Czepiasz się;>

Dopiero teraz się czepnę:

> A to niezbyt ładnie:P

idź do sklepu chemcznego i popros o amoniak. Smacznego.
:-P
pozdr. Jerzy

19. Data: 2005-09-10 15:24:13

Od: "jarma1" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

idź do sklepu chemcznego i popros o amoniak. Smacznego.
:-P
pozdr. Jerzy

Ja tam sie nie zaopatruje w produkty spozywcze w sklepie chemicznym...

20. Data: 2005-09-11 08:30:34

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Akulka napisał:
> [...]
> 250 g di zucherro (cukru)
> 4 uova (jaja)
> 200 g di olio d'oliva (oleju z oliwek)
> 100 g di latte (mleka?)
> scorza di limmone grattugiato (starkowana skórka z cytryny?)
> 20 g di ammoniaca per dolci (amoniaku)
>
> No i schody:
> Stendete la farina a corona, aggiungete gli integrenti e l'ammoniaca sciolta
> precedentemente nel latte intiepidito. Impastate.
> Se il composo risultasse troppo duro aggiungete ancora up po' di latte.
> Create dei biscotti nella forma desiderata alti circa 1/2 cm, spolverate con

Zrobcie kopke z maki z dolkiem w srodku, dodajcie skladniki i amoniak
rozpuszczony wczesniej w letnim mleku.
Rozrobcie wszystko.
Jezeli pasta wyjdzie za twarda dodajcie troche mleka.
Wytnijcie ciasteczka w jakim chcecie ksztalcie, wysokie okolo 1/2 cm,
oproszcie cukrem i upieczcie w piecu w temp. 180°.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl

placki ziemniaczane przywieraja!!!
Papryka konserwowa
sos pomidorowy (nieudany:(((
PILNE: jak długo gotuje sie kukurydzę???
smazenie ryby