No, to co u Was dzisiaj na stole?

51. Data: 2012-09-18 20:03:03

Temat: Re: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2012 21:30:52 +0200, Animka napisał(a):

> To już lepiej do tego trochę drożdży i smażyć placuszki.

Dokładnie :-)
--
XL można i na proszku

52. Data: 2012-09-18 20:03:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 21:55, Ikselka pisze:

> uwielbiam kszę gryczaną po prostu z jajkiem sadzonym, skwarkami i mlekiem
> zsiadłym. Także "kotlety" z kasz tychże, z sosami - grzyby właśnie są "na
> tapecie".

Właśnie na taką kaszę ze skwarkami albo innymi kawałkami mięsa miałabym
ochotę i chyba jutro upichcę. Albo po prostu kaszę z gulaszem i już. I
kiszony ogór. Tradycyjnie. :)

Ewa

53. Data: 2012-09-18 20:05:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2012 21:43:21 +0200, medea napisał(a):

> Racuchy są z ciasta drożdżowego. No i są bardziej tłuste IMO.

Jak się do ciasta spirytusu nie doda albo octu - nasiąkają tłuszczem.
--
XL z nalewką aroniową w połowie produkcji - jutro litr spirtu, w butelki i
nalewka idzie odpocząć na jakiś czas, no a potemmmm..... wypijemy ją z

54. Data: 2012-09-18 20:10:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2012 22:03:19 +0200, medea napisał(a):

> Właśnie na taką kaszę ze skwarkami albo innymi kawałkami mięsa miałabym
> ochotę i chyba jutro upichcę. Albo po prostu kaszę z gulaszem i już. I
> kiszony ogór. Tradycyjnie. :)

A na "ziemniaczano" Cię nie bierze? - bo za mną kugiel chodzi, którego
nigdy nie robiłam, ale jadłam u znajomych - bajka.

--
XL

55. Data: 2012-09-18 20:18:41

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 21:57, Ikselka pisze:
> [...]
przyjemnie. Ciasto naleśnikowe, wkroić do niego jabłka (w formie takich większych,
ale cienkich kawałków, żeby dobrze na patelni leżało) i smażyć. Posypać cukrem pudrem
i zjeść...

> Przestań! - przez Ciebie jutro zeżrę cały garnek ryżu zapiekanego z masłem
> i jabłkami, z cynamonkiemmmmm....mniammmm....

Znalazlam jakiś czas temu fajny przepis i go parę razy zastosowałam:
Składniki dla 2 osób

4 duże jabłka,
cukier waniliowy -paczuszka,
20 dag makaronu grubego np.świderki, rurki,
1/2 łyżeczki cynamonu,
1 łyżeczka startej skórki cytrynowej,
2 łyżki cukru - lub więcej jeśli ktoś lubi słodsze.

Makaron z jabłkami
---------------------------------
2 łyżki masła,
Makaron z jabłkami
aktualna ocena: 3,84
Opis przygotowania
czas przygotowania: do 20 min

1. Makaron ugotować z cukrem waniliowym tak aby pozostał lekko twardy.
Jabłka obrać , zetrzeć na grubej tarce, podsmażyć na dużym ogniu na
maśle z dodatkiem cukru, skórki i cynamonu - ok 5 min. Połączy masę
jabłkową z makaronem, smażyć jeszcze 2-3 min mieszając. I gotowe, smacznego

Z tym, że ja cynamonu od pewnego czsu już nie toleruję i robiłam bez
cynamonu.

--
animka

56. Data: 2012-09-18 20:27:40

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 21:48, medea pisze:

> Nooooooo! Makaron z sosem z serka mascarpone, pomidory, do tego szynka
> albo podsmażone kawałki kurczaczej piersi - to coś, co tygrysy lubią
> najbardziej. Częste na moim stole. :) Nawet nie przyjmuję do wiadomości,
> że to wysokokaloryczne. ;)

U mnie też dziś makaronowo - brokuły gotowane klasycznie, szynka, sos
serowy z zupki Knorra (profanacja!) i pleśniaka.

57. Data: 2012-09-18 20:27:43

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 22:05, Ikselka pisze:

> Jak się do ciasta spirytusu nie doda albo octu - nasiąkają tłuszczem.

A mały dzieciak mógłby to jeść? Raczej nie :-)
Można położyć na serwetce, zresztą mnie olej z placków nie przeszkadza.
I tak opada.

--
animka

58. Data: 2012-09-18 20:30:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2012 22:27:43 +0200, Animka napisał(a):

> A mały dzieciak mógłby to jeść? Raczej nie :-)

O matkoicórko, przeciez ten ocet/alkohol w wysokiej temperaturze odparowuje
na jament.

--
XL

59. Data: 2012-09-18 20:35:49

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 22:30, Ikselka pisze:

> O matkoicórko, przeciez ten ocet/alkohol w wysokiej temperaturze odparowuje
> na jament.

Chyba, że tak :-) Następnym razem spirytusu doleję :-)

--
animka

60. Data: 2012-09-18 20:55:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 22:27, Aicha pisze:

> sos serowy z zupki Knorra (profanacja!) i pleśniaka.

Spróbuj kiedyś zrobić z serka topionego (takiego zwykłego w złotkach) -
rozpuścić w rondelku, dodając słodkiej śmietanki aż uzyska pożądaną
konsystencję, przyprawić. Możesz też dodać tego pleśniaka. Równie
szybkie, jak Knorr, a pewnie lepsze i satysfakcja większa. ;)

Ewa

Suszone pomidory - temperatura oliwy?
XL
Dania z dynią