Nalewki/likery na wodce (nie na spirytusie etc.)?

1. Data: 2009-09-03 11:58:23

Temat: Nalewki/likery na wodce (nie na spirytusie etc.)?
Od: WRonX <w...@-...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupe.

Po weselu zostalo mi pare(nascie) buteleczek "czystej". Pomyslelismy z
zona, ze mozna zrobic rozniste nalewki. Niestety, wiekszosc przepisow, n
a jakie trafiam, przewiduja spirytus, albo spirytus *i* wodke. Czy na
samej wodce mozna zrobic jakas porzadna nalewke?

Nie chodzi mi o rzeczy w stylu "wez garsc landrynek/Skittles i wrzuc do
flaszki", raczej cos na:
- owocach
- orzechach (podobno nie o tej porze roku?)
- ew. ziolach

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

2. Data: 2009-09-03 12:21:10

Temat: Re: Nalewki/likery na wodce (nie na spirytusie etc.)?
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

WRonX pisze:
> [...]
> flaszki", raczej cos na:
> - owocach
> - orzechach (podobno nie o tej porze roku?)

Oczywiście że można, z tym że trzeba pamiętać - w przepisach podawany jest spirytus z
jednego powodu
, duża zawartośc alkoholu - bo to właśnie alkohol wydobywa smak z 'przypraw', nalewka
na wódce nie
będzie tak wyrazista w smaku jak ta na spirytusie, i powinna dojrzewać znacznie
dłużej niż te
spirytusowe (myśle że około 2miesiące, spirytusowe 2-3tyg)

Ja osobiscie robiłem kiedyś pseudo-nalewke, czyli poprostu sok z aronii (własny - nie
sklepowy)
wymieszany fifty fifty z wódką

Pozatym są dostępne 'zaprawy' smakowe do wódki,
http://allegro.pl/search.php?string=zaprawa+w%C3%B3d
ka

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

3. Data: 2009-09-03 15:05:07

Od: Karioka <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie lepiej zaprosic "nas"?;)

4. Data: 2009-09-04 08:34:36

Od: WRonX <w...@-...net> szukaj wiadomości tego autora

Karioka pisze:
> A nie lepiej zaprosic "nas"?;)

No jasne, wpadajcie, przyniescie ciasto :)

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

5. Data: 2009-09-06 09:01:11

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik WRonX napisał:
(...)
> - owocach
> - orzechach (podobno nie o tej porze roku?)
> - ew. ziolach

Na orzechy za późno, na owocach wyjdzie byleco, bo sok z owoców
rozcieńczy wódkę do granic "lekkiego drinka", na ziołach można.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2009-09-07 15:01:27

Od: WRonX <w...@-...net> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger pisze:

> Na orzechy za późno, na owocach wyjdzie byleco, bo sok z owoców
> rozcieńczy wódkę do granic "lekkiego drinka", na ziołach można.

Mozesz cos wiecej o tych ziolach? Tylko nie wysylaj mnie do Amsterdamu... :)

Czy moze korzystac z przepisow, ktore zawieraja spirytus, tylko je
przerobic na wodke? Jak widze, standardem sa anyz, melisa, mieta,
kolendra...
(fe, nie cierpie anyzu...)

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

7. Data: 2009-09-07 17:09:22

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik WRonX napisał:

> [...]
>
> Czy moze korzystac z przepisow, ktore zawieraja spirytus, tylko je
> przerobic na wodke? Jak widze, standardem sa anyz, melisa, mieta,

Też nie cierpię anyżu. Nie można zastąpić spirytusu wódką, ale są
nalewki, które mogą być spokojnie na wódce.
- żubrówka - jedna trawka do butelki i już (tzn, nie już, bo
postać musi);
- ajerówka - kłącze tataraku + cynamon albo kardamon;
- jałowcówka - suszone owoce jałowca i odrobina imbiru;
- kardamonowka - sama nazwa mówi :)
- dzięgielówka czyli litworówka - korzeń litworu+odrobina kardamonu;
- można też próbować na suszonych owocach (rodzynki, morele), owoce
muszą być aromatyczne albo wspomożone cynamonem czy goździkami.

Pewnie jeszcze wiele innych można wymyślić. Mięta kojarzy mi się
z kroplami na żołądek ale melisę można próbować.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2009-09-08 06:56:11

Od: WRonX <w...@-...net> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger pisze:

> Też nie cierpię anyżu. Nie można zastąpić spirytusu wódką, ale są
> nalewki, które mogą być spokojnie na wódce.
[CUT]

Dzieki Ci wielkie, dobra kobieto :)

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

9. Data: 2009-09-08 20:37:22

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger pisze:

> [...]
>
> Pewnie jeszcze wiele innych można wymyślić. Mięta kojarzy mi się
> z kroplami na żołądek ale melisę można próbować.

Ktoś kto zrobił tak wspaniałą dereniówkę (niemal jak Irka) i kilka
innych dobrych nalewek obniża loty?
;-)
--
pozdr. Jerzy

10. Data: 2009-09-09 18:12:39

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> Ktoś kto zrobił tak wspaniałą dereniówkę (niemal jak Irka) i kilka
> innych dobrych nalewek obniża loty?
> ;-)
Nie rozumiem - masz coś przeciw ziołowym wódkom? A dereniówkę właśnie
postawiłam, malinówkę też. Tyle,że tego z samej wódki bez spirytusu
nie da się zrobić.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

pieprzówka
Garnki i patelnie HASPOL