Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Nauka czytania, pisania, liczenia.. pierwsze tygodnie w szkole... Nauka czytania, pisania, liczenia.. pierwsze tygodnie w szkole...

Nauka czytania, pisania, liczenia.. pierwsze tygodnie w szkole...

następny post »
From: "JaGoDkA" <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Nauka czytania, pisania, liczenia.. pierwsze tygodnie w szkole...
Date: 31 Aug 2007 11:32:35 +0200

Witam szanownych grupowiczow,

Rzadko pisze na grupe :) naleze do tych osob raczej co czytaja :) ale dzisiaj
mam male a moze duze pytanie i moze Wy mi udzielicie odpowiedzi :)

Moja corka od 3 tygodni chodzi do szkoly do pierwszej klasy (mieszkamy w
Niemczech od roku a szkola tutaj zaczyna sie w sierpniu).

Nie ma tutaj zerowek w przedszkolach wiec ta pierwsza klasa to tak jak zerowka w
Polsce.
Dzieci ucza sie pisac, liczyc i czytac...

No i tutaj wlasnie mam pytanie..

Jak to bylo z Waszymi dziecmi, kiedy zaczynaly nauke... ?

Corka moja pieknie liczy (slownie) do 12 ale jak juz widzi napisana cyfre to ma
problem z okresleniem jaka to liczba... Teraz juz jestesmy na etapie pisania do
8 wiec te liczby potrafi juz rozpoznac (czasami sie jej "zapomni" i wtedy np.
pokazujac jej napisana cyfre 5 ona zgaduje i mowi ze to 8...).

Tutaj wymagaja zeby dzieci potrafily tez liczyc na tzw. kreseczkach.. czyli 4
kreseczki pionowe i 1 pozioma przekreslajaca te 4 to razem 5 - moje dziecie
kochane jakos ma problemy z zapamietaniem tego :( zawsze musi liczyc :(o ile do
3 rozpoznaje tak powyzej 3 juz sie zaczynaja schody... tak jakby obrazkowo miala
problemy rozpoznac cyfre :(

Wiem wiem kwestia wyuczenia .. moze za duzo wymagam od niej.. przeciez to
dopiero 3 tygodne nauki ale jakos tak dziwnie mi z tym :( Chcialabym jej jakos
pomoc, siedze i piszemy razem cyferki etc, rysuje jej kreseczki, potem ona ale
jakos albo nie chce zapamietac albo ja juz sama nie wiem...
Dodam ze pamiec moje dziecko ma dobra... tylko powiedzialabym ze wybiorcza :)
zapamietuje to co chce...

Moze macie rady jak pomoc dziecku w tych pierwszych tygodniach szkoly?

To samo tyczy sie liter. Pieknie potrafi napisac juz (i male i duze) kilka liter
(N, L, I, O, M, A, T, K)...

Ale np. majac slowo NILO (zdrobnienie hipopotama po niemiecku) ladnie
przeliteruje ze to jest N I L O ale nie powie calego slowa ze to NILO. Tak jakby
czytajac kazda nastepna litere juz nie pamietala o tej poprzedniej.... Jak to
jest z czytaniem u dzieci.. ?? czy znajac litery od razu potrafi takie dziecko
poskladac wyraz czy to jednak trzeba cwiczyc i cwiczyc...?

Pytania te moga sie wam wydac dziwne ale niestety nie mam sie kogo podpytac jak
to bylo np. ze mna (moja mama nie zyje), nie mam porownania z innymi dziecmi (a
zreszta porownywania tez nie jest dobre bo jedne dzieci np . szybciej czytaja,
inne licza).. ale chcialabym wiedziec jak to bylo z Waszymi pociechami :)
wyciagne z tego srednia arytemtyczna i wtedy porownam z dzieckiem swoim :)

Za odpowiedzi dziekuje.

Pozdrawiam JaGoDkA

P.S. Rozmawialam z nauczycielka i nauczycielka nie zglosila zadnych zastrzezen..
ale ja mam w sobie jakies takie dziwne odczucia :( moze faktycznie za duzo
wymagam od corki :(