Lubicie takie filmy?

101. Data: 2010-01-25 11:08:43

Temat: Re: Lubicie takie filmy?
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:b48fa446-6687-48ae-aa4d-b837056a9775@r19g2000yq
b.googlegroups.com...

Vilar napisał(a):
> My?la?am sobie nad tym, o czym piszesz...
> Wszystko co nas otacza ma na nas wp?yw, programuje nas (w pewien spos?b).
> dlatego m?drze jest (moim skromnym zdaniem) dokonanie wyboru, bo mo?na i??
> kierunku jakiego? dobra, szlachetno?ci, prawo?ci, a mo?na te? w tym drugim
> (archetypy dobrego i z?ego maga np. - umiej?tno?ci te same, ?rodek
> [intencje] inny [inne]).
>
> MK
>

> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
c.googlegroups.com...
> Podobno ten jest mocniejszy od s?awnej Pi?y. Producenci tych film?w
> t?umacz?, ?e chc? pokaza? ludzk? natur? i pokazuj? j? bardzo
> realistycznie. I teraz pytanie , czy og??danie takich film?w co?
> przynosi? A mianowicie co? Czy takie rzeczy uwra?liwiaj? ludzi na
> krzywd? innych, czy te? namawiaj? do powielania? Lub innych rzeczy? Co
> my?licie?
> Tu s? zdj?cia z filmu=

U mnie najczęściej pojawia się człowiek oderwany od siebie, który
utożsamił się z jakąś prawdą i ta prawda prowadzi go do celu, tak jak
Niemcy uważli że wojna prowadzi do oczyszczenia świata ze złych ludzi
i nieśli porządek i zmianę cywilizacji na lepszą, tak jedynie sądzili.
Bo żadna armia nie wygra jak będzie wierzyła że walczy w złym celu. I
właśnie te wpływy najlepsze jakie by były, gdy człowieka odsuną od
rzeczywistości, czyli bycia sobą, to wszyscy wymordują się w imie
miłości, jak np; to się dzieje z katolami.

Globku,
ale bycie sobą, niekoniecznie oznacza bycie "złym", albo przekraczanie norm
w imię jednostkowej "wolności". To jest jakieś romatyczne wyrażanie siebie,
które kojarzy mi się z Cybulskim, albo Deanem.
A jesli bycie sobą oznacza bycie łagodną trąbą (np.)?
Wiesz ile się trzeba uharować, żeby nie dać się idiotycznie sprowokować?

Chodzi mi o wybór, ktory ma każdy z nas. O to, żeby ten wybór był świadomy.
Bo wiesz, niekoniecznie trzeba się wymazać gównem od stóp do głów, żeby
poczuć się wolnym i świadomym (choć dopuszczam, że ktoś, kiedyś będzie
realizować się właśnie w ten sposób).

MK

102. Data: 2010-01-25 11:23:29

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Vilar napisał(a):
> [...]
>
> Globku,
> ale bycie sob?, niekoniecznie oznacza bycie "z?ym", albo przekraczanie norm
> w imi? jednostkowej "wolno?ci". To jest jakie? romatyczne wyra?anie siebie,
> kt?re kojarzy mi si? z Cybulskim, albo Deanem.
> A jesli bycie sob? oznacza bycie ?agodn? tr?b? (np.)?
> Wiesz ile si? trzeba uharowa?, ?eby nie da? si? idiotycznie sprowokowa??
>
> Chodzi mi o wyb?r, ktory ma ka?dy z nas. O to, ?eby ten wyb?r by? ?wiadomy.
> Bo wiesz, niekoniecznie trzeba si? wymaza? g?wnem od st?p do g??w, ?eby
> poczu? si? wolnym i ?wiadomym (cho? dopuszczam, ?e kto?, kiedy? b?dzie

To zależy od sytułacji, bo im więcej wierzących w cnotę tym więcej
widzą grzechu i to już pachnie stosem, gdyż nie dociera że człowiek
składa się i z tego i z tamtego, więc wyparcie grzechu go tak naprawdę
nawarstwia i jest go więcej i nawet to co jest niegrzeszne pojmuje się
jak grzech. Za to ja uwielbiam się tarzać w takiej twórczości 2 klasy,
gdy tam ludzie przeciekają bardziej przez formę z tym jacy naprawdę są
. Wyznanie tej naszej grzesznej ''natury'' cywilizuje nas. Np; seks,
dla katola jest dziki, bo niezasymilowany, bo wyparty, więc wulgarny=
penis na krzyżu= został odebrany wulgarnie, bo oni w tych sprawach są
dzicy i wulgarni. A cywilizując seks, mamy chigienę i zupełnie inne
podejście do seksu.
Lepiej jak coś dzikiego kontrolujemy niż wypieramy, bo kontrola daje
zamianę w pozytyw, a wyparcia nanoszą zboczeńców gwałcących z cnotą na
ustach.

 Umieść wiadomość Anuluj

103. Data: 2010-01-25 11:30:36

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...

[...]

To chyba nie do konca tak.
Bo upraszczając to co piszesz to: tylko "zło" jest autentyczne. A to
przecież nie tak. jeśli akceptujemy swoje złe strony, swój Cień, to
akceptujmy też te dobre.
Właśnie o to mi chodzi. Niekoniecznie to co dobre musi być wdrukowane,
narzucone itd. Czasami po prostu jest. Wiesz...takie zwykłe, ludzkie
odruchy.
Negowanie ich jest takim samym błedem i przegieciem, jak udawanie
świętoszka.

MK

104. Data: 2010-01-25 11:33:51

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

> Dlatego trzeba się uharować, żeby właśnie utrzymać uwięzionego w granicach
> tych norm siebie. Idealny przykład niewoli mentalnej.
> ENder

Nie o to szło.
Wszyscy mamy coś popierzone lekko w głowach: zło = wolność i pełne wyrażanie
siebie. Taki rys naszej cywilizacji (czy wynika z faktu, że zło jest
bardziej nośne medialnie? Bo tu bym upatrywała źródła).
Natomiast prawda, to z reguły pewna równowaga pomiędzy różnymi aspektami.
Nie popadajmy z jednej skrajności w inną.

MK

105. Data: 2010-01-25 11:59:26

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Vilar napisał(a):
> [...]
> zamian? w pozytyw, a wyparcia nanosz? zbocze?c?w gwa?c?cych z cnot? na
> ustach.
>
> To chyba nie do konca tak.
> Bo upraszczaj?c to co piszesz to: tylko "z?o" jest autentyczne. A to
> przecie? nie tak. je?li akceptujemy swoje z?e strony, sw?j Cie?, to
> akceptujmy te? te dobre.
> W?a?nie o to mi chodzi. Niekoniecznie to co dobre musi by? wdrukowane,
> narzucone itd. Czasami po prostu jest. Wiesz...takie zwyk?e, ludzkie
> odruchy.
> Negowanie ich jest takim samym b?edem i przegieciem, jak udawanie

Niem nie rozumiesz, chcesz schematu, albo zło albo dobro, te rzeczy
się przeplatają, to ludzie dążą do schematyzowania, tak jak z tym
Cybulskim, bo żeby być prawdziwym romantycznym pijakiem, trzeba być
jednocześnie trzeźwym realistą, . Postępujesz tak jak ciebie
wychowano, czyli dana schematyczna struktura jest tylko jedna i
powinna zamknąć w sobie wszystko jak wampir i nagle to co dana
struktura wypiera jest bardziej widoczne, palenie kobiet na stosie w
ramach cnoty, co to za cnota, aby palić ludzi..........to właśnie
obrót niezauważalny w całkowitą niemoralność.......a spowodowany
maksymalną moralnością, bo moralność ma pazury.

106. Data: 2010-01-25 12:02:50

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dopóki nie popadam w żadną skrajność jestem wolny i mam wolny wybór.
> I bynajmniej nie chodzi tu o akceptację zła lub nie akceptację, ale o
> świadomość tej równowagi i jej zależności - w zakresie czynu.
> Ponieważ w pozostałym zakresie, zwłaszcza zrozumienia, każda granica
> praktycznie ogranicza wolność wyboru.
> Jak można dokonać wyboru pomiędzy dobrem a złem, jeśli się go nie rozumie?
> Jeśli tak nas mierzi, że nie potrafimy nawet jego dotknąć myślą i
> pojmowaniem?
> Dojrzałość polega właśnie na zdolności do analizy i oceny wszystkich opcji

O to, to...
Plus wzięcie odpowiedzialności za własne wybory i przynajmniej przyblizone
rozumienie ich skutków (bo skutki długofalowe są z reguły ciężkie do
przewidzenia).

Dla mnie ważny jest też trend.
(Wewnętrznie ważny.)
Podejmując decyzje możemy - eufemistycznie mówiąc - kierowac się ku dobremu
lub ku złemu. Dodatkowy aspekt wpływający na podjęcie decyzji. Dla mnie
wazny. (Co prawda tu dotykamy problemu skutków, które często niewiadomo
jakie, tak naprawdę będą).

107. Data: 2010-01-25 12:16:04

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Niem nie rozumiesz, chcesz schematu, albo zło albo dobro, te rzeczy
> się przeplatają,

Zgadzam się.
Co więcej, to co dla jednych jest dobrem, dla innych wcale nim być nie musi.
I na odwrót.

> [...]
> jednocześnie trzeźwym realistą, . Postępujesz tak jak ciebie
> wychowano, czyli dana schematyczna struktura jest tylko jedna i

To może u dzieci Globku.
Wiesz, jak się człowiek powyciera trochę po świecie, to struktura narzucona
przez rodzinę też jakby się mocno przeciera.
Ale wartości zostają, to prawda.
Jeśli są zgodne z naszą wewnętrzną prawdą.

> to właśnie
> obrót niezauważalny w całkowitą niemoralność.......a spowodowany
> maksymalną moralnością, bo moralność ma pazury.
Mam wrażenie, że zaczynamy ocierać się o granice definicji słownikowych.
Bo czy mówiąc niemoralnośc, masz na myśli niemoralność "słownikową", czyli
przekraczanie norm społecznych, czy "niemoralność" wynikającą z postępowania
zgodne z własnymi, wewnętrznymi normami, które mogą być jak najbardziej "po
linii" (przez przypadek) z moralnością społeczną.

Wiesz jakie mam skojarzenie:
Środowisko gejowskie.
Wśród gejów istnieje tendencja do traktowania osób hetero jako homo. (Bo
homo jest wewnętrzną normą tej społeczności).
W związku z tym osoby hetero poddawane są swoistym naciskom, które mają
skłonić je do ujawnienia się, comming-outu, który stoi całkowicie w
sprzeczności z ich upodobaniami.
Rozumiesz teraz?
Właśnie coś takiego miałam na myśli mówiąc, że czasami trzeba się uharować,
żeby swoją "normalną" moralność pokazać i udowodnić innym.

MK

108. Data: 2010-01-25 12:26:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Dojrzałość polega właśnie na zdolności do analizy i oceny wszystkich
> opcji i znalezienie równowagi między nimi.

I uznaniem faktu, że inni mogą tą samą drogą (np. analizy) dojść do
innej opcji, która jest prawdopodobnie równorzędna i ma taką samą wartość.

Ewa

109. Data: 2010-01-25 12:35:04

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Vilar napisał(a):
> [...]
>
> Wiesz jakie mam skojarzenie:
> ?rodowisko gejowskie.
> W?r?d gej?w istnieje tendencja do traktowania os?b hetero jako homo. (Bo
> homo jest wewn?trzn? norm? tej spo?eczno?ci).
> W zwi?zku z tym osoby hetero poddawane s? swoistym naciskom, kt?re maj?
> sk?oni? je do ujawnienia si?, comming-outu, kt?ry stoi ca?kowicie w
> sprzeczno?ci z ich upodobaniami.
> Rozumiesz teraz?
> W?a?nie co? takiego mia?am na my?li m?wi?c, ?e czasami trzeba si? uharowa?,
> ?eby swoj? "normaln?" moralno?? pokaza? i udowodni? innym.

No bo dążą do schematyzowania, to homo co podajesz, tak ja mówiłem w
tamtym poście. Nie rozumiesz tej moralności- niemoranej.
Dla większości polaków, bo są 200 lat do tyłu, grzech jest odstępstwem
od moralności i trzeba jeszcze większej moralności aby grzech wytępić.
Niestety te półprawdy są przestarzałe, gdyż jak będziesz dążyć do
skrajnej moralności, to coraz więcej będzie niemoralności, najwięksi
wariaci wzieli się z tego, że tym wszystkim moralnością prawie
sprostali i w imię moralności zaczeła się zagłada wszyskiego co żyje,
bo struktura zaczyna rządzić się sama, a chce pęcznieć więc żywi się
wszystkim by tylko ona cały czas istniała. To skrajna moralność
prowadzi do skrajnej niemoralności. Ludzie mniej moralni robią mniej
zła.

110. Data: 2010-01-25 12:39:39

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...

> [...]
>wszystkim by tylko ona cały czas istniała. To skrajna moralność
>prowadzi do skrajnej niemoralności. Ludzie mniej moralni robią mniej

Globek - nie łapiesz.
Piszę o tym, że np. ja regularna hetero akceptuję ich w czambuł. Co mnie w
sumie obchodzi w jakich konfiguracjach sypiają.

Natomiast oni (homosie) mają problem z akceptacją, że ktoś może być po
prostu hetero.

MK

He...he
Paplanie o wszystkim i o niczym
Sie przedstawiam - by, nie bylo niedomowien
Post scriptum
Zrobili nowe - cos, jak Avatora a ja pamietam to tak: