Kuchenka mikrofalowa - do czego?

1. Data: 2004-11-01 19:02:08

Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa - do czego?
Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Nov 2004 17:56:17 +0000 (UTC)
Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>
naskrobał(a):

> Chcesz powiedzieć, że granie wina mikrofalą zmienia smak? :)))

nie wiem, bylo paskudne

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2004-11-01 19:47:51

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Nov 2004 19:16:37 +0100 I had a dream that topjes <n...@d...rady> wrote:
> Abstrahując od wina - z tą zmianą smaku to prawda. Kiedyś był bardzo ciekawy
> artykuł w Wiedzy i Życiu na ten temat. Podczas gotowania tradycyjnego i
> gotowania mikrofalami w niektórych przypadkach zachodzą inne reakcje
> chemiczne wskutek czego związki wynikowe mogą być troszkę inne. Nie jestem
> chemikiem więc więcej nie napiszę żeby głupoty nie palnąć :)
> Pocieszające było to, że autor artykułu pisał, iż nie stanowi to żadnego
> zagrożenia dla zdrowia, poza tym problem jest dosyć marginalny :)

Zgadzam się, ale Ty piszesz o _gotowaniu_, a ja o _podgrzewaniu_, a to
różne procesy :)

A to już inna sprawa.

1. Data: 2004-11-01 19:49:14

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Nov 2004 20:02:08 +0100 I had a dream that Sierp <N...@s...netskasuj>
wrote:
> nie wiem, bylo paskudne

To czemu zwalasz na mikrofalę i tworzysz nowe urban legends? :)

1. Data: 2004-11-02 00:40:55

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Nov 2004 19:49:14 +0000 (UTC)
Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>
naskrobał(a):

> To czemu zwalasz na mikrofalę i tworzysz nowe urban legends? :)

szczerze?
wchodze sobie do restauracji.. zamawiam grzane wino, a po chwili
slysze "dzyng" jak w zwyklej budzie z hamburgerami
jak dla mnie mikrofala nie jest do tego
a ze potrawy smakuja gorzej z mikrofalowki, to fakt przeze mnie
(i znajomych) stwierdzony organoleptycznie
Nie kazda potrawa bedzie kiepska, ale wiele po prostu robi sie
mniej smacznych

Sierp

1. Data: 2004-11-02 09:45:06

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Nov 2004 01:40:55 +0100 I had a dream that Sierp <N...@s...netskasuj>
wrote:
> wchodze sobie do restauracji.. zamawiam grzane wino, a po chwili
> slysze "dzyng" jak w zwyklej budzie z hamburgerami
> jak dla mnie mikrofala nie jest do tego

No to załóż sam knajpę i grzej tam alkohol na ognisku czy stosie
atomowym. Albo przyzwyczaj się, że we wszystkich knajpach grzeją alkohol
w mikrofali, bo tak jest lepiej i wygodniej.
Nawet zdziwiłbyś się, ile dań w drogich i ponoć renomowanych
restauracjach wyjeżdża na stół z mikrofali :)
Tylko tam szanują klienta na tyle, żeby wymontować dzwonek z mikrofali
:)

> a ze potrawy smakuja gorzej z mikrofalowki, to fakt przeze mnie
> (i znajomych) stwierdzony organoleptycznie
> Nie kazda potrawa bedzie kiepska, ale wiele po prostu robi sie
> mniej smacznych

Bo mikrofala po prostu służy do podgrzewania. Jak ktoś robi w mikrofali
potrawę, której się tam nie powinno robić, to ma problem.

Ja tylko nie rozumiem, jak ponoć inteligentni ludzie wierzą w takie
brednie zupełnie bez zastanowienia się nad nimi.

1. Data: 2004-11-02 10:12:41

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <N...@s...netskasuj> wrote in message
..
> a ze potrawy smakuja gorzej z mikrofalowki, to fakt przeze mnie
> (i znajomych) stwierdzony organoleptycznie

Tylko co rozumiesz przez potrawy? Owszem, smażyć kotlety w mikrofali to
trochę bez sensu. Ale do podgrzewania większości dań się znakomicie nadaje.
I przy bardziej płynnych daniach konia z rzędem temu kto rozróżni czy to z
mikrofali czy nie :)))

pzdr
topjes

1. Data: 2004-11-02 17:06:02

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 2 Nov 2004 09:45:06 +0000 (UTC)
Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>
naskrobał(a):

> Nawet zdziwiłbyś się, ile dań w drogich i ponoć renomowanych
> restauracjach wyjeżdża na stół z mikrofali :)

nie chodze do drogich :)

> Tylko tam szanują klienta na tyle, żeby wymontować dzwonek z mikrofali
> :)

o to to to ;-)
aczkolwiek przy niektorych potrawach zapewne poznalbym, ze to
mikrofala (albo uznalbym, ze po prostu jest niedobre ;-)

> Bo mikrofala po prostu służy do podgrzewania. Jak ktoś robi w
> mikrofali potrawę, której się tam nie powinno robić, to ma problem.

nigdy nie robilem potraw w mikrofali, zawsze tylko podgrzewalem

> Ja tylko nie rozumiem, jak ponoć inteligentni ludzie wierzą w takie
> brednie zupełnie bez zastanowienia się nad nimi.

tz ktore?

Sierp

1. Data: 2004-11-02 17:06:42

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 2 Nov 2004 11:12:41 +0100
"topjes" <n...@d...rady> naskrobał(a):

> nadaje. I przy bardziej płynnych daniach konia z rzędem temu kto
> rozróżni czy to z mikrofali czy nie :)))

o zupach, kawach i innych takich sie nie wypowiadam - przyznam, ze
nigdy nie podgrzewalem w mikrofali

Sierp

1. Data: 2004-11-02 18:42:51

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Nov 2004 18:06:02 +0100 I had a dream that Sierp <N...@s...netskasuj>
wrote:
> aczkolwiek przy niektorych potrawach zapewne poznalbym, ze to
> mikrofala (albo uznalbym, ze po prostu jest niedobre ;-)

Niemożliwe.

> tz ktore?

Że mogą poznać po smaku lub zapachu, że coś było grzane w mikrofali, a
nie w rondelku na gazie.

Jak potrafisz takie coś, to zgłoś się do TVN - zrobisz tam niezły show
razem z facetem, co przyciąga noże i zabija żelazka ;)

1. Data: 2004-11-03 10:01:01

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> wrote in
message news:slrncofl9b.6v5.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...
> Jak potrafisz takie coś, to zgłoś się do TVN - zrobisz tam niezły show
> razem z facetem, co przyciąga noże i zabija żelazka ;)

Faktem jest, że da się odróżnić odgrzaną w mikrofali (nie na grillu) pizzę a
podgrzaną w piekarniu. Tak samo da się rozróżnić odgrzenego kotleta,
ziemniaki i groszek z marchewką od tego samego odgrzanego na patelni.
Podobnie krokiety, pierogi itp itd.
Bo piszecie chyba o tym samym - tylko troche inaczej ;)

pzdr
topjes

Automat do bramy
kupie strych, lub kawalerke ze strychem
rolety, firanki, zaslony?
czy kuchenka gazowa musi zostac w mieszkaniu?
Podgrzewacz PG-6