Mrożenie zupy ogórkowej

1. Data: 2006-07-18 14:44:29

Temat: Mrożenie zupy ogórkowej
Od: Pawel Chmielewski <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Robię właśnie ogórkową z kiszonych ogórków, a że jestem akurat sam, to się
boję, że mi się zepsuje, zanim zdążę zjeść. Więc mam pytanie - Czy ogórkową
da się zamrozić? Coś mi się kojarzy, że kwaśnych rzeczy nie można/nie da
się...
Jeśli tak, to:
- jak to zrobić? W jakimś pojemniku, słoiku..?
- zwykle dodaję śmietanę do zupy. Czy do tej części na mrożenie mogę też ją
dodać?

Dziękuję i pozdrawiam.
Pawel

2. Data: 2006-07-18 15:15:29

Temat: Re: Mrożenie zupy ogórkowej
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel Chmielewski" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
> - jak to zrobić? W jakimś pojemniku, słoiku..?
> - zwykle dodaję śmietanę do zupy. Czy do tej części na mrożenie mogę też

W czymś elastycznym. Byle nie słoik i nie garnek. To może być nawet woreczek
po mleku, trzeba mieć tylko zgrzewarkę do folii. Najlepiej, gdyby to były
pojemniki plastikowe, takie, w jakich można jedzenie na wynos kupić.
Oczywiście można w specjalnych pojemnikach, ale porównanie cen wychodzi
niekorzystnie dla nich...

3. Data: 2006-07-18 15:49:24

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W czymś elastycznym. Byle nie słoik i nie garnek.

Ależ słoik być może! Tylko trzeba zostawić miejsce na "wyrost i spuchliznę",
gdy zupa zwiększy objętość po zamarznięciu.

Można też woreczek na mrożonki włożyć do garnka, wlać zupę, zamrozić, a
potem wyjąć ofoliowany "walec z zupy" z garnka.

Oba sposoby przetestowane w warunkach domowych.

Ania

4. Data: 2006-07-18 15:51:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
> potem wyjąć ofoliowany "walec z zupy" z garnka.
>
> Oba sposoby przetestowane w warunkach domowych.

To "strasznie" wolno twoja zamrażarka mrozi, lub dużo tłuszczu lub soli w
zupie. U mnie z miejsca by trzasnął po zamarznięciu powierzchni zupy w
słoiku.

5. Data: 2006-07-18 15:52:12

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Chmielewski <d...@g...pl> napisał(a):

Jeszcze wracając do meritum:

>- Czy ogórkową
> da się zamrozić? Coś mi się kojarzy, że kwaśnych rzeczy nie można/nie da
> się...

Można, czemu nie! A lody cytrynowe? A bigos?

> - zwykle dodaję śmietanę do zupy. Czy do tej części na mrożenie mogę też

> dodać?

Moim zdaniem tak. Tylko potem powoli rozmrażać, żeby się nie zagotowała i
nie zwarzyła.

Ania

6. Data: 2006-07-18 15:55:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ją
>
> Moim zdaniem tak. Tylko potem powoli rozmrażać, żeby się nie zagotowała i

Odradzam przechowywanie zupy ze śmietaną niezagotowaną. Ja śmietanę dodaję
na końcu i króciutko zagotowuję (zagęszczam wcześniej mąką rozprowadzoną
wodą). Te śmietany, które używam nie są sztuczne, a więc mają bakterie...

7. Data: 2006-07-18 16:06:17

Od: "helen paar" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Da się - na przykład w pojemnikach po ramie - i mrożę już ze śmietaną - też
lekko ją przegotowuję;
jest potem jadalna - to znaczy ze wszyscy mężczyźni z mojego domu ja jedzą i
nie wiedzą że to zamrożona sprzed dwóch tygodni :)

pozdrawiam
helen paar

8. Data: 2006-07-18 16:10:16

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> To "strasznie" wolno twoja zamrażarka mrozi, lub dużo tłuszczu lub soli w
> zupie. U mnie z miejsca by trzasnął po zamarznięciu powierzchni zupy w
> słoiku.

Czyli co - moja lepsza, bo słoików nie tłucze! A z zamrażaniem mi się nie
śpieszy.

Solimy i tłuszczymy mało.

Ania

9. Data: 2006-07-18 16:11:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"helen paar" <b...@w...pl> wrote in message
> [...]
> jest potem jadalna - to znaczy ze wszyscy mężczyźni z mojego domu ja jedzą
> i nie wiedzą że to zamrożona sprzed dwóch tygodni :)

Nie rusza Cię sumienie? U mnie moja żona zjada to, co sobie namrozi, ja
jadam świeże...

10. Data: 2006-07-18 16:15:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "helen paar" <b...@w...pl> wrote in message

> Nie rusza Cię sumienie? U mnie moja żona zjada to, co sobie namrozi, ja
> jadam świeże...

Kiedyś bigos gotowałem w 35l garze, część szła do wecków, część do
pojemników i do zamrażarki, ja jadałem ze słoików - trzeba było zejść do
piwnicy, żonie wygodnie było wpaść na przerwie do domu (mieszkamy w szkole)
i wyciągnąć pojemnik z zamrażarki, na patelenkę (szybciej zagrzane) i zdąży
jeszcze zjeść... I tak już zostało.

panga z...?
Leczenie jedzenem - rozwolnienie
drożdże sypkie i tradycyjne