Re: Nalewka z kwiatow czarnego bzu dla Krysi opakowanej :-)

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Nalewka z kwiatow czarnego bzu dla Krysi opakowanej :-)
Date: Thu, 31 Oct 2002 20:39:48 +0000

On Thu, 31 Oct 2002 11:30:59 +0100, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

>50 baldachow kwiatow czarnego bzu
>4 cytryny (40dag)
>lub 2 cytryny (20dag) i 3 limety (nie wiem co to, moze limonki?)
>70 dag cukru
>1 l spirytusu 96%
>1 ?yzeczka suszonego korzenia arcydziegla
>
>Z cukru oraz 1l wody ugotowac syrop i odstawic do przestygni?cia. Dwie
>cytryny wyszorowac namydlona szczoteczka, oplukac goraca woda,
>pokroic w plasterki i oczyscic z pestek. Do wyparzonego s?oja
>w?o?yc kwiatyczarnego bzu przekladajac plasterkami cytryny, zalac
> [...]

nie tne przepsiu, bo jakby co to...

tez mi sie wydaje duzo tego cukru...moze on ma zadzialac ze
spirytusikiem...

sok sie robi bardzo podobnie, ale krocej to ma stac przed
butelkowaniem

jedno mnie gnebi - co to ten arcydziegiel i skad go brac

dzieki

Trys

P.S. Wlasnie podnioslam jednak odwlok ze stolka i zajrzalam do
slownika - po naszemu to angelica, to juz alles ist klaar.

a odwloka nie chcialo mi sie ruszac, bo mialam dzien spedzony
turystycznei z dzieckiem (starozytne miasto Hexham oraz Carlisle
- kontrastowo - dziura) - albo chodzilam duzo, albo jechalam duzo
i to duzo z tego duzo w robotach drogowych i korkach godziny
szczytu, czyli narobilam sie nogami
K.T. - starannie opakowana