Gulasz

1. Data: 2002-10-31 10:33:23

Temat: Gulasz
Od: "MW" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie wczorja robilam gulasz, jestem poczatkujaca kucharka wiec
wszystkie rady sa dla mnei cenne wg przepisu mialam mieso otoczyc w mace i
podsmazyc na rozgrzanej patelni a potem do rondla i dusisc \
Tak zrobilam ale mieso mimo przysmazenia go bylo niesmaczne maka jakas taka
rozmiekczona
Co zrobic zeby gulasz byl dobry?
Megi

1. Data: 2002-10-31 10:43:39

Temat: Re: Gulasz
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MW" <a...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
> podsmazyc na rozgrzanej patelni a potem do rondla i dusisc \
> Tak zrobilam ale mieso mimo przysmazenia go bylo niesmaczne maka jakas

Mąka jeśli już to do zagęszczenia na koniec, jeśli sama cebula nie
wystarczy.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-31 10:56:17

Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:

> [...]
niesmaczne maka jakas
> taka

> Mąka jeśli już to do zagęszczenia na koniec, jeśli sama

Albo za mały ogien. Obtoczone mieso trzeba dobrze
zrumienic. Do tego sporo przypraw potem do duszenia.
Pyszny jest gulasz wolowy ze spora iloscia gozdzikow.
Do tego ryz... i surowka np. z bialej, startej na
duzych oczkach kapusty, takoz selera, marchewki,
jablka kwasnego i wymieszana z majonezem...
Zycze powodzenia w eksperymentowaniu
Mika

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

1. Data: 2002-10-31 11:05:26

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podsmazyc na rozgrzanej patelni a potem do rondla i dusisc \
> Tak zrobilam ale mieso mimo przysmazenia go bylo niesmaczne maka jakas

Ja gulasz robie tak:
mieso w kostke kroje (wielkosc wg zyczenia) i rzucam na rozgrzany tluszcz
(bez obtaczania w mace). Tak smaze az sie calkowicie zetnie i jesli to jest
mieso wolowe to wystarczy (sos bedzie mial ladny,ciemny kolor) , a jesli
inne jasniejsze to smaze, az sie podrumieni. Nastepnie podlewam woda, dodaje
ziele angielskie, pieprz nie mielony i liscie laurowe (pare 2-3), i dusze
calosc, az bedzie odpowiednio miekka. Nie sole!!!! Gdy twardosc jest juz
wlasciwa - zageszczam sos maka, sole, pieprze mielonym pieprzem i podprawiam
lekko smietana.
Podaje z makaronem najczesciej.
Smacznego.
Pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-10-31 11:05:48

Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Mam nadzieje,ze porazka Cie nie zniecheci ;-)
Czesto w przepisach pisza o tym obtaczaniu w make, zdecydowanie lepiej jest
tylko opruszyc maka z wierzchu. Sadze, ze powodem rozmiekczenia maki (a za
pewne i zrobienie sie zniej szarej papki) byla za niska temperatura
tluszczu. Jezeli chcesz obsmazac mieso do gulaszu musisz nagrzac patelnie do
czerwonosci z odpowiednio duza iloscia tluszczu tak, aby po wrzuceniu mieso
strzelalo a nie bron boze puscilo sos. Dlatego nalezy wrzucac mieso takimi
porcjami zeby nie wystudzalo Ci patelni. Drobiagi ale o decydujacym
znaczeniu dla wygladu gulaszu...
Dodawanie maki do miesa zastepuje pozniejsze robienie zasmazki do sosu.

1. Data: 2002-10-31 11:19:56

Od: g...@a...net (Gosia Jurczyszyn) szukaj wiadomości tego autora

> wg przepisu mialam mieso otoczyc w mace i
> podsmazyc na rozgrzanej patelni a potem do rondla i dusisc \
-------------
W zyciu tak nie robilam... Czasami je obsmazalam, owszem, ale w mace nigdy.
A w ogole produkuje potrawe tak: mieso kroje w kostke, taka po 2 cm. Siekam
drobno cebule, szkle na oleju/smalcu od razu we wlasciwym rondlu, dodaje do
tego czosneczek, jak trzeba, potem mieso i ewentualnie warzywa, jakie akurat
mam zamiar zuzyc (np. papryke), dusze, ile trzeba - nawet i godzine i
poltorej i lepiej, zalezy od mieska,dolewajac wody albo wina. na pol godziny
przed koncem dodaje przyprawy (oprocz wypadku, kiedy gulasz jest z papryka
slodka, taka sie daje na poczatku. Na poczatku tez dodaje przecieru
pomidorowego, jesli cwicze ten wariant.
A, czasami, kiedy sie spiesze, to miesko przed obrobka piore tluczkiem.
Nieladnie tak, ale szybciej sie wtedy dusi...
Z makaronikiem jest pycha...:)))))
Gosia
_____________________
Mezczyzni kochaja jesc. Niekiedy kochaja takze kobiete. Nigdy jednakze nie
kochaja jej bardziej niz jesc

1. Data: 2002-10-31 11:34:15

Od: "MW" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wasze podopowiedzi ju zniegdy nie bede obtaczac do gulaszu:))))
A dzis i tak musze to zjesc :))))))))))))

Megi

1. Data: 2002-10-31 11:44:09

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strzelalo a nie bron boze puscilo sos. Dlatego
nalezy wrzucac mieso takimi
> porcjami zeby nie wystudzalo Ci patelni.
=============
Tez sie podpisuje pod tymi radami.
Mieso ktore pusci sok jest twarde i "zdrewniale" i
bez smaku.
Prawidlowo podsmazone jest miekkie i soczyste.
Na tej patelni rozgrzanej "do czerwonosci" raczej
nie eksperymentuj z olejem. Tylko smalec! I trzeba
uwazac aby mieso lekko zrumienic, a nie spalic, bo
bedzie do kitu.
Z patelni - od razu do duszenia (ja to robie na
dwoch patelniach "goracej" i "zimnej") bo jesli
miesu pozwolisz stygnac na talerzu - zaczyna
puszczac sok.
Na "zimnej" patelni, zanim podleje woda, czesto
dorzucam cebule, czosnki i inne przyprawy, aby sie
chwile przesmazyly z miesem.

milosnik gulaszy

waldek
============

1. Data: 2002-10-31 12:10:05

Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> puszczac sok.
> Na "zimnej" patelni, zanim podleje woda, czesto
> dorzucam cebule, czosnki i inne przyprawy, aby sie

Waldek, ile lat Ty juz gotujesz? Twoje umiejętności
nabyte droga doświadczeń są wręcz porażające !!!
Jestem pod wrażeniem ;)

1. Data: 2002-10-31 13:52:07

Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MW" <a...@a...com> napisał w wiadomości

> Co zrobic zeby gulasz byl dobry?
to ja tez podam swoj przepis
Miesko w kosteczke wg upodobania. Na rozgrzany olej malymi porcjami (juz
ktos to pisal) zeby nie wystudzic patelni i zeby nie puszczalo sokow.
Jak mi sie taka porcja podpiecze to do garnka ja a na patelnie nastepna. Jak
cale miesko w garnku jest zalewam woda dodaje rosolek ziele angielskie lisc
laurowy odrobine pieprzu i galki muszkatalowej, troche suszonych warzyw
(marchewka pietruszka seler itp-taka mieszanka), jesli mam sile (nienawidze
obierac i kroic) to dodaje cebulke i dusze dusze dusze. U mnie gulasz robi
sie min 2 godziny.na malutkim ogniu byle by tylko tak pykalo sobie... Jesli
trzeba dolewam wody w miedzyczasie.Na koniec zageszczam maka bo lubie dosc
gesty gulasz. To jest podstawowa wersja. A w wiekszosci przypadkow w
miedzyczasie dodaje drobno pocieta papryke (ja wrzucam do tego czegos od
koktaili i robi mi z tego papke , wtedy zostawiam kilka "wiekszych"
plasterkow zeby bylo witac tez ta papryczke) , i pomidory (swieze lub z
puszki). Wtedy doprawiam jeszcze papryka w proszku. Ogolnie do smaku
doprawiam na sam koniec.
U mnie miesko musi byc tak mieciutkie zeby pod jezykiem sie delikatnie
rozchodzilo. Za to zawsze jest soczyste i wogole super

Kropelka

ps. Ostatnio moj TZ mial dopilnowac gulaszu i po 2 godzinach przypomnial
sobie ze cos jest na gazie i wyszedl baaaaaaardzo gesty gulasz bez zadnej
maki hehehe

> Megi

Nalewka z kwiatow czarnego bzu dla Krysi opakowanej :-)
Wyborcza-wedliny i woda
Boska zalewajka Kaski (obiecana Waldkowi)
Pytanie o naleśniki
Grzane wino, wersja biala - pomozcie ;-)