Nalewka z kwiatow czarnego bzu dla Krysi opakowanej :-)

1. Data: 2002-10-31 10:30:59

Temat: Nalewka z kwiatow czarnego bzu dla Krysi opakowanej :-)
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

50 baldachow kwiatow czarnego bzu
4 cytryny (40dag)
lub 2 cytryny (20dag) i 3 limety (nie wiem co to, moze limonki?)
70 dag cukru
1 l spirytusu 96%
1 łyzeczka suszonego korzenia arcydziegla

Z cukru oraz 1l wody ugotowac syrop i odstawic do przestygnięcia. Dwie
cytryny wyszorowac namydlona szczoteczka, oplukac goraca woda,
pokroic w plasterki i oczyscic z pestek. Do wyparzonego słoja
włożyc kwiatyczarnego bzu przekladajac plasterkami cytryny, zalac
syropem, nastepnie przykryc sloj pergaminem i postawic w naslonecznionym

miejascu na 10 dni. Co jakis czas sprawdzac, czy sok nie fermentuje
i ewentualnie przemieszac zawratosc sloja wyparzona lyzka.
SOk zlac do garnaka przez sito wylozone gaza, polaczyc ze spirytusem
wymieszac i dodac sok wycisniety z pozostalych cytryn albo limet.
Nalewke przelac do dwoch litrowych butelel, dodac do kazdej po 1/2
lyzeczki
arcydziegla i odtawic na 4 tygodnie (co 3-4 dni wstrzasac butelka).
natsepnie pozostawic nalewke na 2 tygodnie, aby sie sklarowala,
a pozniej zlac znad osadu, osad przefiltrowac i polaczyc z nalewka.
Mozna pic od razu, ale jest znacznie lepsza, jesli postoi 4 tygodnie.

Przepisu jeszcze nie sprawdzalam, musi poczekac do wiosny.
Mam zastrzezenia co do ilosci cukru - wydaje mi sie za duza, ale
ja nie lubie slodkich napojow.

Krycha

1. Data: 2002-10-31 20:39:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 31 Oct 2002 11:30:59 +0100, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

> [...]
>
>Przepisu jeszcze nie sprawdzalam, musi poczekac do wiosny.
>Mam zastrzezenia co do ilosci cukru - wydaje mi sie za duza, ale

nie tne przepsiu, bo jakby co to...

tez mi sie wydaje duzo tego cukru...moze on ma zadzialac ze
spirytusikiem...

sok sie robi bardzo podobnie, ale krocej to ma stac przed
butelkowaniem

jedno mnie gnebi - co to ten arcydziegiel i skad go brac

dzieki

Trys

P.S. Wlasnie podnioslam jednak odwlok ze stolka i zajrzalam do
slownika - po naszemu to angelica, to juz alles ist klaar.

a odwloka nie chcialo mi sie ruszac, bo mialam dzien spedzony
turystycznei z dzieckiem (starozytne miasto Hexham oraz Carlisle
- kontrastowo - dziura) - albo chodzilam duzo, albo jechalam duzo
i to duzo z tego duzo w robotach drogowych i korkach godziny
szczytu, czyli narobilam sie nogami
K.T. - starannie opakowana

Wyborcza-wedliny i woda
Boska zalewajka Kaski (obiecana Waldkowi)
Pytanie o naleśniki
Grzane wino, wersja biala - pomozcie ;-)
Cos dla pan i panow (niektorych) !!!!!!!!!