Nerwica

1. Data: 2003-01-05 18:15:41

Temat: Nerwica
Od: "Mariusz" <m...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest lekarstwo na nerwicę ?

1. Data: 2003-01-05 18:19:36

Temat: Re: Nerwica
Od: Mema <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 5 Jan 2003 19:15:41 +0100 user Mariusz napisał(a) newsa
<av9snt$2k7$1@news.tpi.pl> a ja na to:

> Czy jest lekarstwo na nerwicę ?

uuuu.. to chyba jak z lekarstwem na miłość... Cohen śpiewa: "There in
no cure for love"

jeśli pytasz o lekarstwo=tabletka, to niestety nie. Nie ma tak łatwo.
Ale jest inne wyjście, od razu powiem , ze o wiele kosztowniejsze i
ekonomicznie i emocjonalnie: psychoterapia.
Poczytaj w archiwum, co już tu o psychoterapii i nerwicy mówiono.

mema

1. Data: 2003-01-05 19:54:50

Od: "jkp5" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Użytkownik "Mariusz" <m...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> Czy jest lekarstwo na nerwicę ?

Nie, bo nie ma takiej choroby. To stary, nieaktualny, poteczny teramin.

Jacek

1. Data: 2003-01-05 20:24:41

Od: "Emu" <E...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jkp5" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witaj!
>
> Użytkownik "Mariusz" <m...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
>
> Nie, bo nie ma takiej choroby. To stary, nieaktualny, poteczny teramin.
>
> Jacek

Bzdura! Rzeczywiscie nerwica nie jest juz chorobą, tylko dlatego ze jesli
bylby choroba to trzebaby bylo zbyt dodinansowywac chorych. Nie powiesz
chyba ze nerwica jest oznaką zdrowia i szczęścia albo rzeczą normalną. To ze
ktos ma problemy z zaklasyfikowaniem w ICD 10 nie oznacza ze choroby niema.

Ps. W nerwicy minimalizuje sie lęk jako objaw wiodący, mozna tez
egocentryzm - tak baaardzo ogolnie

1. Data: 2003-01-05 21:03:08

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale jest inne wyjście, od razu powiem , ze o wiele kosztowniejsze i
> ekonomicznie i emocjonalnie: psychoterapia.

A czy istnieją jakieś dowody na skuteczność psychoterapii w odniesieniu do
nerwic? Czy dysponujesz materiałem statystycznym dotyczącym stopnia tej
skuteczności przy wyeliminowaniu innych zmiennych takich jak wpływ leków
uspokajających i psychotropowych, oraz zmiany sytuacji rodzinnej, społecznej
bądź zawodowej chorego przy założeniu, że mówimy o tzw. czystej nerwicy, bez
podłoża organicznego? Czy powszechna praktyka nie jest taka, że zbiera się
grupę osób, które z jakichś względów czują się psychicznie źle i poddaje
psychoterapii grupowej, bez próby eliminacji innych zmiennych?
Leda

1. Data: 2003-01-05 21:18:01

Od: "jkp5" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> [...]
niema.

> Ps. W nerwicy minimalizuje sie lęk jako objaw wiodący, mozna tez

Jasne. Wstaw sobie w ten tekst np. "bole brzucha" zamiast "nerwica" ,
przeczytaj i sie zastanow co napisales.

Jacek

1. Data: 2003-01-05 21:50:26

Od: "wielbłądek" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, bo nie ma takiej choroby. To stary, nieaktualny, poteczny teramin.

O o Ci chodzi? Możesz przybliżyć?

* wielbłądek *

1. Data: 2003-01-05 21:51:36

Od: Mema <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

5 Jan 2003 22:03:08 +0100 user l...@o...pl napisał(a) newsa
<2...@n...onet.pl> a ja na to:

> [...]
> grupę osób, które z jakichś względów czują się psychicznie źle i poddaje
> psychoterapii grupowej, bez próby eliminacji innych zmiennych?

chyba za dużo trudnych wyrazów jak dla mnie. oraz mądrosci wszelakiej,
która mnie odstrecza od czytania tego postu. sorki, wolę pomagac chorym
na tzw 'nerwicę', pracujac z nimi terapeutycznie. a kiedy potrzeba
wspomagać sie lekami.

mema

1. Data: 2003-01-05 22:39:03

Od: "jkp5" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Użytkownik "wielbłądek" <r...@b...pl> napisał w wiadomości

> O o Ci chodzi? Możesz przybliżyć?
>
> * wielbłądek *

Zaburzenia o ktorych mowimy nie sa potocznymi terminami nazywane, tylko
podelgaja pod konieczność "zmieszczenia" sie w nazewnictwie naukowym, ktore
w tym przypadku jest w aktualnym ICD badz DSM. Tam taka "choroba" j/w w nich
nie wystepuje.
Oczywiscie mozna sobie uzywac potocznego nazewnictwa, tak przeciez bedzie
mowil i szewc i krawiec i inzynier. Ale jak ktos sie zajmuje zawodowo tymi
zabuirzeniamia (lub chociazby naukowo) to powinien troche byc na bierzaco. A
nie plesc 3po3.

1. Data: 2003-01-05 22:46:38

Od: Mema <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 5 Jan 2003 23:39:03 +0100 user jkp5 napisał(a) newsa <avac5g$gss$1@news.tpi.pl>
a ja na to:

> [...]
> zabuirzeniamia (lub chociazby naukowo) to powinien troche byc na bierzaco. A

a ja się zajmuję na codzien takimi zaburzeniami i jestem na bieżąco z
ICD-10 i nawet z DSM IV... a tutaj używam potocznego słownictwa, tak,
jak pytajacy o te zaburzenia ludzie nie majacy związku z fachem, którego
zdajesz się byc przedstawicielem.
Badając schizofrenika (lub szerzej: psychotyka) pytasz go: ma pan
urojenia i omamy? A jakie omamy mamy? ;)
to ten sam kaliber.
Zauwazyłeś/łaś , ze to nie jest grupa 'zawodowa'? jeśli nie, najwyższy
czas... unikniesz wielu rozczarowań.

mema

Gabinet psychoterapii rodzinnej w Krakowie
swiadomy sen (LD)
dfh
CHAT !!!
Poszukuję par z dzieckiem do 1 roku życia...