Moja ulubiona zapiekanka

1. Data: 2006-11-09 20:07:29

Temat: Moja ulubiona zapiekanka
Od: "Fama" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniaki w grube plastry
Cebula w grube plastry
Filet rybny (łosoś, panga, dorsz)
Cebula w grube plastry
Ziemniaki w grube plastry

W naczyniu żaroodpornym polane oliwą i doprawione ulubionymi przyprawami
(moje: w deseń indyjski: garam masala, jak nie mam - samo curry). Zapiekane
ok. 1,5 godziny w gorącym piekarniku.

Aromatyczne, chrupiące, proste, szybkie w przygotowaniu.

Czy znacie coś podobnie genialnego?

Agnes

2. Data: 2006-11-09 21:58:27

Temat: Re: Moja ulubiona zapiekanka
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Fama napisał(a):
> [...]
> ok. 1,5 godziny w gorącym piekarniku.
>
> Aromatyczne, chrupiące, proste, szybkie w przygotowaniu.

Skoro zapiekane 1,5 godziny to rozumiem ze surowe ziemniaki, tak?
Bo wlasnie na jutro zaplanowalam rybke i zastanawialam sie wlasnie jak
ja zrobic.

3. Data: 2006-11-10 17:19:03

Od: "Fama" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, surowe.
Polecam, smacznego.

4. Data: 2006-11-10 17:59:24

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Fama wrote:
> [...]
> ok. 1,5 godziny w gorącym piekarniku.
>
> Aromatyczne, chrupiące, proste, szybkie w przygotowaniu.

Zapiekanka z lososia

Naczynie zaroodporne wysmarowac grubo maslem. Ulozyc w nim warstwami jak
nastepuje:
cebulka dymka na spodzie
na to pokrojone pieczarki
nastepnie filet lososia pokrojony w plastry 1 cm grubosci
posypac na wierzchu gruba warstwa posiekanego koperku
dodac duzo pieprzu, troche soli miedzy warstwami
plus 1/2 szklanki bialego wytrawnego wina, zakryc szczelnie i piec w
goracym piekarniku 20 minut. Podac z ryzem, salatka z czerwonej papryki.
Magdalena Bassett

5. Data: 2006-11-10 21:33:48

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fama napisał(a):
Ja tak bardziej prosto:
-ziemniaki w plasterki - zblanszować
-marchewka w plasterki
- kaszanka cienka w całości, gruba w plastry (grube)
- cebula w plastry, ją lekko podsmażyć. Wszystko na przemian do
żaroodpornego naczynia, przyprawić i do piekarnika (przykryte).
Dodać tłuszczu.
Zamiast kaszanki można dać podsmażone żeberka.
Do tego surówka z kiszonej kapusty.

Pzdr.Janusz

6. Data: 2006-11-10 21:43:02

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy znacie coś podobnie genialnego?

znam :) zapiekanke z pieczarkami :)

Bierzemy dluga bagietke pszenna i kroimy na 3 odcinki po ok 20-25 cm. potem
na polowe i odkladamy na bok.
70 dkg pieczarek scieramy na tarce i na bok
2 duze cebule i 2 zabki czosnku obieramu. cebulke scinamy w podluzne paski,
czosnek wyciskamy.
i teraz: na patelnie wlewamy duza lyzke oliwy z oliwek i na nia czosnek zeby
sie zarumienil. dzieki temu nie bedzie czuc czosnkiem, a smak zostanie. jak
sie zarumieni dorzucamy cebule. do zeszklenia, potem pieczarki. pieprzymy i
solimy do smaku (ile kto lubi). jak pieczarki puszcza wode od soli
przykrywamy pokrywka zeby sie ciupke podusilo to wszystko. po ok. 7 minutach
zdejmujemy pokrywke i dolewamy pol szklanki owdy. nastepne 3-4 minuty
dusimy, po czym zageszczamy 1-2 lyzkami maki. powinna powstac mala papka o
smaku pieczarkowym. jesli konsystencja bedzie odpowiednia nakladamy to na
kawalki bagietek (nie trzeba zalowac bo to zapiekanka w naszym wykonaniu a
nie z przydworcowej budki, gdzie sie zaluje wszystkiego) i po wierzchu
scieramy zolty ser (polecam goude, lub radamer). wstawiamy do piekarnika
(mozna tez do mikrofali) w piekarniku rozgrzanym do ok. 180 stopni celcjusza
na ok. 10-15 minut. po wyjeciu mozna spozywac. pyszota. polecam :)
panom do tego do smaku polecam zimne piwko.
paniom zimna cole :)

DO PANI HANI...
szpinak na surowo
szpinak
sałatka lub surówka z duza ilościa natki pietruszki
ZIEMNIACZANKA GORSKA NIE TYLKO...