Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ...

21. Data: 2007-04-28 14:57:47

Temat: Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ..
Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał(a):
> Witam,
> a co powiesz o sprzecie szwajcarskiej firmy microlife, model BP 3AC1-1.
> Uzywam tego miernika jako, ze ma interfejs pozwalajacy zgrywac wyniki
> pomiarow na PC. Biore sobie pozniej taki wydruk i pokazuje lekarzowi.
> Akurat w cisnieniomierzach nie jestem specem ale witam kolege po fachu.
> Ja dla odmiany zajmuje sie sprzetem dla diagnostyki laboratoryjnej od
> ok 20 lat.

Witam :-) Model z górnej półki "dla domu"... kosztuje w UK ok. 100
funtów i jest tam stosowany dosyć powszechnie. Dobra rozdzielczość, błąd
praktycznie najmniejszy z możliwych. Ambitni lekarze są zdania, że może
prowadzić do hipochondrii właśnie z powodu tak rozbudowanego modułu
analizy wyników... może coś w tym jest... Jeżeli chodzi o wyroby
sprzedawane na tzw. zachodzie a w Polsce, to jest nie tyle kolosalna
różnica, ale to są całkiem inne wyroby pod tą samą nazwą. U nas
oczywiście są te gorsze... Dotyczy to nie tylko wyrobów technicznych,
ale też i spożywczych... Nie zajmowałem się tym modelem, nie pracuję w
serwisie, ale przy atestacji w tzw. badaniach typu, na zlecenie. W
Polsce największym problemem jest brak urządzeń kontrolnych. Kiedyś
brałem udział w opracowaniu takiego wzorcowego "człowieka" do skalowania
ciśnieniomierzy, ale fabrykę zaorano w ramach restrukturyzacji i zapadła
cisza. Zawodowo zajmuję się sprzętem do kontroli działania narządów np.
pilotów, nurków i innych "samobójców" :-) w zastosowaniu wojskowym. Tam
jest inne podejście do pacjenta, chodzi bowiem o wydłużenie maksymalnie
czasu przeżycia w skrajnych warunkach. Pomału i ta dziedzina zostanie
zaorana i na słowiańskich ziemiach powstanie skansen techniczny...

Pozdrawiam
Juanitos

22. Data: 2007-04-28 17:36:35

Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juanitos pisze:

> Witam :-) Model z górnej półki "dla domu"... kosztuje w UK ok. 100
> funtów i jest tam stosowany dosyć powszechnie. Dobra rozdzielczość, błąd
> praktycznie najmniejszy z możliwych.
patrz pan, a ja w Polsce dalem 400 zl na allegro ;-), nowy z gwarancją

Ambitni lekarze są zdania, że może
> prowadzić do hipochondrii właśnie z powodu tak rozbudowanego modułu
> analizy wyników... może coś w tym jest...
czasamiu sobie spojrze na statystyke pomiarow ale tylko aby upewnic sie
ze trzymam sie w pewnym zakresie

> [...]
> różnica, ale to są całkiem inne wyroby pod tą samą nazwą. U nas
> oczywiście są te gorsze... Dotyczy to nie tylko wyrobów technicznych,

Nie wiem jak z tymi do sprzedazy detalicznej, co do sprzetu szpitalnego
to mogę Cię zapewnic, że idzie prosto z fabryki, dokladnie to samo co do
US i reszty świata, nie bedę mowil jaka marka, zeby mnie o kryptoreklamę
nie posądzili ;-)

Nie zajmowałem się tym modelem, nie pracuję w
> serwisie, ale przy atestacji w tzw. badaniach typu, na zlecenie. W
> Polsce największym problemem jest brak urządzeń kontrolnych.
Może nie tyle brak urządzeń co jednostki wyspecjalizowanej w sprzecie
medycznym, dawny COTM (Centralny Osrodek Techniki Medycznej) zakonczyl
dzialalnosć wiele lat temu i nastepcy jakos nie widac. Obecnie atestacje
sprzetu wykonuje sie w tej samej jednostce co bada sprzet AGD. Baze
pomiarowa maja calkiem porzadna i nowoczesna ale sprzet medyczny ma
jednak swoje specyficznosci!

Pomału i ta dziedzina zostanie
> zaorana i na słowiańskich ziemiach powstanie skansen techniczny...

Problem jest jeden - kasa. R&D pochłaniają takie fundusze, ze naszych
rodzimych, malych producentów absolutnie nie stac na opracowanie nowych
rozwiazan. Trafiaja sie perełki ale zazwyczaj konczy sie na tym iż prawa
patentowe wykupuje swiatowy gigant o on zarabia finalnie na tym kasę.

Mnie osobiscie martwią inne rzeczy, nawet najnowszy sprzet trafiajacy do
szpitala wymaga pieniedzy na utrzymanie i konserwację. A z tym jest
coraz gorzej. Jak nic sie nie zmieni w finansowaniu sluzby zdrowia to za
pare latek w wielu szpitalach ten nowoczesny sprzet bedzie albo wogole
nie dzialac albo dzialac kiepsko, bo nie bedzie konserwowany na
odpowiednim poziomie.

Pozdrawiam
Michał

23. Data: 2007-04-28 19:54:14

Od: "JohnyBravo" <J...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Wszelkie omrony i inne zlomy morzesc wyrzucic na smietnik jesli pomiar
cisnienia to tylko i wylacznie stara sprawdzona metoda sluchawkowa.
Na tych sympozjach serwuja tylko i wylacznie ciemnote.

24. Data: 2007-04-28 19:55:45

Od: "JohnyBravo" <J...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Ten niby noiwoczesny sprzet jest bardzo czesto gowno wart kupuja go ludzie
nie majacy pojecia o elektronice i jej wadach i to sie pozniej msci na
pcacjenatch.

25. Data: 2007-04-30 12:15:35

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanitos" <j...@p...me.uk> napisał w wiadomości

> Gdybym napisał, że tylko od ciśnieniomierzy, to byłoby znaczne
> uproszczenie. ale nie mogę tez napisać, ze znam się na wszystkich cudach
> wymyślonych przez ludzi :-)Np. nie zajmowałem się nigdy aparatami RTG. Na
> wszelki wypadek zapytaj, może coś odpowiem jak dam rade
Czy spotkałeś się z aparatem do stosowania prądów selektywnych (m. in. na
podnoszenie układu sympatycznego lub parasympatycznego), którego autorem
jest dr Kwaśniewski z ks. prof. Sedlakiem. Jest dopuszczony i zalecany do
użytku przez Ministerstwo Zdrowia w 1987 roku. W aparacie tym są też prądy
neofaradyczne, SVU (na nietrzymanie moczu) i zerowe.
Pozdrawiam Jurek M.

26. Data: 2007-04-30 13:47:24

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał(a):
> [...]
> użytku przez Ministerstwo Zdrowia w 1987 roku. W aparacie tym są też prądy
> neofaradyczne, SVU (na nietrzymanie moczu) i zerowe.

Niestety nie słyszałem o takich urządzeniach. Księdza znałem osobiście
dosyć dobrze, ale nic na taki temat nie rozmawialiśmy. Z całym
szacunkiem dla ks. prof. ale nie sądzę, aby miał możliwość zajmowania
się takimi urządzeniami. Znałem też dobrze prof. Manczarskiego i ten Pan
faktycznie zajmował się różnymi ciekawymi rzeczami, ale przecież był to
akademik z krwi i kości, poza tym elektronik.

Pozdrawiam
Juanitos

27. Data: 2007-04-30 14:34:20

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Apr 2007 14:15:35 +0200, Jurek wrote:

> Czy spotkałeś się z aparatem do stosowania prądów selektywnych (m. in. na
> podnoszenie układu sympatycznego lub parasympatycznego), którego autorem
> jest dr Kwaśniewski z ks. prof. Sedlakiem. Jest dopuszczony i zalecany

Raczej: jest oceniony jako bezpieczny. Czyli w najlepszym wypadku nie
robi nic.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

28. Data: 2007-04-30 15:04:55

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urządzeniami. Znałem też dobrze prof. Manczarskiego i ten Pan faktycznie
> zajmował się różnymi ciekawymi rzeczami, ale przecież był to akademik z

Ksiądz prof. Sedlak znał się osobiście z doktorem Kwaśniewskim, i to ksiądz
wiele zasugerował doktorowi odnośnie parametrów prądów, ponieważ miał
ogromną wiedzę z dziedziny bioelektroniki, którą sam stworzył. (Sam
zachłystuję się książkami, które napisał ksiądz...:) Uważam, że takiego
umysłu nie było na Ziemi od czasu Kopernika... Ksiądz uważał, że jego wiedzę
ludzie zrozumie za 100/150 lat.
Pozdrawiam Jurek M.

29. Data: 2007-04-30 15:06:13

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej: jest oceniony jako bezpieczny. Czyli w najlepszym wypadku nie
> robi nic.

Nie pytałem o zdanie aparatu kompletnego dyletanta, któremu się zdaje, że
coś tam wie...
Pozdrawiam Jurek M.

30. Data: 2007-04-30 15:41:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Apr 2007 17:06:13 +0200, Jurek wrote:

> Nie pytałem o zdanie aparatu kompletnego dyletanta, któremu się zdaje, że
> coś tam wie...

To też dyletant Ci nie odpowiedział.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)